Bukefalos 28 år!

Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Så nu är jag mobbad och inte bara oälskad? :eek: :eek: :eek:

Nä, men seriöst. Det är väldigt tråkigt om användare känner sig mobbade, men det är ju inte antalet likes som avgör om någon är populär utan förhoppningsvis så har man formulerat sig väl och många delar samma åsikt. Jag sitter ju inte och trycker gilla varenda gång en användare skriver någonting, jag gör det när jag tycker den skriver någonting tänkvärt, välformulerat, roligt och/eller jag delar dennes åsikter. Jag gillar ju inte ett inlägg om jag inte gillar det! :crazy:

Tvärtom. Det är inte gillandet i sig som gör någon populär, utan det är en av alla saker som ger en indikation på hur populär eller inte någon är.
Är man tillräckligt lite populär så har man större risk att hamna i att bli mobbad. Av de som mobbar är det en skock som tar initiativet och ett gäng som hänger på. Dessutom kan där bli en hel drös som dras med utan mena det.

Hamnade i sådant blåsväder när jag var ny på forumet - utan uppbackning och stöd av moderator hade jag inte varit kvar. Det kan jag inte annat än tacka för, för på lite sikt har det givit mig mycket!
 
När du skriver "De som inte är populära blir mobbade" är det lätt att ta det som ett generellt uttalande.
Likaså "Japp, jag ser det faktiskt så att blunda och säga att det inte händer är bara naivt, för visst förekommer det." Det är ett generellt uttalande. Lägg till "jag tycker" så är saken en annan.
Värst va allt ska tolkas så bokstavligt talat, inte konstigt att det blir problem med tolkningar av texter. Går knappt att skriva någonting innan det ska tolkas sönder och samman. Det är ytterligare en sak som jag inte gillar alls med texter på nätet överlag.
 
Äh, helt ärligt...
Orka bry sig:confused:
Här på forumet finns massor av bittra kärringar
Varför bryr du dig om gilla knappen?
Skriv det du vill och skit i resten :D :grin:
 
@RedHyuuga
Jag känner inte alls igen det du skriver om att vissa användare skulle vara mer populära än andra. Däremot finns det användare som har en mer personlig relation till varandra, ofta tycker jag att det är samma användare som hänger i trådar som går ut på att berätta om sin vardag. Det är inte så konstigt om dessa användare ger fler gillanden till varandra. Om man läser igenom en tråd är det ju normalt att stanna till vid inlägg av användare man känner igen, och då lämna en gilla om man gillar inlägget.
 
Men hur uttrycker du dig egentligen? Varför kallar du folk för bittra kärringar? Om någon inte tycker som du - är den en bitter kärring då?
Det där skapar verkligen inget trevligt debattklimat.
jamen så ÄR det ju!!
Det finns ett gäng riktiga kärringar på detta forumet :p

:cool:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
@RedHyuuga
Jag känner inte alls igen det du skriver om att vissa användare skulle vara mer populära än andra. Däremot finns det användare som har en mer personlig relation till varandra, ofta tycker jag att det är samma användare som hänger i trådar som går ut på att berätta om sin vardag. Det är inte så konstigt om dessa användare ger fler gillanden till varandra. Om man läser igenom en tråd är det ju normalt att stanna till vid inlägg av användare man känner igen, och då lämna en gilla om man gillar inlägget.
Fast vänta lite här nu..? Du säger att du känner inte igen det jag skriver, men sen skriver du om precis det jag menar. Eh, va? :confused:
 
Nej, jag tror inte att det ÄR så. Det är din uppfattning och jag antar att den bygger på att du får mothugg och precis som TS så väljer du att inte se att det är dina åsikter som bemöts.

Oavsett vilket så tycker jag att du bör vårda ditt språk.
Orka...:cool:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Värst va allt ska tolkas så bokstavligt talat, inte konstigt att det blir problem med tolkningar av texter. Går knappt att skriva någonting innan det ska tolkas sönder och samman. Det är ytterligare en sak som jag inte gillar alls med texter på nätet överlag.
Fast där har du ju lite av problemet med hur välformulerat någon skriver. Man tar ansvar själv för sin egen text och hur man läser vad andra skriver, om flera missuppfattar en text så är det kanske brister i formuleringen och inte enbart andras fel. Du har ju förbättrat ditt sätt att skriva så missförstånden minskar men nu vill du ju få det till att allt ska tolkas sönder och då tycker iaf jag att du halkar tillbaka i gamla hjulspår.
Fast vänta lite här nu..? Du säger att du känner inte igen det jag skriver, men sen skriver du om precis det jag menar. Eh, va? :confused:
Här är ett solklart exempel där jag tycker ni skriver om olika saker och inte alls samma sak.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 633
Senast: Nahar
·
Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 586
Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 105
Senast: Gunnar
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 135
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp