Bukefalos 28 år!

Börjar bli rädd för hatet som finns

Jag personligen orkar inte lägga energi på sådant, vill andra göra det - be my guest.

Men varför kom du med förslaget från första början då? Om du egentligen inte vill diskutera problemet? Om jag inte minns fel så var det just det som du kritiserade "alla andra än SD" för, att de inte vill diskutera problemen och lösningarna med invandring. Nu gör du ju exakt samma sak själv?
 
Men varför kom du med förslaget från första början då? Om du egentligen inte vill diskutera problemet? Om jag inte minns fel så var det just det som du kritiserade "alla andra än SD" för, att de inte vill diskutera problemen och lösningarna med invandring. Nu gör du ju exakt samma sak själv?
Ok, så du vet? Berätta då för mig.
Varför då ens komma med förslag på åtgärder? Om du inte ens kan lägga energin på att förklara hur det skulle funka?
För att någon annan som kan vidareutveckla dom kanske? Jag har inte ett färdigt förslag. Jag lämnade bara ett så att ni andra kan spåna vidare och kanske komma fram till en gemensam lösning. För jag kan det inte. ;)
 
Nu syftade jag mer på invandringsproblemen i stort och inte på ett specifikt fall i sig. Det var det som var på tapeten när det var val sist och någonstans ligger det och pyr, många svenskar är trötta på problemen med invandringen och känner sig orättvist behandlade, t ex äldre som får det sämre och sämre medan invandrare får bidrag högt och lågt. Inte undra på att vissa känner sig orättvist behandlade. Det ligger och pyr där, sen kommer det ett parti som säger sig vilja lösa invandringsproblemet, då hoppar dessa människor på det tåget utan att tänka på vad partiet i övrigt handlar om.
Därför det är synd att inte dom andra partierna är villiga att försöka ta tag i frågan och göra något åt det. Om de hade gjort det, så tror jag inte SD hade haft så stort stöd som de har.

Vilka bidrag högt och lågt menar du?
Menar du att invandrare är priviligierade jämfört med infödda svenskar?

Och exakt VAD är invandringsproblemet som du skriver om? På vilket sätt menar du att andra partier blundar? Alla partier vill integrera, de enda som vill stänga gränserna är SD
 
För att någon annan som kan vidareutveckla dom kanske? Jag har inte ett färdigt förslag. Jag lämnade bara ett så att ni andra kan spåna vidare och kanske komma fram till en gemensam lösning. För jag kan det inte. ;)

Hur kan du då vara så säker på att denna och andra av SD:s förslag är bättre än övriga partiers? När du inte ens har fått höra en praktiskt genomförbar lösning?
 
Hur kan du då vara så säker på att denna och andra av SD:s förslag är bättre än övriga partiers? När du inte ens har fått höra en praktiskt genomförbar lösning?
På vilket sätt handlar detta om SD? Nu vänder du och vrider på det så det blir helt fel.

Förslaget var att de som sköter sig får stanna och de som missköter sig får åka hem, vad har det med SD att göra?
 
Om bara något annat parti vågat diskutera även problem med invandringen (jo, de finns också) så är jag övertygad om att SD inte fått alla dessa röster.

Nu läggs locket på, folks missnöje växer och så går de och lägger sina röster på Åkesson och hans gäng i ren frustration.
 
Jag är också rädd för det hat och våld som finns i vårt samhälle idag. Men jag är ännu mer rädd för att politiker inte vågar ta tag i detta. Med att "ta tag i" menar jag att SE problemen och inte bara fjanta med "We shall over come". För problem finns på olika nivåer, våld, arbete, bostäder etc. Ingen blir hjälpt av att politiker stoppar huvudet i sanden och dansar efter massmedias pipa som älskar att hänga alla som skulle våga yppa sig med något som skulle kunna betyda att invandrare möjligen har ett uns av ansvar i det som händer i vårt samhälle.
Politiker som vågar säga;
NEJ - vi kan inte låta alla som vill bosätta sig i Sverige
NEJ - det är inte tillåtet att ockupera mark upprätta tältläger mitt i stan.
NEJ - det är inte tillåtet att mörda folk för att få stanna i Sverige, då åker man ut med huvudet före
NEJ - har man begått brott är man inte längre välkommen att vara här
NEJ - inte är inte ok att inte lyda svenska lagar och sedan hänvisa till sin religion
JA - i detta land har vi demokrati och yttrandefrihet oavsett om vissa inte gillar alla åsikter

Hade politikerna verkligen tagit tag i detta så hade SD aldrig fått någon större makt, det är jag övertygad om. Men nu gräver de bara djupare och djupare i det hål de står och på högen av jord de skottar upp växer sig SD allt högre.
Jag är rädd för vad SD kan leda till i framtiden men jag kan ändå inte låta bli att "beundra" JÅ för att han vågar säga vad "alla" tänker.

Men du, menar du att det finns politiker som säger att alla som vill får bosätta sig i Sverige? Menar du att det finns politker som inte är villiga att utvisa icke-svenska medborgare om de begår brott i Sverige?
 
Vilka bidrag högt och lågt menar du?
Menar du att invandrare är priviligierade jämfört med infödda svenskar?

Och exakt VAD är invandringsproblemet som du skriver om? På vilket sätt menar du att andra partier blundar? Alla partier vill integrera, de enda som vill stänga gränserna är SD
Jag vet inte om media ger oss en sne bild förstås, men varför är det så att våra pensionärer som byggt upp detta land har så dåligt ställt och de som kommer hit får det bättre ställt?
 
Om bara något annat parti vågat diskutera även problem med invandringen (jo, de finns också) så är jag övertygad om att SD inte fått alla dessa röster.

Nu läggs locket på, folks missnöje växer och så går de och lägger sina röster på Åkesson och hans gäng i ren frustration.
Precis vad jag också tänkt.
 
På vilket sätt handlar detta om SD? Nu vänder du och vrider på det så det blir helt fel.

Förslaget var att de som sköter sig får stanna och de som missköter sig får åka hem, vad har det med SD att göra?

Därför att du skrev:

Pricken över i:et, precis vad jag också tänkt.

Jag tror också pga detta så växer stödet för SD, för att de andra partierna blundar för problemen och inte vill ta tag i dom. Det är inte konstigt att SD då drar nytta av det och får röster.

Jag tror det är dags att "stänga gränserna" för invandring tills Sverige fått ordning på sitt eget land och sluta vara så mesiga, de invandrare som kommer hit och sköter sig, låt de stanna, men utvisa dom som missköter sig. Jag tror det ställer till det lite i och med att Sverige är med i EU.

Detta om att skicka ut invandrare som begår brott är ett återkommande förslag från SD. Vad de i praktiken menar, utöver de regler om utvisning som redan finns och tillämpas, brukar dock förbli oklart. Nu kommer detta förslag från dig, i samma inlägg som du påstår att SD är det enda partiet som tar i det som du luddigt lägger i ordet "problem". Förstår inte varför du tycker att det är så konstigt att du får frågor om vad du menar med det?
 
Om bara något annat parti vågat diskutera även problem med invandringen (jo, de finns också) så är jag övertygad om att SD inte fått alla dessa röster.

Nu läggs locket på, folks missnöje växer och så går de och lägger sina röster på Åkesson och hans gäng i ren frustration.

Jag tycker att de andra partierna arbetar mycket med och ägnar mycket energi åt integration och ett bättre mottagande.

Det har man vågat i minst 25 år, så länge jag följt frågorna på nära håll.

Så jag är övertygad om att du har fel.

Kanske hade SDs röstetal varit något lägre om andra partier hade anammat delar av deras rasistiska och främlingsfientliga politik. Men det är otänkbart, de andra partierna VÅGAR stå upp för sina idéer, som är helt oförenliga med SDs.
 
Jag vet inte om media ger oss en sne bild förstås, men varför är det så att våra pensionärer som byggt upp detta land har så dåligt ställt och de som kommer hit får det bättre ställt?

Fast att pensionärerna har det sämre nu än innan har liksom inte med invandringen att göra, det har med riskkapitalister och stora pengar som tjänas av helt skrupelfria människor att göra.

Sen att invandrare försöker få ihop en tillvaro som är så bra som möjligt sker inte på bekostnad av pensionärerna. Så länge som invandrare än diskriminerade på arbetsmarknaden så må de vara överrepresenterade bland bidragstagare DET är eländigt att de inte får jobb, men lägg problemet där problemet hör hemma.

För övrigt så är det extremt många invandrare som har låglöneyrken tex inom hemtjänst och åldringsvård, utan dom så skulle det bli ännu värre för våra pensionärer.
 
Därför att du skrev:
Detta om att skicka ut invandrare som begår brott är ett återkommande förslag från SD. Vad de i praktiken menar, utöver de regler om utvisning som redan finns och tillämpas, brukar dock förbli oklart. Nu kommer detta förslag från dig, i samma inlägg som du påstår att SD är det enda partiet som tar i det som du luddigt lägger i ordet "problem". Förstår inte varför du tycker att det är så konstigt att du får frågor om vad du menar med det?

Kort och gott menade jag exakt samma som @Thera skrev, även om jag inte hittade rätt ord:

Om bara något annat parti vågat diskutera även problem med invandringen (jo, de finns också) så är jag övertygad om att SD inte fått alla dessa röster.

Nu läggs locket på, folks missnöje växer och så går de och lägger sina röster på Åkesson och hans gäng i ren frustration.
 
Men är det inte tråkigt om en tråd om hatet urartar till det vanliga gnället om att det bara är SD som bara pratar invandring? Kan inte de som vill prata om det starta en egen tråd om just det?

För övrigt är det inte sant. Alla partier gör det. Men de flesta försöker att inte göra det på SD:s ofta vidriga vis.
 
Fast att pensionärerna har det sämre nu än innan har liksom inte med invandringen att göra, det har med riskkapitalister och stora pengar som tjänas av helt skrupelfria människor att göra.

Sen att invandrare försöker få ihop en tillvaro som är så bra som möjligt sker inte på bekostnad av pensionärerna. Så länge som invandrare än diskriminerade på arbetsmarknaden så må de vara överrepresenterade bland bidragstagare DET är eländigt att de inte får jobb, men lägg problemet där problemet hör hemma.

För övrigt så är det extremt många invandrare som har låglöneyrken tex inom hemtjänst och åldringsvård, utan dom så skulle det bli ännu värre för våra pensionärer.
Det är många som har den bilden, kan det vara så att de vill ha den bilden för att det är lättare att skylla på invandrarna?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 462
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 446
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 440
Senast: cirkus
·
Tjatter Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
29 527
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp