Blöjfri (utbruten från Vad gör vi? del 3 - Kids Edition)

Bukefalos 30 år!

Haha. Ropade uppenbarligen hej lite tidigt. Vi har någon typ av bajs-bakslag. Gick hur bra som helst både på toa, lill-toa och potta. Sen jobbade jag några nätter och efter det har det inte alls fungerat. Olyckor i kalsongerna och bara småpluttar på toaletten. Alltid bara hemma, aldrig på förskolan (där kissar han bara och sköter det toppen på toaletten). Så, det känns som att han håller sig. Efter att ha uteslutit att det skulle röra sig om förstoppning så har jag nu gett mig och backat bandet. Han får helt enkelt ha en blöja strax innan läggdags och göra sin stora business där. Vill inte att vi ska få något tvärstopp så det känns lika bra att ta ett steg tillbaka. Vet liksom fortfarande inte varför allt plötsligt vände, om det hänt något eller om han kännt sig pressad på något vis (han kan lika gärna bara ha blivit störd i samband med toabesök-det är mycket privat det där med bajset). Bäst att försöka avdramatisera tror jag. (Och så ska tjat-mamman typ aldrig fråga om bajs någonsin igen :angel:.)

Jäklar vad trött jag måste vara! Fick precis livets panik när jag inte hittade blöj-tråden och började undra i vilken annan tråd här på buke jag skrivit en massa om mitt barns bajs :nailbiting:?! Skönt att det låg rätt ändå. Hejdå för idag :bag:

Jeans har vi en hel del, men det känns opraktiskt. Kalsong, eller mjukisbyxor, är lättare tror jag?
Det brukar rekommenderas att köra utan kalsonger/annat som sitter åt, tills nya vanor är etablerade. Det riskerar annars att förvirra eftersom kalsonger etc känns likt blöjor = fortsätter göra sina behov däri.

Naken underkropp inomhus i början eller ev löst sittande byxor (som dessutom har fördelen att de är lätta att dra ner) är bästa taktiken enligt min erfarenhet.

Det brukar rekommenderas att köra utan kalsonger/annat som sitter åt, tills nya vanor är etablerade. Det riskerar annars att förvirra eftersom kalsonger etc känns likt blöjor = fortsätter göra sina behov däri.

Naken underkropp inomhus i början eller ev löst sittande byxor (som dessutom har fördelen att de är lätta att dra ner) är bästa taktiken enligt min erfarenhet.
Jag har läst både och, och vet inte vad jag ska tro på.

Vi körde naket nedtill de första två dagarna, sedan lösa byxor. Ställde pottor lite varstans, lät barnet styra det mesta och berömde om något kom på rätt plats. På ett par dagar slutade det komma på golvet mer än enstaka gång. Men var redan van vid att bajsa på pottan, så för oss var det "bara" kiss som skulle läras in. Väntade med trosor ett par veckor. Funkade jättebra!

@sthu hade jag varit du hade jag testat mig fram med olika varianter! Tänker att du kommer att märka vad som passar honom relativt snart :). (Sen vet jag att det bokstavligt talat är pisstråkigt att städa upp olyckor men jag håller tummarna för att det blir en mycket begränsad tid för er.)

@sthu hade jag varit du hade jag testat mig fram med olika varianter! Tänker att du kommer att märka vad som passar honom relativt snart :). (Sen vet jag att det bokstavligt talat är pisstråkigt att städa upp olyckor men jag håller tummarna för att det blir en mycket begränsad tid för er.)
Självklart kommer vi göra det som passar oss bäst. Första dagen är det ju inte så konstigt att det blir olyckor.

Har läst byxor och det är typ samma sak. Kalsong och byxa sitter lika "hårt"
Jaja, uppfattade att du läst att man skulle ha kalsonger på direkt men då missförstod jag. Byxor kan man såklart ha direkt. Men tycker du verkligen inte det är skillnad? Jag tänker att det är jätteskillnad på tex ett par boxerkalsonger som ju ändå sluter åt om underkroppen och även låren (även om dom inte skulle vara små/tajta) och ett par lösa mjukisar som bara sitter i midjan och sen är luftiga hela vägen ner.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka