Covid-19 del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så bra att du finns och kan förklara lärarnas arbete för dem!
Förlåt, det var inte meningen att kränka dig, jag trodde den biten var bekant för alla som gått mellanstadiet eller så och sett det på nära håll. Eller menar du att du jobbar med undervisning 40h i veckan? Jag har inte träffat någon lärare som gjort det än, men någon gång ska vara den första.
 
Ni lärare undervisar inte 100% av er arbetstid, så icke lektionstid borde inte vara något problem i de flesta fall.

Och så verkar det lösa sig får er också.
Det finns lärare som undervisar 35 timmar i veckan jo.
Sen att vi har 10 timmar förtroendetid som då ska räcka till all dokumentation mm, det är en annan sak.
 
Förlåt, det var inte meningen att kränka dig, jag trodde den biten var bekant för alla som gått mellanstadiet eller så och sett det på nära håll. Eller menar du att du jobbar med undervisning 40h i veckan? Jag har inte träffat någon lärare som gjort det än, men någon gång ska vara den första.

Det finns lärare som undervisar 35 timmar i veckan jo.
Sen att vi har 10 timmar förtroendetid som då ska räcka till all dokumentation mm, det är en annan sak.
Och alla lärare har inte 35+10 utan en del har 40+5
Och då kan de undervisa 40 timmar i veckan om ag kräver det.
 
Det är ju den senaste veckan det loggats (tills igår) 60.000 nya fall att jämföras med alla de där 498 sista dagen av midsommarhelgen. Mängder av de nya fallen är (förmodat) ovaccinerade studenter uppe i Groningen.

Om man bortser från att Belgien och Tyskland förmodligen stänger gränserna - igen - kommer man ju inte se resultatet av den här GIGANTISKA smittan förrän om någon vecka eller två. Den kanske inte alls kommer påverka sjukvården som tidigare eller så blir det en total systemkollaps.
Tjohoo 11.064 nya fall sedan igår. Högsta siffrorna sedan jul.. 🙄
 
Och alla lärare har inte 35+10 utan en del har 40+5
Och då kan de undervisa 40 timmar i veckan om ag kräver det.
Det var något nytt, är det många som jobbar 45 timmarsvecka och även nu på sommaren?

Som jag skrev är det en en fråga om att vilja snarare än om det är möjligt. De flesta har faktiskt fullt upp på sitt jobb lyckas ändå göra akuta läkar/tandläkarbesök/ vara sjuklediga eller annat viktigt, det är något de flesta yrken har gemensamt,

Vill arbetsgivaren ge ledigt går det.
 
Ja, man "får" resa, det har man fått hela tiden. Men rekommendationen har varit att låta bli.
Att man "får" resa och blir insläppt i andra länder när man är vaccinerad betyder inte att det är lämpligt att resa. Vi kan ju titta på kartan som lades in ovan:

Personerna som skrev inlägget på aftonbladet, som jag lade in ovan, hade varit i spanien och blivit smittade under resan. Och de skäller på svenska myndigheter och regeringen för att det är för mesiga regler i Sverige. Hade de å andra sidan hållit sig hemma och hållit de avstånd som fortfarande - trots lättade restriktioner - är den gällande svenska rekommendationen, så hade chansen att hålla sig smittfri varit betydligt större.
Det är helt galet hur ALLT alltid är typ myndigheternas fel. Eget ansvar osv är det ju tydligen ingen som behöver ta nuförtiden. Det är ju så enkelt att INTE resa utomlands liksom 😕

En tjej på väg till Tokyo-OS till mig tidigare idag när jag kritiserade att man håller det och att det är synd om den överkörda japanska befolkningen att ingen lyssnat på dem: vi kommer ändå inte träffa någon lokalbefolkning så det spelar ingen roll att vi inte är i karantän 🤐

Förnekelsen för pandemin är liksom total i en del läger.
 
Det var något nytt, är det många som jobbar 45 timmarsvecka och även nu på sommaren?

Som jag skrev är det en en fråga om att vilja snarare än om det är möjligt. De flesta har faktiskt fullt upp på sitt jobb lyckas ändå göra akuta läkar/tandläkarbesök/ vara sjuklediga eller annat viktigt, det är något de flesta yrken har gemensamt,

Vill arbetsgivaren ge ledigt går det.

Det är den sista biten som är viktig här tror jag. Min chef var för att ge oss ledigt (förutsatt att det inte stör undervisning: dvs antingen själva fixa ersättare eller gå på gråtid) men det har högre chef nixat.

jag har lyckats ta första sprutan nu på sommarlovet, men med 7v intervall så kommer jag behöva fixa ledigt för spruta nr2.
 
Det var något nytt, är det många som jobbar 45 timmarsvecka och även nu på sommaren?

Som jag skrev är det en en fråga om att vilja snarare än om det är möjligt. De flesta har faktiskt fullt upp på sitt jobb lyckas ändå göra akuta läkar/tandläkarbesök/ vara sjuklediga eller annat viktigt, det är något de flesta yrken har gemensamt,

Vill arbetsgivaren ge ledigt går det.
45 timmars veckor jobbar alla lärare som har ferietjänst.
Ytterst få har semestertjänst.
Vi är då lediga 7 veckor på sommaren ca.
Ska vi till tandläkaren eller annat på arbetstid får vi ta tjänstledigt utan lön.
 
45 timmars veckor jobbar alla lärare som har ferietjänst.
Ytterst få har semestertjänst.
Vi är då lediga 7 veckor på sommaren ca.
Ska vi till tandläkaren eller annat på arbetstid får vi ta tjänstledigt utan lön.

Är det inte till och med 48 timmar?
 
Ok. Vi har 48 eller 48,5 med 37 tim på arbetsplatsen.

Den överskjutande tiden är ersättningstid för möten och utvecklingssamtal osv som ligger utanför arbetstiden.
Vi har haft det på ett annat vis.
Men nu ska vi räkna 4 perioder iom nya avtalet.
Så då kommer vi jobba mer vissa perioder och mindre andra perioder.
 
Förlåt, det var inte meningen att kränka dig, jag trodde den biten var bekant för alla som gått mellanstadiet eller så och sett det på nära håll. Eller menar du att du jobbar med undervisning 40h i veckan? Jag har inte träffat någon lärare som gjort det än, men någon gång ska vara den första.

Jag är inte lärare men det lät väldigt illa när du förklarade deras arbetes förutsättningar för dem. Jag tror nog att de vet bäst vilka förutsättningar de har.
 
Jag är inte lärare men det lät väldigt illa när du förklarade deras arbetes förutsättningar för dem. Jag tror nog att de vet bäst vilka förutsättningar de har.
Jo om man vill bli kränkt så går det alltid ;) Jag hade inte avsikten att förklara för någon utan att diskutera. För att göra det så behövde jag förklara vad jag menade. Hade jag kunnat föreställa mig att du skull bli kränkt hade jag avstått att diskutera med dig helt.
 
Vi får vaccinera oss på arbetstid, men jobba in den förlorade tiden i efterhand. Dvs vi är inte lediga för vaccinering som vissa ag erbjuder.

Jag är nöjd oavsett, bara jag slipper att bli sjuk!
 
Min arbetsgivare ger oss tid för att vaccineras på arbetstid. Meneee....jag jobbar natt.. :D Såå sånt får man göra på sin fritid då oavsett. Samhället snurrar bara runt dagtidsrbete - som vanligt...🙃
 
Min arbetsgivare ger oss tid för att vaccineras på arbetstid. Meneee....jag jobbar natt.. :D Såå sånt får man göra på sin fritid då oavsett. Samhället snurrar bara runt dagtidsrbete - som vanligt...🙃
Stackare :rofl:

Jag hade också otur där, jag hade kunnat gå på arbetstid men de tider som passade bäst var när jag hade ledigt 🙃

I och för sig har ingen sagt något om vi får ledigt eller inte, men en efter en har droppat av en timme för att få sitt vaccin och mailat att de inte är anträffbara .
 
Jag tycker det är intressant att så många ska resa nu, framförallt till Grekland och Spanien där smittan ökar, illrött på kartan (även Cypern) men det verkar inte bekomma folk längre.
Sen har vi de som ska åka till OS...jag förstår inte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 384
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
30 106
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp