Bukefalos 28 år!

Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Fast tyvärr så är det nog så att det förekommer både och.
Ja naturligtvis så finns det alla sorter här, precis som i resten av samhället men det är ju det som är grejen - att bemöta åsikterna istället för att kalla folk för bittra kärringar känns ju mer konstruktivt.

Sen är det ju också så att om man som @Lampan kallar användare för bittra kärringar så blir man oftast avstängd och det är ju också rätt onödigt.
 
Ja naturligtvis så finns det alla sorter här, precis som i resten av samhället men det är ju det som är grejen - att bemöta åsikterna istället för att kalla folk för bittra kärringar känns ju mer konstruktivt.

Sen är det ju också så att om man som @Lampan kallar användare för bittra kärringar så blir man oftast avstängd och det är ju också rätt onödigt.
Någon måste våga säga sanningen :grin:

Även om en riskerar att bli "avstängd" :cool:
 
Jag bryr mig bara om mina egna likes, alltså både de jag får och ger - oavsett om det här är på instagram eller Facebook.

Ser ingen tävling i det och bryr mig inte om hur många likes andras inlägg får. Angående mobbing så har jag svårt att se kopplingen, för mig är det inget kraftigt ställningstagande. Antagligen gillade jag inlägget för att jag tyckte att det var smart, roligt, klokt eller bra formulerat, jag gillade det definitivt inte för att en tredje person ska känna sig kränkt, trängd eller mobbad.
 
Personligen när jag känner att jag bara upprepar mig och inte alls lyckas få fram vad och hur jag menar på ett sätt som mottagaren/mottagarna förstår så avlägsnar jag mig från situationen. Precis som jag gör irl. Att känna att man bara :banghead: hela tiden och ändå inte nå fram med hur man faktiskt menar ger ju inget annat än irritation hos både mig och de andra liksom.

Och jag är fullt medveten om att jag nog ofta uppfattas som väldigt svart/vit och kärv av mig, men sån är jag och jag får trots det eller kanske på grund av det? min beskärda del av :love: lööööve :love: här inne lite nu om sänder.
 
Om du vill minimera tolkning - skriv vad du menar!
Nä, det går inte att helgardera sig, jag har försökt tidigare och du behöver inte använda ! för du låter arg då och ungefär som om du tycker jag är dum i huvudet, hade räckt med en helt vanlig punkt istället, för att tala om tolkningar.
Oavsett vad man skriver kan man ge sig sjutton på att någon jäkel lyckas misstolka det ändå, så nej det går inte att helgardera sig, tyvärr.
 
Jag tycker gilla-funktionen har varit bra för forumet, innan kunde jag glatt se att en av trådarna jag prenumererade på hade uppdaterats. Glad i hågen klickade jag in och inlägget bestod av "+1 tiotiotio" typ. Oh the horror ;)

(När jag skaffade instagram fick jag inte så många likes så en av mina gamla ridelever, då 12 år gammal, avslöjade att hon like:ade alla mina bilder även om hon inte egentligen gillade dem. "Stödlikes" kallade hon det eftersom jag citat: "Inte har fått mer än 30 likes en enda gång". Jag var inte så bekymrad men hon tyckte nog det var lite sorgligt :D)
 
Nä, det går inte att helgardera sig, jag har försökt tidigare och du behöver inte använda ! för du låter arg då och ungefär som om du tycker jag är dum i huvudet, hade räckt med en helt vanlig punkt istället, för att tala om tolkningar.
Oavsett vad man skriver kan man ge sig sjutton på att någon jäkel lyckas misstolka det ändå, så nej det går inte att helgardera sig, tyvärr.
Precis som du nu misstolkar @Myrten s inlägg.
 
Nä, det går inte att helgardera sig, jag har försökt tidigare och du behöver inte använda ! för du låter arg då och ungefär som om du tycker jag är dum i huvudet, hade räckt med en helt vanlig punkt istället, för att tala om tolkningar.
Oavsett vad man skriver kan man ge sig sjutton på att någon jäkel lyckas misstolka det ändå, så nej det går inte att helgardera sig, tyvärr.

Att avsluta en mening med utropstecken kan också vara för att det är en uppmaning (imperativ om mina grammatiska kunskaper inte är helt vilse), så det ska inte nödvändigtvis tolkas som att personen "skriker" på en :)
 
Förra helgen när jag jobbade nätter rök jag och @vallhund ihop så tråden både rensades och låstes. :o Vi kan båda släppa det och gilla det den andra skriver andra trådar och återigen i andra så tycker vi fortfarande att den andre har korkade åsikter. :cautious: Min allra högst egna personliga tolkning iaf. ;)

Jag är långt ifrån ensam på forumet att skriva dumma saker och/eller formulera mig illa vissa gånger, men det går ju faktiskt att skilja på person och sak. :)
 
Att avsluta en mening med utropstecken kan också vara för att det är en uppmaning (imperativ om mina grammatiska kunskaper inte är helt vilse), så det ska inte nödvändigtvis tolkas som att personen "skriker" på en :)
Må så vara, men det hindrar inte andra från att ha andra uppfattningar.
 
Nä, det går inte att helgardera sig, jag har försökt tidigare och du behöver inte använda ! för du låter arg då och ungefär som om du tycker jag är dum i huvudet, hade räckt med en helt vanlig punkt istället, för att tala om tolkningar.
Oavsett vad man skriver kan man ge sig sjutton på att någon jäkel lyckas misstolka det ändå, så nej det går inte att helgardera sig, tyvärr.

Utropstecken är korrekt att använda vid en uppmaning. Det har inget med sinnesstämning att göra.

Men: eftersom jag upplever att du bemöter mig otrevligt är det inte konstigt om jag ilsknar till. Om du går tillbaka och läser dina egna inlägg så kommer du att märka att det är du som först tar upp tolkningar. Inte jag som börjar tala om dem.
 
Utropstecken är korrekt att använda vid en uppmaning. Det har inget med sinnesstämning att göra.

Men: eftersom jag upplever att du bemöter mig otrevligt är det inte konstigt om jag ilsknar till. Om du går tillbaka och läser dina egna inlägg så kommer du att märka att det är du som först tar upp tolkningar. Inte jag som börjar tala om dem.
Jag är inte otrevlig, jag är neutral, sen att DU väljer att tolka mig otrevligt är inget jag kan rå över, tyvärr.
Sen om du läser svaret jag skrev till vallhund tidigare angående ! :
Förstår du inte att jag medvetet överdrev just för att poängtera en sak? Som sagt det går inte att helgardera sig. :)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 614
Senast: Nahar
·
Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 542
Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 103
Senast: Gunnar
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 017
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp