Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir lite nyfiken på vad du jobbar med? Det låter spännande :)

Jag är biolog och jobbar som miljökonsult. :) Jag gör ganska många olika saker och får styra väldigt mycket själv vad min tjänst innebär. Just nu gör jag mest naturvärdesinventeringar och utbildar mig fortlöpande inom det området, vilket är superkul! Har tre kurser i artkunskap planerade under hösten. :) Får då vara ute mycket i naturen, se miljöer som andra skulle ha missat, lära mig massor och resa mycket. Andra saker är provfisken, projektera fiskvägar, miljöutredningar åt vattenkraften, MKB (miljökonsekvensbeskrivningar) m.m.! Mycket varierat med andra ord.
 
Häftigt @cili, jag älskar grävlingar! Eller ja, skräckblandad förtjusning kanske beskriver det bättre...

@Chili, dina jobbdagar låter både jobbiga och helt underbara! Vilket omväxlande och varierat arbete, låter superhäftigt. :)
 
Så härligt pass på friskis idag! :love: :banana: Var jättetrött innan efter en lång skoldag, hade inte tajmat maten jättebra så det slank ner lite chokladbitar mm. när jag kom hem. Men vad mycket energi jag fick under passet! Instruktören är så himla härlig och ger jättemycket energi, har bra låtar och roliga övningar. Kan inte låta bli att sjunga med :angel: Tänkte på det idag, att jag som ofta är väldigt självmedveten struntar helt i det på de här passen. Står gärna längst fram, tar ut rörelserna rejält och sjunger med :D

Lärdomar från dagen:

1. Träning ger energi!
2. Jag måste planera maten bättre när jag ska träna på kvällen, behöver ett större mellanmål så att jag håller energinivåerna uppe.
 
Häftigt @cili, jag älskar grävlingar! Eller ja, skräckblandad förtjusning kanske beskriver det bättre...

@Chili, dina jobbdagar låter både jobbiga och helt underbara! Vilket omväxlande och varierat arbete, låter superhäftigt. :)

Det är precis som du skriver. ;) Det är ibland mycket stressigt och svårt men jag älskar det jag gör och att jag får en chans att lyfta naturvärden i utvecklingen av vårt samhälle!

Just nu känner jag dock att det inte hade skadat att vara i bättre form... Kommer kännas i sätesmuskulaturen i morgon. :laugh: Hem å träna inför nästa vända!
 
Så härligt pass på friskis idag! :love: :banana: Var jättetrött innan efter en lång skoldag, hade inte tajmat maten jättebra så det slank ner lite chokladbitar mm. när jag kom hem. Men vad mycket energi jag fick under passet! Instruktören är så himla härlig och ger jättemycket energi, har bra låtar och roliga övningar. Kan inte låta bli att sjunga med :angel: Tänkte på det idag, att jag som ofta är väldigt självmedveten struntar helt i det på de här passen. Står gärna längst fram, tar ut rörelserna rejält och sjunger med :D

Lärdomar från dagen:

1. Träning ger energi!
2. Jag måste planera maten bättre när jag ska träna på kvällen, behöver ett större mellanmål så att jag håller energinivåerna uppe.

Vad härligt det lät! :)
 
Jag var med pa ett HIIT-pass pa gymmet idag och hade planerat att kora min egen grej efterat, men i helvete heller sa kroppen nar passet var over. Herreguuud vad jobbigt det var, jag kande verkligen att jag tog ut mig helt sa jag valde att noja mig med det och istallet njuta av att ha en halvtimme extra att fordriva i solen innan jobbet. Detta ledde "tyvarr" till att det blev en glass vilket jag inte alls planerat, men jag forsoker intala mig att det inte ar hela varlden trots att jag at onyttgheter igar och formodligen kommer att gora det under helgen ocksa.
 
Jag sitter på jobbet.
Fortsätter med att försöka lära mig hitta på Hisingen, vilket inte är helt lätt. Haha.

Än så länge går natten hyfsat. Trött som ett ägg, men hoppas på att det inte blir allt för illa. Just nu är det ändå hanterbart...
Längtar så mycket till halv åtta när jag får åka hem och sova. Börjar halv fyra igen sen, och jobbar till 03.
Åtta timmar mellan passen när man ska jobba nästa 12 timmar är rätt tufft, men det är ett senare bekymmer.

Har iaf marklyft lite idag! :) och militärpress plus lite annat blev det också. Gött!
 
Då är mitt ganglion bortopererat nu slipper jag där fula knölen om den nu inte tycker att den ska komma tillbaka.

Tog fyra timmar att komma in på operation så jag sov lite medans jag väntade. Operationen tog cirka en och en halv timme sen sov jag lite till när jag kom hem. Gjorde skapligt ont efter uppvak så jag fick bli lite snurrig på kodein Tack gode gud.

Nu blir det en hektiskt tid. Flytt på g till större lägenhet (trea) och mitt största problem är att jag inte kan spela Wow :laugh:
 
Idag spricker min cykla-till-skolan-varje-dag-plan. Men så känns det också extremt korkat att trampa iväg en mil som innehåller ett gäng jobbiga uppförsbackar både på vägen dit och hem när man låter som en kråka och halsen gör ont.
Istället blir det buss ner till stan, inköp av halstabletter, vidare till skolan för att vara med på obligatoriska föreläsningar efter bästa förmåga och sen raka vägen hem och vila igen.
Det lär inte bli mycket mer motion för mig den här veckan, men jag är rätt nöjd ändå. Nästan 6 mil på cykel har det blivit + ca 15 min kroppsviktsövningar på gymmet igår. Inte fy skam för fyra dagar!
 
Tjoho, idag är det fredag, solen skiner, jag har lagom mycket träningsvärk från gårdagen och en supermysig hemmakväll i all min ensamhet planerad ikväll efter en lång arbetsdag! Två arbetsintervjuer bokade för nästa vecka, allmänt bra känsla i kroppen och bara pepp på livet helt enkelt!

Ha en fantastisk fredag fina beachisar! :bump:
 
Igår blev det lite promenad med en kompis + hundar. Inte så avancerat för jag hade sjukt ont i min fot, men mer än att bara sitta still!

Idag blev det en uuuunderbar ridtur och så lite släpa spånbal till ligghallen o så.

Har skött maten helt ok i veckan vilket känns bra och imorgon ska jag försöka hitta skoinlägg för att se om foten kan bli lite bättre och om det kanske är värt att investera i riktiga ilägg efter mina fötter...
 
Kom hem - somnade. :p är ruskigt trött från att ha gått med gummistövlar och regnkläder i jobbig terräng. Men gött skönt att vara så fysiskt trött också!

Blir nog både ridning och gym på söndag. Dags att fortsätta benträningen !
 
Jag lyckades ta mig ut på en powerwalk (den vanliga sträckan på 5,5 km) igår. Idag skulle ju hästarna flyttas tillbaka till det vanliga stallet, men det blev uppskjutet till imorgon. Kanske lika bra det när det ändå regnat några rejäla skurar här på eftermiddagen, det är trots allt ungefär en timmes väg dit och sen lär vi ju få stå och glo ett tag efter att vi har släppt ihop hästarna (ponnyerna ska gå i egen hage och de har ju gått ihop innan så där lär det nog inte bli några större problem, men de stora hästarna har aldrig träffats och vi åker i gemensam bil så jag måste stanna). Jag/vi har trivts jättebra på betet, men efter att de andra flyttade hem till sitt ordinarie stall har ridningen blivit så försvårad när den ena hästen inte går att lämna ensam, så det ska bli riktigt skönt nu att komma på plats i det riktiga stallet igen.
 
Ääh. Försökte lägga in en bild från dages tretimmarstur. Gick sådär med bilden, men turen var rolig. Följde en stig jag aldrig provat tidigare, den var inte direkt vältrampad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2
Svar
30
· Visningar
598
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 935
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
849
Senast: Krumben
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 782
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp