Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Är det några beachisar som är med i Röhnisch Running School under våren?
Jag ska vara med, är förväntansfull och faktiskt lite nervös. Det innebär ju att jag faktiskt måste arsla mig ut och springa... :nailbiting:

Det du känner är alldeles normalt. I mitt huvud är jag, i mångt och mycket, fortfarande lika stor som när jag vägde 103 kg. Det finns två ställen där jag alltid ser skillnad. Det ena stället är i ansiktet, hade för några år sedan en mindre kris över att jag inte kände igen mig själv när jag tittade i spegeln, det var fruktansvärt jobbet. Det andra stället är händerna, jag har liksom aldrig haft knogar förut. I övrigt är hjärnan inte alls med, och jag börjar acceptera att den nog aldrig kommer att riktigt kalibreras med verkligheten.

*kl*

Köpte motivation alldeles nyss. :D Tänkte ha denna på en bröllopsfest i sommar:

6030259_DOT_PRODUCT_LIST.jpg

Jag förstår ditt problem. Jag har precis samma. Jag är tjock i huvudet fortfarande fast drar 38, S/M i kläder.... Tycker jag är lika stor som för 30kg sen... Men det är jag ju faktisk tinte.

Jag förstår vad du menar. Jag har aldrig varit jättetjock direkt, men överviktig var jag (bmi 28). Har ibland svårt att komma ifrån känslan att jag är "stor", eller hur man nu ska säga. Numera är jag ju normalviktig, normalsmal fast med bred röv ;) Jag tror helt enkelt att det tar tid att lära känna sitt nya jag, människan är ett vanedjur. När jag köpte nya byxor för ett tag sen kunde jag inte tro att det var sant att jag skulle ha storlek 28, var helt säker på att byxorna var felmärkta :p

Jättebra jobbat att utmana dig själv att gå till passet! :)

Lånar din knapp för att spinna vidare på det här ämnet.

Det stör mig faktiskt som fan att i hela den här jävla branschen som bygger på att folk vill gå ner i vikt så sopas hela den här grejen under mattan. Jag har då aldrig läst något om hur svårt det kan bli med kroppsuppfattningen, att människor faktiskt reagerar så kraftigt på sitt nya utseende att de känner att de inte ens är sig själva längre och går upp igen, och så klassikern; att en ändrad livsstil och ett ändrat utseende också innebär ett ändrat beteende vilket leder till ändrade relationer.

Det finns massor med negativa effekter/baksidor/kalla det vad man vill, med att förändra sitt liv oavsett vad det gäller, men det knystas fan inte om att man kan få en regelrätt identitetskris av att gå ner i vikt, att relationer kan krascha till höger och vänster och att det för många faktiskt går upp ett liljeholmens om hur annorlunda man blir behandlad som överviktig.

FAN vad jag går igång nu! Förbannad, det är vad jag är! :mad:

Gud vilken bra inställning du har, att träna för att bli starkare och må bättre och ha rolig, det är ju det viktigaste :) Och sen att viktminskningen liksom kom på köpet, att det inte är det viktigaste.

Jag vet precis hur det är att ställa om sig mellan olika storlekar, efter att jag började gå ner i vikt sen ätstörningen tog fart kunde jag inte se att jag blev mindre och mindre. Ibland kunde jag se det på kort men aldrig annars. Och sen när jag var som sjukast så fattade jag inte att jag rent ut sagt var ett vandrande skelett, jag kunde bara se allt på min kropp som fett. Ibland om jag var helt nyvaken och såg mig själv i spegeln och liksom inte var beredd på att se mig själv kunde jag få en chock, var det där beniga spöket som tittade tillbaka på mig i spegeln verkligen jag? Men så fort jag vaknat till var det som att jag genom ett trollslag direkt såg den där tjocka, feta personen som jag tyckte att jag var. Intressant hur mycket av det vi ser som sitter i vårt medvetande.

Och jag köpte ofta alldeles för stora kläder för att jag trodde jag var mycket större än jag var och när jag skulle hitta kläder som passade mig i rätt storlek hade jag massor av problem, det fanns helt enkelt ingen klädaffär som sålde jeans som var så små att jag kunde ha dem. Men det vände jag så klart till att det var fel på kläderna och inte att jag var så fruktansvärt smal. Jag blev nästan arg för att dom inte ha helt vanliga storlekar i affärerna, såg det som att det var fel på mig också, att jag inte passade in i mallen över hur man ska se ut. Men grejen var ju den att de storlekar jag kunde ha inte var de vanliga, jag behövde mindre. Hittade ett märke som sålde jeans som jag kunde ha och de hade bara en enda modell som passade, ändå var de lite stora.

Nu när jag gått upp i vikt vet jag inte längre vad jag är för storlek, större än förut iaf, men jag vågar mig inte på att köpa kläder.Kör på samma som jag gjort och redan har hemma, det enda jag köpt de senaste månaderna är ett par mjukisbyxor. Önskar att jag också kunde vara stolt och glad för min förändring. Och det är jag ju också faktiskt, mycket positivt har kommit med den här "nya" kroppen, gäller bara att inse att det här är så jag ska se ut nu, så här och ännu lite större. Och att det är helt ok.

På ett sätt är jag lite glad att jag inte träffade den här killen/kompisen när jag var så mager och synligt sjuk. Det hade blivit så fruktansvärt pinsamt. Jag vill inte att folk ska se att jag mår dåligt, nu mår jag väldigt dåligt men det syns inte på samma sätt. Och ingen människa tyckte att jag var fin som jag såg ut förr, alla blev rädda eller tyckte synd om mig och det vill jag inte. De flesta verkar tycka att jag ser bättre ut nu, alla utom jag kanske. Fast jag jobbar på det. Försöker vänja vid mig hur mina armar är bredare, hur låren blir större, hur magen växer, hur ansiktet blir rundare. Försöker ta in i huvudet att det här fortfarande är jag, fast att det känns som en helt annan person.

kl

Slänger in en film från dagens pass, kanske nån tycker det är kul att se :D Benböj, på filmen kör jag 42,5 kg men gick senare upp till 45. Yes, jag mesar i benböj också ;) Tycker det ser helt okej ut, men går inte jättedjupt och har en liten tendens att falla framåt ibland. Work in progress ;)

https://www.youtube.com/watch?v=mBaq-cJ5954&feature=youtu.be

Jag tycker att det ser bra ut! Vad händer/skulle hända om du gick lite djupare?

kl

Dagens glädjeämne för min del är att jag idag på gymmet fick höra av en olympisk medaljör i tyngdlyftning att mina ståpressar var "perfekta" och att han blev nostalgisk av att se dem (när han var med i OS, 1972, var press en av grenarna i tyngdlyftning, idag är det bara ryck och stöt). Det var verkligen en jättefin komplimang :). Jag är glad att jag har hängt på tyngdlyftningsklubbar och fått lära mig vettiga övningar och teknik. I dagens samhälle där crossfit och 2-veckors-PT-utbildningar är hetare än hett känns det skönt att veta att jag har en stabil och beprövad grund att stå på styrketräningsmässigt. They can't fool me ;).

Jag kan gå djupare med lättare vikt på stången, tror att det kanske är rädslan att inte komma upp igen som hindrar. Att jag ska fastna i bottenläget.

Wow vilken komplimang att få! :)

Det kommer säkert gå jättebra, även utan favoriten! :)
Själv överlevde både jag och hästen. Imponerad av min bedrift! :p

Zass: Förstår det. Där är ju rätt kul ändå, även om jag alltid är helt rädd innan. Haha

Nu blir jag lite flummig kanske, men jag har svårt att hitta mig själv eller vad man ska kalla det. Har ALLTID varit mer eller mindre överviktigt men tyckt att jag mått bra ändå (ända tills jag nådde 93 kg). Ska jag vara helt ärlig så började jag inte träna för att gå ner i vikt utan för att bli stark och orka bära runt på vikten, det fanns inte i mitt huvud att den skulle kunna försvinna. Konstigt kanske men sant. Men jag har alltid sett mig själv som stor. Nu väger jag 68 men vill ner till 60-63 typ. Har oftast storlek 38 eller M. Men jag får inte ihop det i huvudet. Är jag tjock, är jag smal, är jag mullig eller vältränad? Jag vet inte. Spelar egentligen ingen roll för jag är stolt över mig själv och mår jättebra. Men det känns nästan fel och konstigt att köpa kläder i de storlekarna. Jag tränar 6 dagar i vecka och älskar det och jag älskar att bli starkare och snabbare men något gnager i mig ändå.

Förlåt, menar inte att gnälla. Lyxproblem egentligen men tänkte om nån känner igen sig eller om jag är galen :O ;P

Jag har aldrig varit överviktig enligt BMI, även om jag haft (och har) onödigt många kg. Jag känner mig som en flodhäst, tänker att jag är jättetjock. Och sen inser jag att stl 38 eller jeans i stl 28 KAN inte vara så enormt. Just nu är 28orna lite för tajta, och då tror jag att jag är kraftigt överviktig. En gång när jag kollade på biggest loser frågade jag vännen om jag var större än en tjej där :banghead:

Är det några beachisar som är med i Röhnisch Running School under våren?
Jag ska vara med, är förväntansfull och faktiskt lite nervös. Det innebär ju att jag faktiskt måste arsla mig ut och springa... :nailbiting:

Jag har planer på det, men jag gissar att mina planer som alltid kommer förstöras av sjukdom.

Shit vilken komplimang:D

Tassetass: håller med dig, jag har aldrig heller läst något alls om de "negativa" effekterna av viktnedgång. Alla artiklar etc som handlar om folk som gått ned i vikt fokuserar alltid på det positiva känns det som!

*kl

Stämplade ut tidigare idag från jobbet så han först springa en liten runda (3 km) på berget och sedan möta upp en vän som slutade 16 och gå en promenad:) Var riktigt vårväder idag 10+ grader och sol. Helt underbar liten löprunda:love:

Det där därför jag vägrar vara "poster girl" för Viktklubb (har fått förfrågan), för de kommer inte låta mig ge HELA bilden av en viktnedgång. Då kommer det vara "Små förändringar gör stor skillnad - hon gick ner 36 kg med hjälp av Viktklubb" och en fräck ingress om hur jag gick från soffpotatis till att satsa på halvklassikern... :meh:

Senast ändrad:

*knapp*
Dagens yoga avklarad med så nu är det väl dags att gå och sova. Imorgon väntar gymdejt och benpass efter arbetet. sen väntar ledigt lör-mån och på måndag ska jag skämma bort mig å få håret klippt. Blir ev utelunch då med. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 177
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 151
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka