Gunnar
Moderator
Som någon annan nämnde här ovanför ger man även möjlighet för andra än partnern att se var man är och lista ut vad man gör, då mycket går att hacka och en del säkert redan från början har inbyggda bakdörrar.Det är nog här det skiljer sig åt hur man tänker tror jag. För mig är det redan självklart att en sak som läkarbesök eller psykologsamtal aldrig behöver vara hemliga, DET hade känts sinnessjukt för mig. Tänk en relation där jag inte kunnat vara öppen med en sån sak liksom, inget för mig!! Det innebär ju inte att jag och min man behöver ”rapportera” till varandra, utan att vi har helt alldagliga samtal dagligen och där kommer allt sånt upp automatiskt.
Det där med födelsedagspresent är dock ett problem! Våra kort går till samma konto så jag har råkat se att han handlat på smycka inför min födelsedag en gång![]()
Kan kanske beroende av vem man är användas av kriminella och utländska agenter.
För utpressning eller bara en sån enkel sak att veta att ingen är hemma så det är enklare att göra inbrott eller veta var folk är om man på något sätt vill konfrontera dem av olika skäl.
Jag har en smartklocka tillverkad i Kina så visst finns det en risk att någon där skulle kunna veta hur jag rör mig. Det finns ingen anledning att vara paranoid, men lite eftertänksam kanske kan vara vettigt.
Även om man inte är statsministerns eller annans livvakt som lägger ut öppet på nätet var man är när man är ute och joggar.