Corona i stallet - Ulvlek

Okej nu kommer jag inte att formulera mig så smidigt. Om cirkus valde mellan mig (Pegasus)och Lena så valde cirkus fel och det borde innebära att Lena är ond.

Men nu vet vi att bsf var god men jag tycker att övriga hängde med lite väl lätt. Jag förstår heller inte varför just bsf fick röster när hon var den andra som följde.

(Jag är vid genomläsning på bsf röstinläggen så jag hoppas förstå innan jag läst klart).

Karamelldrottningen/ Fio och glömmerallt gjorde det väldigt lätt för sig. Lata goda eller ulvar som tycker att teorin mot mig (Pegasus) kändes bra. Men generellt så är det ofta goda som lynchar goda när det blir konstiga drev så än så länge så är de inte så misstänka. (Än så länge = efter att ha läst deras röstinlägg)
Jag tolkade @cirkus som om hon valde mellan dig och @Snurrfian . Var fick du @LenaH ifrån?

Och ja jag gjorde det enkelt för för mig eftersom jag som sagt inte orkade mera teorier just då. Jag vill dock påpeka att jag inte enbart röstade på dig pga cirkus, det var en av flera saker.

Rösterna på bsf är obegripliga och mycket märkliga ja, (överhuvudtaget har det varigt ovanligt mycket svagt/dåligt motiverade röster i den här lekn tycker jag. ). Jag kan absolut förstå ifrågasättandet av bsf följande av cirkus men därifrån till att rösta på henne pga det känns steget långt.
 
Okej nu kommer jag inte att formulera mig så smidigt. Om cirkus valde mellan mig (Pegasus)och Lena så valde cirkus fel och det borde innebära att Lena är ond.

Men nu vet vi att bsf var god men jag tycker att övriga hängde med lite väl lätt. Jag förstår heller inte varför just bsf fick röster när hon var den andra som följde.

(Jag är vid genomläsning på bsf röstinläggen så jag hoppas förstå innan jag läst klart).

Karamelldrottningen/ Fio och glömmerallt gjorde det väldigt lätt för sig. Lata goda eller ulvar som tycker att teorin mot mig (Pegasus) kändes bra. Men generellt så är det ofta goda som lynchar goda när det blir konstiga drev så än så länge så är de inte så misstänka. (Än så länge = efter att ha läst deras röstinlägg)

Elos röst är i sig inget skum men Elo kan vara intressant att analysera i framtiden. Är Lena ulv så är det möjligt att det här är en alibieröst.

@Niyama varför är en backande Lena mer trolig som fårulv än vanlig ulv?

@Snurrfian varför just bsf? Är inte följande röster mer skumma om man ska ha den teorin du hade?

Lenas röst på bsf är skum. Även om jag på något sätt kan förstå att hon inte lägger en udda röst pågrund av tidigare teorier mot henne men ändå väldigt olena och skumt.

Hemligs tredje röst på bsf förstår jag ännu mindre. Hemlig är dock någon som lätt blir skum oavsett roll så jag är mer förlåtande mot henne. Men @hemlig. Varför bsf och inte någon av de andra som följde cirkus?


(Jag vet inte om mina taggar kommer att fungera eftersom jag skriver i anteckningarna)

Nu är jag på Qs röstinlägg och förstår definitivt varför Q röstade på Lena. Även om jag inte förstår motiveringen.


Är rösterna redan slut? Gick väldigt fort. Slutsats. Cirkus har fel om mig. KaramellFio och GA följde cirkus väldigt lätt. Jag förstår inte alls rösterna på bsf.

Eftersom jag vet min roll och om det måste finnas en ond mellan mig och Lena så är Lena ulv.

Då kan egentligen alla röster på Lena vara alibi pågrund av att Fårulven finns även om Elos röst känns mest alibi.

Men är Lena ulv så skulle det inte förvåna mig om alla ulvarna bestämde sig för att rösta på bsf pågrund av att Lena kan ha konstiga saker för sig.

Jag tror inte jag hade valt att rösta på pegasus faktiskt.. kanske lätt att skriva såhär i efterhand men jag tycker oxå rösterna som följde cirkus där var lite väl enkla och hade nog inte hoppat på det tåget i det läget med tanke på att det fanns så lite info ute. Därmed inte sagt att du är god.
 
Jag tolkade @cirkus som om hon valde mellan dig och @Snurrfian . Var fick du @LenaH ifrån?

Och ja jag gjorde det enkelt för för mig eftersom jag som sagt inte orkade mera teorier just då. Jag vill dock påpeka att jag inte enbart röstade på dig pga cirkus, det var en av flera saker.

Rösterna på bsf är obegripliga och mycket märkliga ja, (överhuvudtaget har det varigt ovanligt mycket svagt/dåligt motiverade röster i den här lekn tycker jag. ). Jag kan absolut förstå ifrågasättandet av bsf följande av cirkus men därifrån till att rösta på henne pga det känns steget långt.
Hon skrev väl om mig (Pegasus) och Lena i det fösta inlägget den dagen?


Även om hon skrev om mig (Pegasus) och snurrfian i röstinlägget. Nu blev det krångligare.
 
Om du bortser från att den är på dig, vad är det du tycker är skumt? kan du vara mer konkret?
Jag vet min roll. Så det är svårt att bortse ifrån att den är på mig.

Tidig röst känns som att du hoppas att fler röstar på mig. Något jag tror du hade kunnat göra som ulv. Många ulvar hade nog varit mer diskreta.

Men samtidigt tror jag även att du som god hade kunnat rösta tidigt för att se vad som händer.
 
Jag kan ju inte vara säker på något utom mig själv och då ifrågasätter jag ju LenaH varför hon röstade på mig
Jag kanske är lite känslig på röster på mig dock.
Jag ÄR ofta tacksam att få ut i Lynch 1 då jag skriver mycket och tänker rakt ut och givetvis har fel i mycket
Kan ju bara utgå från mig själv och det jag tänker
Och har nyss postat ett inlägg i hur mina tankar går om du inte hunnit sett det?
Missade att svara på det här förut.

I just det här fallet tycker jag det är irrelevant huruvida du lätt åker ut i lynch 1 eftersom hon la sin röst på dig just eftersom du inte hade någon.


Såg inlägget.
 
Nu hänger jag inte med? Bsf var ju den som följde? Utan att reflektera över att det var nästan omöjligt att det fanns info ute.
Bsf var väl den första som följde cirkus och lade röst två på Pegasus (Mig). Så varför bsf och inte de andra två som hängde på?

En tredje och fjärde röst känns skummare med tanke på att cirkus inte kunde vara säker och dessutom hade fel.
 
Jag vet min roll. Så det är svårt att bortse ifrån att den är på mig.

Tidig röst känns som att du hoppas att fler röstar på mig. Något jag tror du hade kunnat göra som ulv. Många ulvar hade nog varit mer diskreta.

Men samtidigt tror jag även att du som god hade kunnat rösta tidigt för att se vad som händer.


Alltså jag tror ju du är ond så det är klart jag hoppas att fler röstar på dig(om jag har rätt).

Jag kan absolut lägga den här typen av röster både som god och ond. Oavsett roll ogillar jag när alla röster kommer i en klump mot slutet blir så tråkigt. Detutom så ger det mer att gå på för de som behöver rösta tidigt.
 
Bsf var väl den första som följde cirkus och lade röst två på Pegasus (Mig). Så varför bsf och inte de andra två som hängde på?

En tredje och fjärde röst känns skummare med tanke på att cirkus inte kunde vara säker och dessutom hade fel.

Fast vi vet ju inte om hon hade fel, det vet vi inte förrän du är död :p
 
Nu hänger jag inte med? Bsf var ju den som följde? Utan att reflektera över att det var nästan omöjligt att det fanns info ute.

Eller så tänkte hon att det kanske fanns info ute men inte ville delge det till alla alltför tydligt.

Jag kan inte säga 100% men jag tror fortfarande att Pega/Artline är möjlig ulv inte minst med avseende på hur BSF åkte, tror att fårulven kan ha varit inblandad i det och räddat sin kompis. Tveksamt att goda lyan inte använt sin info på ett klokt sätt tror ej de röstat på BSF.
 
Bsf var väl den första som följde cirkus och lade röst två på Pegasus (Mig). Så varför bsf och inte de andra två som hängde på?

En tredje och fjärde röst känns skummare med tanke på att cirkus inte kunde vara säker och dessutom hade fel.
Jag valde nog, tyvärr, bsf av enkelhet. Hon var den första som följde. Dessutom la hon sin röst på mig i DL1, så det satt nog i eftersom jag ju vet att jag inte är i lyan med henne. Nu visade det sig ju tyvärr vara så att hon inte heller var där dock.


DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen
20.21 karamelldrottningen röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare


Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
19.33 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63
20.12 Elo röstar på LenaH
20.18 Pegasus63 röstar på cirkus
20:28 Niyama röstar på LenaH
20:54 snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:07 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.14 hemlig röstar på Blacksmithfarm
21.20 qitis röstar på LenaH

Blacksmithfarm bybo
 
Hon skrev väl om mig (Pegasus) och Lena i det fösta inlägget den dagen?


Även om hon skrev om mig (Pegasus) och snurrfian i röstinlägget. Nu blev det krångligare.
Ja jagtänkte på röstinlägget, det var det som fick det att klicka att hon kunde ha specialroll, och eftersom jag redan misstänkte dig tyckte jag det hela lät rimligt och valde att rösta detsamma. (då behövde jag rösta visste inte om jag skulle orka leka senare)..

Sen vet jag att hom var skeptisk mot lena med, får gå tillbaka och läsa om igen.
 
Eller så tänkte hon att det kanske fanns info ute men inte ville delge det till alla alltför tydligt.

Jag kan inte säga 100% men jag tror fortfarande att Pega/Artline är möjlig ulv inte minst med avseende på hur BSF åkte, tror att fårulven kan ha varit inblandad i det och räddat sin kompis. Tveksamt att goda lyan inte använt sin info på ett klokt sätt tror ej de röstat på BSF.
Jag tror dock att ulvarna sparade mig (Pegasus) till senare tillfälle. Pegasus är lättare att få ut än bsf. Speciellt om det visar sig att Lena är ond.

Vad tror du om Lena idag?
 
I enlighet med mitt förra inlägg och gårdagens röstinlägg kommer jag nu rösta precis som igår

cirkus röstar på Artime/Pegasus

Pega för att jag läser honom lätt som god och har inte alls visat den sidan nu, inget snack om nåt som pekar åt goda hållet. Dessutom från gårdagens röstlista - jag tror att ulvarna kan ha räddat Pega med hjälp av fårulvens röst. Inget skrivet i sten, men där är jag idag
 
Jag ska åka skidor så behöver rösta för säkerhets skull, inte hunnit läsa det sista.

Jag tycker rösterna på BSF igår är skumma, och av dessa är det LenaH som jag redan misstänkte. Ev kollega med Pegasus/Art eftersom hon inte röstade på Pegasus? Och så första dagen när hon inte ville avgöra, det känner inte jag igen som en god LenaH och försvaret känns som "men du då?" fast jag inte alls var i samma situation.

Niyama röstar på LenaH
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 410
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 040
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp