Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Elisha

Trådstartare
Fick ett meddelande på FB Igår från killen jag träffar.

Löd såhär:

Ca 22.30 "Är din mobil avstängd eller har du inte bara svarar på mitt sms?"

Anledningen var då att jag inte svarat, pga att messet tidigare (som kom samma dag ca 15), inte fanns (enligt mig) något att svara på.

Det löd ungefär såhär:

"Tja! Jag har blivit inkallad till jobb imorgon, så måste dra vid 22. Men kan ändå ses!"

Finns inget att svara på där tycker jag i och med att jag inte vet om jag hinner ses då, men han tyckte jag skulle svarat ändå ;)

Hur gör ni i sånna situationer? Onödig tråd, jag vet, men intressant o se om det är fler i min åsikt ;)
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag hade svarat som en bekräftelse på att jag fått informationen.
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag skulle svarat ändå och sagt att jag kanske inte hinner :). Men jag tillhör den skaran som vill ha ett svar när jag ställer en fråga (uppfattade första smset som en fråga fastän det var utan frågetecken) och som blir irriterad eller, som grabben i fråga, börjar fundera om det är något fel eftersom jag inte får något svar. Beroende på vad och vem det gäller kan jag bli orolig att det hänt den något. Så jag hade svarat ett lite "Ok" åtminstone:D
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag uppfattar det som att han undrar om ni ska ses och då är det kanske bra med ett svar;) om du inte vet om du hinner så kan du svara typ: vet inte om jag hinner, ska kolla up det. Eller nåt lite mer flirtigt:)
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag uppfattar också sms:et som en fråga eller i alla fall som något som bör svaras på. Jag hade svarat Ok i alla fall, eller Ok, hör av mig imorgon om jag hinner svänga förbi! eller liknande lämpligt svar. Om jag var sändaren av sms.et hade jag velat veta om det fortfarande var aktuellt med träff trots att jag var tvungen att gå sen.
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag hade självklart svarat eftersom jag anser att det är en fråga från honom, även om den saknar frågetecken.
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Om ni redan bestämt att ni ska ses så finns ju inget där att svara på, nej.

Men jag tänker lite som Sleepan, jag hade nog velat ha ett svar på ett sådant sms om jag var han.
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

+ Ni andra.

Verkar som alla här har samma åsikt. Jag uppfattade det dock inte som en fråga utan mer ett konstaterande lixom. :) Brukar inte överlag svara på sånt 'som inte har en fråga'. Brukar inte bekräfta saker eller ting o förväntar mig heller inte något tillbaka på sånna typer.

Alltid kul att se vad andra ser på saker å ting! Tack för era svar.
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag är lite likadan, jag tycker att man ska tydligt fråga eftersom det är svårt med "toner" i sms-text.
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jo exakt. Är det inget frågetecken med i bilen är det svårt att tolka om det är en fråga eller ej, tycker jag!
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Fast detta var ju en uppenbar fråga om att ses?
Eller tolkar du det som att han inte ville ses?
Jag hade känt mig rätt dissad om jag skickat ett sådant mess och inte fått ett svar...
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Kanske är jag som är lite trög? haha. Vi hade ju bestämt, men sen behövde han hoppa in på nattjobb, o ska dra ca 22, o berättade det, o sa att han kunde ses ändå om jag ville, men så jag vet hur det ligger till tidsmässigt.

Ser det inte som en fråga, utan mer: 'hör av dig hur det blir' typ. Och eftersom jag inte visste, tänkte jag svara när jag vet om jag hinner ändå med tanke på jobbet, stall, dusch osv. Så tänkte alltså svara, men idag.. Folk kanske väntar svar tidigare än dagen efter, men är det viktigt o han behövde veta asap så kan man ju alltid ringa anser jag! :)

Jag är dock ingen smsare, eller facebookare för den delen, har inte så mkt kontakt på internet eller över luren med folk, mer än att bestämma för att ses osv, så kanske är lite trög med hur snabbt man vill ha svar. :)
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag fattade det som att det handlade om igår. Alltså att han menade att han kunde ses igår men bara fram till 22. Handlar det om idag blir det ju kanske en annan femma.
Att han skulle jobba tidigt idag och därför inte kunde ses så länge igår..
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Aha! nej det handlar om idag! annars hade jag verkligen dissats, haha! jag som formulerar mig dåligt..:o
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag är också världsmästare på att inte svara på sms/mail/meddelanden, eller på att göra det ungefär fyra år efter att jag fått dem. I ditt fall hade jag nog svarat ändå, och förmodligen samma dag, men det är mycket möjligt att det hade dröjt till kl 22-23 innan jag orkade knappa ihop ett svar. Även jag uppfattade hans sms som att han var lite osäker och gärna ville att du skulle svara för att bekräfta att ni fortfarande skulle ses.

Jag är dock även den typen som blir toookig av folk som stressar med att jag inte svarat, skriver "Hallå?" eller undrar om jag tappat telefonen när jag inte svarat på två timmar, och blir tjuriga när jag inte svarar tillräckligt snabbt. Folk som inte inser att jag kanske har annat att göra än att sitta med mobilen i högsta hugg liksom. Det stör mig! Min förra pojkvän var sådär och hetsade på, trots att jag redan från början varnat honom för att jag är värdelös på sms men lovat att göra så gott jag kan. Morr.
 
Sv: Buke, hur gör ni i följande sms-situation?

Jag hade svarat med ett "OK" för att bekräfta mottagandet. Om jag skickar ett SMS vill jag gärna veta att det nått mottagaren.
 

Liknande trådar

Relationer Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation. Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort...
Svar
18
· Visningar
7 378
Senast: Josseliten
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 144
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 122
Senast: Petruska
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
63 084
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp