Bilder på ens barn på facebook

Sv: Bilder på ens barn på facebook

Fast nu lever vi ju i en kultur där bröst är något personligt och mer privat, så det går inte att jämföra. I andra kulturer går även kvinnor barbröstade och brösten är neutrala, där hade du kunnat jämföra.

Och jag behåller gärna mina bröst som privata delar som bara min partner får se.

Nja, vi lever i en kultur där mäns bröst är okej. Kvinnors bröst är okej i sexualiserade sammanhang. I andra sammanhang är dom äckliga. Typ.

Du får ju gärna behålla dina bröst för dig själv, men du skriver att det är osmakligt att se ammande kvinnors bröst.

Och jag undrar då varför en kvinnas bröst är värre att se än en mans, enligt dig?
 
Sv: Bilder på ens barn på facebook

Nja, vi lever i en kultur där mäns bröst är okej. Kvinnors bröst är okej i sexualiserade sammanhang. I andra sammanhang är dom äckliga. Typ.

Du får ju gärna behålla dina bröst för dig själv, men du skriver att det är osmakligt att se ammande kvinnors bröst.

Och jag undrar då varför en kvinnas bröst är värre att se än en mans, enligt dig?
Jag tycker inte bröst är äckliga, men jag tycker att dom är privata kroppsdelar. Precis som att jag inte visar rumpan eller den där fram på bild eller för andra, så visar jag inte heller mina bröst.

Jag ser inget problem med det, det är vad jag tycker.

Jag tycker det är osmakligt att allmänt lägga ut väldigt lättklädda/nakna bilder på sig själv offentligt oavsett det hänger en unge på bröstet eller inte.

Men det varierar ju tydligen med vad andra tycker är privat och inte. Om andra vill flasha sig får dom göra det.
 
Sv: Bilder på ens barn på facebook

Jag har inte Facebook men skulle jag haft det så hade jag inte lagt ut bilder alls på barnen. Om jag inte haft den så bara mina vänner kunde se bilderna men det skulle ändå inte överösas med bilder.
Jag har instagram och barnen syns på några enstaka kort. På 8 st av 449 bilder. Skulle aldrig få för mig att lägga upp hela deras privatliv på internet men någon enstaka bild tycker jag inte är så farligt. Nämner aldrig några namn. Det får vara privat.

Sedan finns det ju folk som lägger upp flera bilder om dagen och det förstår jag mig inte på. Barnen har rätt till ett privatliv även dom.
 
Sv: Bilder på ens barn på facebook

Jag har släktingar/vänner över hela världen och de vill gärna följa vad som händer i våra liv här i Sverige. Jag brukar se till att endast dessa har tillgång till somliga album. Där ligger semesterbilder och bilder på kidsen. Jag gör dem aldrig öppna för alla mina vänner.
Med fasa upptäckte jag att mina mobiluppladdningar för offentliga förut. Det visste jag inte. Då blev jag riktigt arg på mig själv att jag missat det. Det tyckte jag var obehagligt.

Att lägga ut bilder på barnen, några enstaka här och där. Bilder där jag fångat ett fint/härligt eller speciellt tillfälle. När barnen myser med hunden tillexempel. Nu är mina barn så stora att jag frågar om det är ok. Och sedan jag började fråga så har tillfällena blivit färre, för barnen vill inte alltid:-)

Jag är inte särskilt rädd för att Onkel Sam ser mig... Jag är mera rädd för att någon av mina "vänner" använder mina bilder. Jag är egentligen inte särskilt rädd, men medveten.

För att Facebook och Instagram skall bli kul och ha något existensberättigande så måste det "levas". Om alla skulle sitta och endast kika på andra, men inte lägga upp några egna bilder, skulle Facebook/Istagram dö ut.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på ens barn på facebook

Jag har kanske 2 bilder på barnen på FB. Då bakifrån/från sidan så att man bara ser håret och kläderna, inte ansiktet.

Själv hade jag kunnat tänka mig lägga ut fler och andra bilder, men min respektive (som inte har FB själv) vill inte att vi publicerar bilder på barnen alls. Därför får hans vilja styra; hans behov av att vi INTE gör det är större än mitt behov av att göra det.
 
Sv: Bilder på ens barn på facebook

<snip>
min respektive (som inte har FB själv) vill inte att vi publicerar bilder på barnen alls. Därför får hans vilja styra; hans behov av att vi INTE gör det är större än mitt behov av att göra det.

Jag har ett par familjemedlemmar med den installningen ocksa. Jag ar darfor valdigt forsiktig med vem jag lagger ut bilder pa ... Det finns ett par bilder pa namnda familjemedlemmar ... dock inte utlagda av mig, och jag ar mer medveten om bilderna jag lagger ut pa grund av dem.
 
Sv: Bilder på ens barn på facebook

Jag lägger ut bilder på mina barn ibland, de flesta bilderna är när de rider eller sysslar med andra aktiviteter. Sen en och annan där jag lyckats fånga alla fyra på samma bild, vilket inte händer särskilt ofta...
Jag kollade genom mina album nu och det "värsta" fotot jag lagt ut var ett som jag knäppte på minstingen då han var ute och lekte efter en regnskur och var lerig från topp till tå... Och lycklig!! :love:
 
Sv: Bilder på ens barn på facebook

Jag önskar att jag hade vågat lägga upp bilder på när jag ammade eftersom jag tycker att det är naturligt och dessutom viktigt att kvinnors bröst (kroppar) inte bara blir sexualiserade. Dock skulle jag aldrig lägga ut bilder på fejjan när mina barn är avklädda.

Oftast är det mina ungar som väljer vilka kort de vill att jag lägger upp.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på ens barn på facebook

Vad tycker ni är okej/inte okej att lägga ut bild på när det gäller ens egna barn?

Varför?

Jag har vänner som bombar sina sidor med bilder på sina barn.
En lägger hela tiden ut bilder på när hon ammar och brösten syns. Det är till exempel något jag aldrig skulle lägga ut, tycker det är osmakligt och för privat.
Vissa lägger ut bilder på när barnen gråter, kräks, är sjuka, har ramlat osv.
Och vissa bara bilder på glada barn som leker och borstar hästar.

Så var går er gräns? Dels för vad ni själva lägger ut och vad ni kanske tänker om vad andra lägger ut.

Jag tycker egentligen inte att man ska lägga upp bilder på andra människor på facebook. Det är en annan sak när man frågat om lov.
Det gäller barn, vänner, vad som helst.
Personen på bilden kanske inte vill att den ska kunna ses av vem som helst, när som helst och inte raderas.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Rie
·
IT & mobiler Finns det någon möjlighet att ställa in på Facebook så att en viss vän inte ska se det jag publicerar i grupper och som kommentarer till...
2
Svar
21
· Visningar
3 047
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
21 584
Senast: iiantazie
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 671
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp