Bröst - Före och Efter

Sv: Bröst - Före och Efter

-Män har absolut dragit det längsta strået som kan få barn utan att behöva ta några som helst risker ex så slipper de "förstöra" kroppen, de slipper vara gravida och de slipper gå igenom en förlossning.

Och trots graviditeter och amning räknas kvinnan av många som det vackraste könet. Jag förundras ofta över att det finns så många vackra, välbehållna flerbarnsmammor - och så många slitna gubbar.;)

Jag hoppas innerligt att 100% av männen är extremt tacksamma för att någon utsätter sig för skiten för att de skall få bli pappor.

Det finns nog en del män som inte tänker på det, men de allra flesta är nog sina kvinnor evigt tacksamma. Min man har fått en starkare kärlek och vördnad för min kropp efter att jag fött honom två barn. De skavanker kroppen fått är minnesmärken av det fantastiska vi gjort tillsammans.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Hejsan alla

Jag heter Elin och jag är 20 år.
Jag är i sjunde veckan och jag har hört att när man har fött barn och har ammat så blir brösten slappare och hängiga.

Jag har stora problem då jag känner att mina bröst är en stor del av min personlighet och jag har problem att sova på nätterna.
Det kanske låter ytligt men jag har haft problem i mitt liv och har inte mycket att vara stolt över.

Hur förändras brösten före och efter en graviditet? hur var det för er?
väldigt pinsamt att fråga men har någon bilder på förändringen?

Det har gått så långt så att jag överväger att inte amma mitt barn :(
Men ingen tvingar dig att amma. Vill du inte så måste du absolut inte göra det. Du är ju ingen dålig mamma för det.
Självklart så förändras ju kroppen till viss del få man har fått barn.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Mmm vet faktiskt inte, bröst har alltid varit sjukt viktigt, skulle vara viktigt jag opererat mig eller inte, lika som andra delar på min kropp det bara är så.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Och trots graviditeter och amning räknas kvinnan av många som det vackraste könet. Jag förundras ofta över att det finns så många vackra, välbehållna flerbarnsmammor - och så många slitna gubbar.;)

1. Personligen anser jag att en omhändertagen människokropp är vacker, oavsett kön :).

2. Ja, en del kvinnor har ju gener som gör att deras kroppar klarar en graviditet utan att lämna spår men, oavsett, har du fött barn har du ju en ofrånkomlig anledning till att din kropp tagit stryk - DET har inte män.


Det finns nog en del män som inte tänker på det, men de allra flesta är nog sina kvinnor evigt tacksamma. Min man har fått en starkare kärlek och vördnad för min kropp efter att jag fött honom två barn. De skavanker kroppen fått är minnesmärken av det fantastiska vi gjort tillsammans.


Skönt att din partner har distans!

Jag har hört många män redogöra för att de har svårt med sina flickvänners kroppsliga förändringar efter en graviditet.
Jag kan förstå det eftersom det kan ha betydelse för den fysiska attraktionen MEN jag har svårt att acceptera att de fastnar i det ställningstagandet.

Om jag mot förmodan skulle träffa en man som gör mig sugen på barn skall jag leta fram all negativ tänkbar info om graviditet och förlossning samt bilder på kroppar som tagit stryk.
Då är han informerad och förberedd.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Måste säga att det att kroppen förändras efter en grav, är ju helt självklart. Men aldrig att jag skulle ha reflekterat över att det skulle vara negativt? Kroppen är ju gjord för att föda barn liksom.

Visserligen är jag lite äldre än du, 28 år, så kroppen har ju liksom redan förändrats sen jag var 18, utan grav och amning. Så kanske jag har ett lite annat perspektiv på det hela.

Nu är jag i v 12 med första barnet och mest faschinerad över hur kroppen förändras och anpassar sig. Och att mina små B-kupor har svällt ut till C-kupor är ju inte heller fel:D, trots att jag ju fattar att det kanske inte är bara fördelar med att öka 1 storlek på 2 veckor :rofl:.

Men aldrig att det skulle falla mig in att INTE amma när barnet väl kommer, förutsatt att jag kan göra det. Det är ju det bästa för barnet?
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Men ingen tvingar dig att amma. Vill du inte så måste du absolut inte göra det. Du är ju ingen dålig mamma för det.
Självklart så förändras ju kroppen till viss del få man har fått barn.

Fast nu 'r dte ju så att graviditeten förändrar brösten inte amningen. Men man kan ju hoppa över att vara gravid :idea:! Fast Elin är ett snusktroll vid namn Olle :rofl:!
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Fast nu 'r dte ju så att graviditeten förändrar brösten inte amningen. Men man kan ju hoppa över att vara gravid :idea:! Fast Elin är ett snusktroll vid namn Olle :rofl:!

Då får vi hoppas att Elin/Olle lärt sig något grundläggande om bröst, amning och graviditet som han kan ha nytta av om en sisådär 20 år när han eventuellt blir pappa :idea:
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag har hört många män redogöra för att de har svårt med sina flickvänners kroppsliga förändringar efter en graviditet.
Jag kan förstå det eftersom det kan ha betydelse för den fysiska attraktionen MEN jag har svårt att acceptera att de fastnar i det ställningstagandet.

Nä, vad illa!:eek: De killkompisar jag har pratat sånt med har till och med förståelse för skavanker trots att de kommer från en graviditet med en tidigare partner.

Det enda klagande jag har hört är i så fall att de tycker att flickvännen/frun fått dålig sexlust sedan barnet kom. Det tolkar jag som att de fortfarande tänder på henne, och att de funderar ganska lite på eventuellt hängigare bröst, bristningar och sånt.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag har fött och ammat två barn. Är snart 28.
Första barnet ammade jag i 11 månader.
Andra barnet 23 månader. Det syns inte på min kropp. Har 70 c och klarar penntricket :)
Det enda som inte fanns på kroppen innan barnen är bristningar på låren som jag fick under första graviditeten.

Hakar man upp sig på hur kroppen kommer se ut är man kanske inte helt mogen för barn.
Den dagen man blir gravid bestämmer kroppen själv hur den ska se ut.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Akta dig för EDA under förlossningen! Min bästa kompis har också migrän och haft det sen hon var liten, fått röntga skallen osv för att kolla efter tumörer osv.

Hon är nålrädd och ville inte ha några sprutor men eftersom lustgasen inte funkade för henne så valde hon till slut EDA, då vart allt jätte bra.

Men sen några dagar efteråt kom migränen, och MKT värre än hon någonsin haft tidigare. Jag har läst någonstans att det beror på felstick, men då borde nästan alla jag läst om och alla mina kompisar som tagit EDA blivit felstuckna. Och det verkar väldigt konstigt.

Migrän efter EDA är inte något vanligt förekommande. Det är jättesynd om din kompis med migrän och tumörutredningar, men vad har det med förlossnings-EDA att göra?
EDA är en bra smärtlindring under förlossning och fungerar för det mesta alldeles utmärkt utan följder eller biverkningar.

Sluta sprid skräckpropaganda.


Och för övrigt är jag stolt över min kropp och mina bröst som fött och ammat två barn i dryga två år per unge. Jag är snyggare än nånsin!
 
Senast ändrad:
Sv: Bröst - Före och Efter

Det enda klagande jag har hört är i så fall att de tycker att flickvännen/frun fått dålig sexlust sedan barnet kom. Det tolkar jag som att de fortfarande tänder på henne, och att de funderar ganska lite på eventuellt hängigare bröst, bristningar och sånt.

Ja, och ovanstående är något jag hör ännu oftare.
Det verkar som det är relativt många kvinnor som faktiskt har så pass stora komplex av sina graviditetsförändringar att det ställer till det ur intimitetssynpunkt.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

EDA är en bra smärtlindring under förlossning och fungerar för det mesta alldeles utmärkt utan följder eller biverkningar.

Vår BM sa att ca 80% av förstföderskorna väljer EDA när de ska föda. Så; om det vore så att migrän kom som ett brev på posten skulle ju tusentals och åter tusentals kvinnor få det... :crazy:
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Det verkar som det är relativt många kvinnor som faktiskt har så pass stora komplex av sina graviditetsförändringar att det ställer till det ur intimitetssynpunkt.

Eller så handlar det om hormonella förändringar (tydligen är det tex vanligt att inte ha samma lust under tiden man ammar just pga hormoner), sömnbrist och att närhetsbehovet i stort uppfylls mycket av barnet.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Eller så handlar det om hormonella förändringar (tydligen är det tex vanligt att inte ha samma lust under tiden man ammar just pga hormoner), sömnbrist och att närhetsbehovet i stort uppfylls mycket av barnet.

Ja men nu tänker jag på kvinnor som haft ett par år på sig ;)
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Migrän efter EDA är inte något vanligt förekommande. Det är jättesynd om din kompis med migrän och tumörutredningar, men vad har det med förlossnings-EDA att göra?
EDA är en bra smärtlindring under förlossning och fungerar för det mesta alldeles utmärkt utan följder eller biverkningar.

Sluta sprid skräckpropaganda.


Och för övrigt är jag stolt över min kropp och mina bröst som fött och ammat två barn i dryga två år per unge. Jag är snyggare än nånsin!

Jag har faktiskt inte träffat någon som inte fått huvudvärk som biverkning av EDA.

Och har man redan migrän bör man väl vara extra försiktig?


Vad min kompis har med det att göra är att hon oxå har migrän, men inte alls lika svår som humlan, hon valde EDA och hon hade ett h*vete efteråt med sin migrän, alltså inte då vanlig huvudvärk som mina kompisar fått, och jag även läst om användare på buke och familjeliv fått. Utan hon fick mkt svårare migrän och de höll i sig i några veckor.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag har faktiskt inte träffat någon som inte fått huvudvärk som biverkning av EDA.

Och har man redan migrän bör man väl vara extra försiktig?


Vad min kompis har med det att göra är att hon oxå har migrän, men inte alls lika svår som humlan, hon valde EDA och hon hade ett h*vete efteråt med sin migrän, alltså inte då vanlig huvudvärk som mina kompisar fått, och jag även läst om användare på buke och familjeliv fått. Utan hon fick mkt svårare migrän och de höll i sig i några veckor.

Jag har träffat väldigt många, bland annat mig själv.
Vem av oss tror du har träffat flest kvinnor (och män!) som fått EDA eller spinalbedövning?

Migrän beror på att blodkärl i hjärnan drar ihop sig och därefter utvidgas. Jag ser inte sambandet mellan det och att man får läkemedel i epiduralrummet, förutom rent teoretiskt. Om det vore ett problem skulle våra narkoläkare jobba på att lösa det.

Och din kompis som hade migrän innan fick migrän efteråt. Det är knappast ett bevis för att "alla som fått EDA har fått migrän".
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag har nu ett anfall var tredje dag, det blir bara värre o värre o just nu lever jag i min egna mardröm, tror faktiskt inte jag skulle märka någon skillnad på att få det efter en bedövning för förmodligen skulle jag ha det ändå.

O jag är inte rädd för att få det längre heller, men givetvis ska jag tala med den som ska ge mig bedövningen innan mitt snitt.. man VILL ju inte ha det i onödan, förmodligen kommer ajg kunna ta medecin då baby är ute.. jag får återkomma i slutet på juli !!!
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 861
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 494
Senast: Snurrfian
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 243
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 634
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Bli av med getingar på balkong
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp