Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Det låter jobbigt :p Men ifall du ska hålla dig vaken så är det nog en bra idé att du rör på dig lite grann. En klasskompis på gymnasiet gjorde ett projektarbete som gick ut på att hon skulle se hur länge hon kunde hålla sig vaken. De första 36 timmarna gick bra, hon städade källaren och höll på. Men så fort hon satte sig i soffan var det kört ;)

kl

Alltså shit mina ben! Jag är så sjukt trött i dem så jag orkar knappt stå :p Min cykelkompis ringde för några timmar sedan och frågade om jag ville med ut på en tur, jag var tvungen att avböja. Hade planerat att springa imorgon så jag vill gärna att benen bär mig då ;)

Haha ja precis, alternativet är att bänka sig på Mc Donalds och trycka cheeseburgare och milkshakes hela natten. Men nu när jag gjort sallad att ta med (galet mycket) så känns det ju lite kontraproduktivt ;)

Bättre att smita in för livräddarkaffe och gå några varv runt tivoli istället haha.

*knapp*

Mitt första friskis gympa pass.... Spännande! Och mycket imponerad av tanterna som knappt kan röra sig men grejer och hänger med i bästa möjliga mån.

För min rörlighet och kordination så behövdes det verkligen. Pulsen kom aldrig upp trots att jag hoppade och studsade på en galning. Slutade med att jag joggade ca 1 km efteråt. Så nu är jag svettig. Ska äta jordgubbar och grädde nu. Lchf är bra ibland ;)

Funderar på att ta med träningströja till Köpenhamn :D
Resten blir förvisso shorts och strumpbyxor, men en extra t-shirt i bra material tar ju inte så stor plats! Känns som att jag svettas mest på överkroppen ändå.

(Hej, jag har druckit kaffe och inte rört på mig idag, så att inte träna imorn känns just nu som en omöjlighet haha)

Trött! Riktigt bra BodyPump-pass idag, så nu känns det i benen.

Dock ingen bra dag i övrigt. Trött, omotiverad, gått upp 2-2,5 kg sen innan midsommar, deppig och bara BLÄÄÄÄÄ.
/mvh bitter.

Då kan vi vara bittra tillsammans.
Här har dagen också varit dynga, mat och motionsmässigt, sur på sambon och blöö. Har bara tagit en promenad på 1.75km idag. Maten har inte varit vidare bra heller.

Men du, det är okej! Du är toppen ändå!

Ibland går det bara upp och ner. Om det gått neråt ett tag kan det ju nästan bara gå uppåt sen! Och du har väl gjort mycket annat, vilat kroppen, haft kul, jobbat och ätit bra mat? :) Ibland måste man få ha det så också annars blir det ju så jobbigt.

Bra jobbat med bodypumpen! Det är ju motionen som blir av trots sviktande pepp som är viktigast tror jag! Heja dig!

Kl

Ingen träning idag heller:/ cyklade direkt efter jobbet till en hopptävling och tittade på, kom inte hem före 20:00 = lång tid mellan måltiderna = magkatarr = superont i magen:arghh:

Killen hade dock varit gullig och gjort potatisgratäng tills jag kom hem:) så nu börjar magkatarren äntligen ge sig!

Kul har jag haft, men inte har jag ätit bra inte :p

Och tack för fina och peppande ord! Jag borde inte känna mig ledsen och nere för livet är rätt fint egentligen, men idag är bara en sådan dag antar jag.
Kram & tack! :love:

Blöö på såna dagar! Men du, du var ute och gick en liten sväng iaf! Bättre än inget.
Imorn ser vi till att göra oss en bättre dag! :D
Pepp!

Tror det jag med :p

Skönt med ett bra pass! Och ibland har man såna blä-dagar, det känns nog bättre snart :)

Usch, hatar när det blir sådär med maten! :( Jag är superkänslig för att hoppa över måltider och får jätteont i magen... Gulligt av din kille! :)

Ja, jag har perioder då jag får magkatarr jättelätt och sen har jag perioder då jag kan äta vad som helst och hursomhelst utan att jag får ont. Har kanske lite med stress att göra oxå, är himla stressad på jobbet just nu...

Skitdagar har man ibland bara för att man ska kunna ha underbara dagar, hur ska man annars kunna uppskatta allt bra? I morgon kommer allt kännas bättre och du kommer se hur bra du faktiskt är:)

Trött! Riktigt bra BodyPump-pass idag, så nu känns det i benen.

Dock ingen bra dag i övrigt. Trött, omotiverad, gått upp 2-2,5 kg sen innan midsommar, deppig och bara BLÄÄÄÄÄ.
/mvh bitter.

*spark spark* Gråt en skvätt och kom igen! Dels är det ingen katastrof och dels är du alldeles fab ändå. :)

cherie: Hoppas du inte blivit sjuk på riktigt! Kanske bara lite knepig i halsen? Pratat för mycket? :p Om det är blåsigt får jag lätt ont i halsen, det har blåst här nere idag så en långsökt tanke, att det även blåst på dig...

Jag har varit utomhus ungefär hela dagen, mellan 10-18 iaf. Blev alldeles lycklig när vi kom tillbaka till universitetet och jag insåg att jag var pigg, haha! Har haft allergibesvären från helvetet, vaknade av nysattack inatt, vaknar med igengeggade ögon, nyser hela dagarna etc etc. Så det var gött att vara pigg och glad efter en hel dag arbetandes utomhus i naturen :)

Däremot halkade jag så in utav... på slänten till vattendraget. Kunde ha slagit mig nåt fruktansvärt mycket, nu gick det nog rätt bra. Ser ej fram emot stelheten jag lär känna imorn bitti. :cautious:

Du är så snäll och gullig och fin och bra! Tack!
Jag borde sätta mig på tåget ner till Lund och hälsa på dig och min lillsyrra! :)

Låter som en härlig dag tycker jag! Fint att vara ute så mycket :)
Tur det gick så bra som det gjorde när du halkade med! :/

Nu har jag precis anmält mig till mitt tredje Göteborgsvarv! Vilka är med mig!? :D
Kom igen Beachtråden!

Ja det borde du! Svårt med ledighet men en kvällsträff finns det alltid tid för :) Kom hit så ska jag knacka in lite mer glädje över dig själv innanför ditt pannben ;)

Ja det är gött, idag regnade det inte! 10 h arbetsdag varav 8 h utomhus i vackra Skåne... Varför klaga. :) Det enda är att jag för tillfället ser ut som en knarkare om haft sju svåra år. Mina ögon är totalt sönderkliade, och jag kan inte tacka läkemedelsbranschen nog mycket för receptfria ögondroppar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 489
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur