Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Så det så. Nu ska jag och min redan ganska platta mage gå till gymmet - med håret på ända och iklädd en gammal t-shirt från högstadiet samt ett par tights som sett bättre dagar. Och jag ska gå dit för att det är roligt och för att jag vill - inte av någon annan anledning.

Haha, låter underbart! Ha så kul:D

*kl

Mitt halsont har gått över i en fas av slemhosta, men idag kunde jag faktiskt inte hålla mig längre, så gick till gymet för ett lugnt helkroppspass, mår ju finfint i övrigt! Inga tunga vikter utan körde igenom alla muskler och fokuserade på kontakt och teknik. KUL:love:

Har bokat in Body Balance imorgon bitti. Tror det är ganska lugnt!

*kl*

Körde lite styrka här hemma, blev väl en knapp timme med uppvärmning och stretching efteråt. Köpte hantlar och en medicinboll häromdagen, fan vad mycket jobbigare det blev... :p Hade på mig pulsklockan för skojs skull, kom upp i nästan 170 under benövningarna. Hjärtat får verkligen jobba när de stora musklerna aktiveras.

Kl

Ska springa mellan natt och kvällspass, vilket är nu. Tittar ut genom fönstret. Ösregn. Gaah.

Aja. Får väl släpa mig neråt gymmet och inta löpbandet...

Uuh, vad trist med ösregn!
Här är det uppehåll, men ganska kallt. Jag sitter på kontoret och fryser och hoppas att det verkligen är kallt och att det inte är kroppen...

Har träningsvärk efter gårdagens squats, och så sprang jag 3 km i går efter jobbet. Har så tunga och tröga ben nu, behöver nog få in något mer explosivt för att väcka liv i kröppen.

Och ett tips till alla:

Keso blandat med lite örtsalt, lite citron och mängder av dill.
SÅ VANSINNIGT GOTT till typ alla sorters fisk. Åt det till något gratängaktigt senast i går och kände ba: MÅSTE BERÄTTA OM DENNA SENSATION!

kl

just nu är jag sugen på att gå på en massa gruppass, varför ska det vara så dyyyrt för? Jag vet att jag antagligen inte kommer göra det i sommar när det är fint väder ändå ju!

Ja, sjukt tråkigt. Haha. Jag och löpband går dessutom inte ihop så jag tvärdog :p Men lite knäböj och utfall med så! :)

Bra jobbat med löpningen! :)
Och den där kesodillen lät inte så dum! :D

KL

Jag är verkligen kär i personalen på mitt gym. :love: Idag kom jag till gymmet precis när en klass var precis slut. Instruktören ser mig så jag vinkar. Sedan kommer hon ut i gymmet, letar upp mig för att säga att jag ska gå på hennes pass och att jag är saknad. :D Kör igenom mitt pass och är precis i slutet när en annan instruktör som ska börja ett GRIT-pass en kvart senare kommer och frågar om jag ska vara med. Jag säger att det inte går för att jag ska hämta på miniSATS en kvart innan passet slutar: hon frågar om jag vill vara med på passet, går och pratar med de som jobbar på minisats och jag får ok på att hämta senare för att jag ska kunna vara med på passet. :D

Nu är jag skönt slut. :) Planen är en långsam mysjoggingrunda ikväll. :)

Kommer förmodligen inte att hinna träna onsdag och torsdag, blir nog bra för min kropp med lite återhämtning, fast jag vilade igår. :)

Jag är så glad att du skriver i den här tråden. :love:

Du är klok och jag håller med i varje ord! :bow:

Då är vi två! Jag jobbade igår kväll och hann inte skriva något inlägg i debatten då utan tänkte spara det tills idag. Men jag inser att det inte finns något mer för mig att tillägga, för det här säger precis vad jag också hade velat säga:

Så jäkla klok och smart. Sluta aldrig skriva!

Naww vad ni är fina :love: . Jag är glad att jag började skriva, den här tråden är lite annorlunda än mina tidigare internet-hangouts. Jag gillar det! Och er!

Nu ska jag strax åka till min ridlektion (var tvungen att avboka förra veckan p.g.a. bristningen i vaden) och min kära pojkvän som kom idag (vi bor i olika städer) blir så illa tvingad att följa med :D. Jag har en mission att göra honom till hästkille och jag tycker att det går hyfsat bra. Hoppas att det inte avskräcker honom totalt nu att tvingas vara publik på en ridlektion (den stereotypt manliga motsvarigheten till flickvänner som måste sitta i kalla ishockeyhallar/fotbollsplansläktare och titta på sina pojkvänner.

Har gymmat med syrran nu och det var jättekul! Jag tränar ju alltid själv annars. Tiden sprang iväg och helt plötsligt hade vi tränat i 1,5 timme :p Körde bland annat marklyft som gick asbra, vågade öka liiite mer men jag mesar fortfarande ;)

Det jag tror att AVB vill peka på bakom sin hyllning av svält och späkning som skönhetskur

Lol tack behöver inget språkrör

Om det är "hyllning av späkning" att säga att man tar en promenad ibland, är det rätt tydligt för mig att den typen av präktig låtsasfeminism du förespråkar snarare gör kvinnors svängrum mindre och ofriare än tvärtom.

En promenad ibland? Nyss hade ju ju gått 12 mil på en vecka... Och åt 600 kcal om dagen, om det inte är späkning så vet jag inte vad.

Du borde ta en PT-timme eller tre så du får ta reda på vilken nivå du egentligen ligger på. ;)

*kl*

Lite off topic, men gud vad jag tycker synd om min sambo. Han har åkt på någon sorts magsjuka eller matförgiftning och är så in i bänken dålig. Han var helt grön när han kom hem från jobbet och har spytt som en katt. :(

Jag säger "nja" där. 12 mil i veckan är drygt 17 km per dag. Går du 17 km på "inte ens" två timmar så är det definitivt inte lågintensivt. Att gå i 8,5 km/h är väldigt bra marscherat.

Jag säger "nja" där. 12 mil i veckan är drygt 17 km per dag. Går du 17 km på "inte ens" två timmar så är det definitivt inte lågintensivt. Att gå i 8,5 km/h är väldigt bra marscherat.
Min 11 km-runda tar ca 1 h 15 min. Alltså 8,8 km/h? Jag får lite puls men blir inte svettig. Brukar röka och prata i telefon samtidigt :p

Nog för att jag synar det där påståendet alla dagar i veckan, men om det vore sant är det högst ovanligt och inget som en någorlunda normal person kan kalla lågintensiv motion två timmar om dagen. Det är i sådana fall ett exempel på hur din högst unika verklighet inte är applicerbar på något som helst generellt resonemang om träning.

Att gå i 8,8 km/h och röka och prata i telefon samtidigt verkar omöjligt. Du får nog kontrollmäta din runda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 170
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 150
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka