Bukefalos 28 år!

Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Skrev aldrig något om att ALLA som inte var populära blev mobbade. Jag har aldrig varit populär någonstans och jag har blivit mobbad både irl och på nätet, men numera bryr jag mig inte.
När du skriver "De som inte är populära blir mobbade" är det lätt att ta det som ett generellt uttalande.
Likaså "Japp, jag ser det faktiskt så att blunda och säga att det inte händer är bara naivt, för visst förekommer det." Det är ett generellt uttalande. Lägg till "jag tycker" så är saken en annan.
 
Jag gillar inlägg av många anledningar och har ingen urskiljning på vems inlägg jag gillar. Jag har dessutom varit "osams" med några som jag inte tyckt om hur de har uttryckt sig alls, för att i senare, eller tidigare inlägg gillat vad de sagt.
Är det läge för gillaknappen så skiter jag fullständigt i om det är en jag inte tyckt om förr (inte som person utan som inläggare). Ibland kan jag vänta med att gilla om jag fortfarande hyser lite agg men det är både sällan och går över när jag får lite perspektiv eller lugnat mig och tar nästa inlägg fritt från förra.

Jag kan se att jag ofta tycker lika som vissa personer och det gör att de då blir "populära" hos mig vilket egentligen inte är något jag bryr mig om. Inte heller om någon annan också har dem som "populära".

För mig är gillaknappen:

- Tack för ditt svar
-Tack för att du påpekade att jag har fel (troligen också på ett bra sätt)
-Tack för att du förtydligade
-Tack för att du förstår vad jag menar
-Jag gillar hur du uttrycker dig
-Jag gillar ditt inlägg
-Jag tycker som du

Och säkert fler saker.

Det är så jag antar att det är tänkt. Men sen är det nog många som väger in vem som skrivit med, är det fel person så kvittar det hur bra och rätt inlägget är. Även de mest besvärliga och i övrigt jobbiga personer skriver ibland riktigt bra och rätt inlägg, har någon gång "gillat" nåt sådant, varpå någon genast skrivit en sur kommentar om att jag inte ska "mata trollen".

I det fallet var det två saker jag gillade - att inlägget var vettigt, samt att vederbörande faktiskt skrev något riktigt vettigt.
Sen kan man givetvis ha åsikter och tankar om hur folk beter sig, så det är inte lätt att rya i.
 
Det är så jag antar att det är tänkt. Men sen är det nog många som väger in vem som skrivit med, är det fel person så kvittar det hur bra och rätt inlägget är. Även de mest besvärliga och i övrigt jobbiga personer skriver ibland riktigt bra och rätt inlägg, har någon gång "gillat" nåt sådant, varpå någon genast skrivit en sur kommentar om att jag inte ska "mata trollen".

I det fallet var det två saker jag gillade - att inlägget var vettigt, samt att vederbörande faktiskt skrev något riktigt vettigt.
Sen kan man givetvis ha åsikter och tankar om hur folk beter sig, så det är inte lätt att rya i.
Är det bara jag som inte bryr mig så mkt om vem som skriver inläggen? Jag kan debattera friskt mot någon och tio minuter senare gilla något personen skriver.
Och det är bara ett fåtal användare jag har koll på...
 
Det är så jag antar att det är tänkt. Men sen är det nog många som väger in vem som skrivit med, är det fel person så kvittar det hur bra och rätt inlägget är. Även de mest besvärliga och i övrigt jobbiga personer skriver ibland riktigt bra och rätt inlägg, har någon gång "gillat" nåt sådant, varpå någon genast skrivit en sur kommentar om att jag inte ska "mata trollen".

I det fallet var det två saker jag gillade - att inlägget var vettigt, samt att vederbörande faktiskt skrev något riktigt vettigt.
Sen kan man givetvis ha åsikter och tankar om hur folk beter sig, så det är inte lätt att rya i.
Det är här jag skulle älska att få några direkta exempel!
Själv blir jag riktigt glad om jag hittar något inlägg att trycka "gilla" på som är skrivet av en person som jag vanligtvis tycker mindre bra om.
 
Är det bara jag som inte bryr mig så mkt om vem som skriver inläggen? Jag kan debattera friskt mot någon och tio minuter senare gilla något personen skriver.
Och det är bara ett fåtal användare jag har koll på...

Nej, jag gör likadant.

Varför ska man sitta och tjura pga en diskussion på nätet som gått snett och sedan avsky en användare efteråt och typ straffa den med att inte gilla inläggen.
 
Det är här jag skulle älska att få några direkta exempel!
Själv blir jag riktigt glad om jag hittar något inlägg att trycka "gilla" på som är skrivet av en person som jag vanligtvis tycker mindre bra om.

Det var ju så jag resonerade då!
 
Nja... vet inte om BARN funkar lika bra faktiskt

Vad kan man skriva om drakar och enhörningar då?

Drakar har vingar, sprutar eld, kan vakta guld, är oftast gröna, bor gärna i grottor.

Enhörningar är små ponnyer med ett horn i pannan och oftast skimmlar med pastellfärgad man och svans. BARN brukar sucka drömskt när dom läser om dessa djur.

Fan jag glömde ju INGA BARN!
 
Nä mobbad... skrev fel :crazy:

Tack för att du skrev ditt inlägg så jag kunde rätta till det :D
Så nu är jag mobbad och inte bara oälskad? :eek: :eek: :eek:

Nä, men seriöst. Det är väldigt tråkigt om användare känner sig mobbade, men det är ju inte antalet likes som avgör om någon är populär utan förhoppningsvis så har man formulerat sig väl och många delar samma åsikt. Jag sitter ju inte och trycker gilla varenda gång en användare skriver någonting, jag gör det när jag tycker den skriver någonting tänkvärt, välformulerat, roligt och/eller jag delar dennes åsikter. Jag gillar ju inte ett inlägg om jag inte gillar det! :crazy:
 
Så nu är jag mobbad och inte bara oälskad? :eek: :eek: :eek:

Nä, men seriöst. Det är väldigt tråkigt om användare känner sig mobbade, men det är ju inte antalet likes som avgör om någon är populär utan förhoppningsvis så har man formulerat sig väl och många delar samma åsikt. Jag sitter ju inte och trycker gilla varenda gång en användare skriver någonting, jag gör det när jag tycker den skriver någonting tänkvärt, välformulerat, roligt och/eller jag delar dennes åsikter. Jag gillar ju inte ett inlägg om jag inte gillar det! :crazy:

Jag tror merparten av buke användarna resonerar likadant.

Jag tänker som du gör och antalet likes bryr jag mig inte om.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 572
Senast: Nahar
·
Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 472
Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 097
Senast: Gunnar
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 887
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp