Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min fot är bättre, kan nästan gå normalt i skor nu utan att det gör jätteont! :p
Dock ingen fotboll eller löpning för min del denna veckan just pga foten, blivit massa ridning ist :)
 
Nä, vilket jävla väder! Skulle in till stan men gav upp vid Flogsta, ställde cykeln där och tog taxi resten av vägen :down: Hade rätt bra kläder man regnet tog sig fan in överallt och hade vanliga skor och dessa var det sjö i :crazy:

Krya på dig! (till @Emtherlia också!)
Helt sjukt regnigt! Min varseljacka var blöt rätt igenom redan vid 9 och har inte hunnit torka helt sen dess. Halsen har ju inte direkt blivit bättre under dagen heller :down: men nu är jag ombytt och placerad i soffan med dotra! :) Tack!
 
La upp den här i 600kcal-tråden nyss, tänkte att jag kan stoppa in den här också om fler vill se :)
Skarmavbild%202015-09-02%20kl.%2016.29.54.png

Den visar alltså resultatet i en studie där man mätte basalförbrukningen (BMR) på 55 män (blå prickar) och 105 kvinnor (röda prickar) och kollade relationen mellan BMR och vikt. Det är rätt stora skillnader, så det är inte så konstigt att vissa står still på ett visst kaloriintag medan andra tappar/går upp i vikt.
Sen tillkommer ju kaloriförbrukning för rörelse, så tolka inte det här som något slags totalkaloribehov eftersom det som sagt är BMR :)
 
Har sprungit totalt 47 km lördag-tisdag vilket för mig är ganska mycket löpning på fyra dagar, så idag blir det inomhusträning på gym istället (passar ju bra i det här skitvädret). Blir nog några chins och sen ett spinningpass.
 
1h hundpromenad idag, balsam för själen! Längtar till mitt liv är stabilt nog att skaffa en ny, underbara djur. :love:
 
Augusti var en bra månad sett till hur mycket jag rörde på mig. Har fört in 1772 minuter, vilket ger ett genomsnitt på 57 per dag. Ingen större viktnedgång (hamnade slutligen på minus några hekto), men minus ytterligare en centimeter i midjan. Med tanke på att det har varit Kulturkalas, tårtbuffé, födelsedagar och annat kul så är jag rätt nöjd ändå.

Terminen började dock i måndags så jag har inte riktigt kommit fram till hur jag ska vardagsmotionera på lämpligt sätt än. Att mitt stackars lilla troll har åkt på öroninflammation och därmed varit hemma hela veckan har också komplicerat saker en aning (det har varit lite kämpigt att ta sig igenom det första i litteraturen när man måste göra det med en liten ledsen människa som inte vill sitta någon annanstans än i ens knä, så mycket kan vi säga ...).

Nu måste jag bara komma på ett lämpligt, lagom kalorisnålt förmiddagsmellanmål som jag kan äta på föreläsningspausen.
 
Jag har tappat det igen. Så jäkla trött...
Wääh.

Imorgon blir det gym på jobbet innan nattpasset iaf. Och så ska jag försöka få till ett Crossfitpass i helgen också.

Började iaf på nya jobbet idag. Blir nog bra det där! :)
 
Kändes som min kropp vägde 100 kg när jag gjorde chins idag :-/. Har nog gått upp lite i vikt och det märks ju i kroppsviktsövningar.... Jaja, bara att träna vidare, har egentligen inte tränat särskilt mycket chins på hela året i princip så det kan ju bero på det också.

Spinningpasset som upplägget var fattade jag inte alls poängen med? Det hette "spin flow" och gick typ ut på att mellanmjölksträna? Inte min tekopp så jag körde mina egna intervaller istället: 4x4 min med 3 min vila och sen 4x1 min med lika lång vila.
 
Idag var var en sån där dag då det var extremt välkommet att rida efter jobbet. Jösses vilken stressig dag, det är riktigt brutalt. Men Gud vad skönt det är att få varva ner en stund i stallet.

Nu väntar två dagars fältjobb och det ska bli så himla skönt! På lördag ska jag soooova.... På söndag kanske det finns tid och ork för lite regelrätt träning igen.
 
Hoppas alla sjuklingar kryar på sig!! Trist med höstförkylning redan nu, men har ni tur så kanske ni bara får det överstökat tidigt helt enkelt!

@cili Förstår jag grafen rätt att jag, på ca 50 kg, då förbränner ca 1300 kcal bara "genom att vara" så att säga?

@Andromedae På ämnet kalorisnålt snacks tipsar jag om mitt nya beroende - torkade äppleskivor. Det är fruktansvärt gott, lagom syrligt, chewy och innehåller endast äpple samt ett konserveringsämne. Jag köpte tre påsar på en gång häromdagen, bara för att...:o
 
Jag fick ett ryck och körde lite adductor-maskin på gymmet när jag var där häromdagen. Det skulle jag inte ha gjort. Fy fan vad ont jag nu rent ut sagt, det är så att musklerna fortfarande krampar om jag sitter ner och försöker krama ihop benen :arghh: Meeen dagens vila har förhoppningsvis gjort susen, för imorgon blir det HIIT-pass på gymmet innan jobbet!

Ikväll var jag ute och åt middag på Jamie's Italian för att fira pojkvännens nya jobb, och jag unnade mig både vin och efterrätt minsann. Because I'm worth it :D
 
Blä, mår ännu sämre idag trots en god natts sömn :( Är på praktiken och har en grej att göra om en stund. Är dagen tom efter det så åker jag nog hem istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
2 706
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 022
Senast: Mineur
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
913
Senast: Krumben
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 442
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp