Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pw med shettisen i snårig skog i tisdags, mitt första styrkepass igår på 9 mån. Körde axlar. Tungt men skönt! Håller också på och tragglar genom mamma mage appen men guud va tråkigt! :yuck:Men men måste göras!

De 6 överloppskilorna ska va bort innan årets slut!! Det är ju bara 2 kg per månad,det borde va lätt...eller:angel:
 
Jag har haft otroligt ont i ryggen hela veckan och funderat på varför, för jag har ju inte rört något på mig:D Men igår, när jag försökte mig på en minipromenad, så märkte jag att övre delen av ryggen tar i när jag nyser, och nyst har jag ju gjort minst en gång i timmen:o Så lätt var det att lista ut!
 
Jag höll på att cykla på en grävling inne i Gbg (!) idag på vägen till skolan :rofl:. Ibland har man helt klart roligare på cykeln än i bussen (eftersom den klarade sig och det blev en häftig naturupplevelse inne i stan)
 
Puuust, då var en jobbintervju klar igen då. Så skönt att ha det avklarat och bara kunna slappna av. Jag tog och köpte en fin hazelnut latte som en klapp på axel till mig själv :D Det är fan en av de saker som gör mig mest nervös tror jag.

Jag hoppar över att gymma på lunchen idag och tar ett pass hemma efteråt istället, det blir nog lite marklyft och knäböj idag :up:
 
Jag höll på att cykla på en grävling inne i Gbg (!) idag på vägen till skolan :rofl:. Ibland har man helt klart roligare på cykeln än i bussen (eftersom den klarade sig och det blev en häftig naturupplevelse inne i stan)
Jisses :o Jag höll nästan på att springa på en grävling en gång, trodde först att det var en hund, de är ju sjukt stora
 
Igår blev det ett pass dressyr för mig och ponnyhästen, men ingen annan träning för mig. Idag skulle min stallkompis flytta hem båda hästarna till sig, och så är planen att vi därifrån ska transportera dem (ridandes) tillbaka till riktiga stallet på lördag. Det var enklast att hon gjorde det själv, men hjälp från sin dotter, istället för att jag skulle sitta beredd och sen köra bil dit (jag har en kvarts bilkörning för att ens ta mig hem till henne, hon har en minut i bil och med tanke på att hon jobbar heltid och därför måste göra det här kvällstid så är varenda minut i dagsljus dyrbar). Så hästen kommer få en promenad idag, men inte jag, kan vi sammanfatta det hela som. :p

Därför försöker jag intala mig själv att någon form av motion för egen del är högst nödvändigt. Imorgon kommer det inte heller bli någon ridning i och med att hagen hemma hos henne är mycket mindre/stenigare än den på betet och jag inte kan lämna hennes häst ensam, så då passar vilodagen perfekt. Jag har alltså inte ens ett litet hästfrånskyll för att inte träna. :angel:
 
Jag höll på att cykla på en grävling inne i Gbg (!) idag på vägen till skolan :rofl:. Ibland har man helt klart roligare på cykeln än i bussen (eftersom den klarade sig och det blev en häftig naturupplevelse inne i stan)

Gud vad obehagligt :eek:. Min farfar berättade en skräckhistoria om grävlingar som hugger tänderna i folks ben och inte släpper förrän det krasar när jag var liten, och det sitter i fortfarande. Ett av få djur som jag verkligen är genuint rädd för.
 
Gud vad obehagligt :eek:. Min farfar berättade en skräckhistoria om grävlingar som hugger tänderna i folks ben och inte släpper förrän det krasar när jag var liten, och det sitter i fortfarande. Ett av få djur som jag verkligen är genuint rädd för.

Det har jag oxå hört!:eek: Därför skulle man ha knäckebröd i stövlarna, så det krasade fort och innan ens ben bröts.
 
Det har jag oxå hört!:eek: Därför skulle man ha knäckebröd i stövlarna, så det krasade fort och innan ens ben bröts.

Exakt vad jag hörde också. Jag bor så pass långt söderut att vi är rätt förskonade från vilda farliga djur (typ björn och varg och sånt), men grävlingar finns det gott om här. Livrädd. :eek:
 
Exakt vad jag hörde också. Jag bor så pass långt söderut att vi är rätt förskonade från vilda farliga djur (typ björn och varg och sånt), men grävlingar finns det gott om här. Livrädd. :eek:

De är nog mer rädda för dig kan man trösta sig med. :) Har aldrig hört om attack av grävling, de jag har sett i skogen har sprungit så fort de sett mig. Men visst, det gäller väl alla djur att man inte ska hota dem eller hamna mellan mamma med ungar. Då kanske de försvarar sig?

Hade mina egna upplevelser idag i skogen, har nästan trampat på typ tre huggormar idag. :) De är ju dock också jätterädda för oss och ringlar snabbt iväg, men går man snabbt i terrängen hinner de inte alltid med.

Kl

Har gått oerhört mycket i skog idag. Svår terräng, blött och jävligt. Nu är jag trött och inkvarterad på hotellet. Hade med mig sallad som blev perfekt lunch, börjar bli hungrig först nu och ska hitta mig nån bra middag!

Dagens grej: mina fälttbyxor sitter lösare än sist jag hade dem! De har nästan blivit för små så jag har undvikit dem ett tag. Detta gjorde mig mycket glad! Jag gör nånting rätt iaf. :)
 
Jag tror att min grävling var ung. Söt var den i alla fall! Och den var nog mer rädd för mig än jag för den (jag hann dessutom inte reagera på så mycket mer än att något kom utfarande framför cykeln, så jag var tvungen att bromsa). Innan jag förstod vad det var för djur så var den nästan över på andra sidan.

Tror för övrigt att jag får ställa mig på sjuksidan i den här tråden.
Mot slutet av skoldagen började näsan rinna som en kran och halsen kändes lite lätt svullen. Jag hade ju dock bokat in gymdejt med en ny bekantskap och ville inte avboka det i sista sekund, så jag åkte dit och körde främst på att instruera henne istället för att göra så mycket själv. Drog väl ihop ca 15 minuter aktiv tid på totalt 45 minuter. Halsen kändes helt okej ändå så jag cyklade hem i mitt vanliga tempo, in i duschen och nu efteråt känns halsen som en boll på "sväljsidan" (dvs beror inte på mitt luftvägstrassel), näsan rinner ännu mer och jag har även börjat hosta. Så jäkla hopplöst!!
Det får bli en lugn hemmakväll med bananglass för att kyla ner (eller ja, först middag, det vore dumt att snuva kroppen på energi som behövs för att bli frisk).
 
Jag höll på att cykla på en grävling inne i Gbg (!) idag på vägen till skolan :rofl:. Ibland har man helt klart roligare på cykeln än i bussen (eftersom den klarade sig och det blev en häftig naturupplevelse inne i stan)

Haha, så himla sjukt. Var var det någonstans? :D
 
De är nog mer rädda för dig kan man trösta sig med. :) Har aldrig hört om attack av grävling, de jag har sett i skogen har sprungit så fort de sett mig. Men visst, det gäller väl alla djur att man inte ska hota dem eller hamna mellan mamma med ungar. Då kanske de försvarar sig?

Hade mina egna upplevelser idag i skogen, har nästan trampat på typ tre huggormar idag. :) De är ju dock också jätterädda för oss och ringlar snabbt iväg, men går man snabbt i terrängen hinner de inte alltid med.

Kl

Har gått oerhört mycket i skog idag. Svår terräng, blött och jävligt. Nu är jag trött och inkvarterad på hotellet. Hade med mig sallad som blev perfekt lunch, börjar bli hungrig först nu och ska hitta mig nån bra middag!

Dagens grej: mina fälttbyxor sitter lösare än sist jag hade dem! De har nästan blivit för små så jag har undvikit dem ett tag. Detta gjorde mig mycket glad! Jag gör nånting rätt iaf. :)

Blir lite nyfiken på vad du jobbar med? Det låter spännande :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 451
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 447
Senast: Mineur
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
931
Senast: Krumben
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 587
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Rumsren - hur gör ni på natten?

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Den trasiga hoven

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp