Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Ireland has issued guidelines on safe sex during the coronavirus pandemic, writes Rory Carroll in Dublin.

Only be sexually active with someone you live with and who does not have the virus or symptoms of the virus, and avoid kissing anyone outside your household or who has symptoms, say the Health Service Executive guidelines.

“Taking a break from physical and face-to-face interactions is worth considering, especially if you meet your sex partners online or make a living by having sex. Consider using video dates, sexting or chat rooms. Make sure to disinfect keyboards and touch screens that you share with others.”

Masturbation will not spread coronavirus, it adds. “Especially if you wash your hands (and any sex toys) with soap and water for at least 20 seconds before and after.”

:rofl::rofl::rofl:

https://www.theguardian.com/world/l...a-update-uk-italy-spain-europe-latest-updates

Läste det här nu och kände mig smart när jag kom på att det ju säkert var ett aprilskämt!
Men det var det inte va?
 
Har de boende bokat genom anläggningarna så har de inte det längre och få kommer nog boka om till något privat och de få är de som skulle hosta dig i ansiktet utan att fundera också dvs obildbara idioter och dessa finns med i myndigheternas beräkningar som "slaskfaktorer".
Skistar hat stängt men t ex Tärnaby - Hemavan håller öppet. :meh:
"Så länge myndigheterna inte avråder från att åka till fjällen kommer de inte stänga." Eh, de avråder ju till resor. :banghead:
 
Annars är det skönt att höra att sjukgymnastiken verkar fungera som den ska här i Sverige :up:

Inte överallt.
Jag har skador på korsband, ledband samt en nyligen opererad menisk. Hann gå några gånger hos sjukgymnast innan h*n blev sjuk på obestämd tid. Övriga sjukgymnaster är förkylda eller upptagna, så jag får nu klara mig själv bäst det går. :mad:
 
Skistar hat stängt men t ex Tärnaby - Hemavan håller öppet. :meh:
"Så länge myndigheterna inte avråder från att åka till fjällen kommer de inte stänga." Eh, de avråder ju till resor. :banghead:
Men vad får de för anseende på orten de verkar?
"Kalle det var skidanläggningen som drog hit smittan i sådan omfattning så mormor dog"
Måste ju vara rena döden för dem i längden att vara så giriga :rage:
 
Skistar hat stängt men t ex Tärnaby - Hemavan håller öppet. :meh:
"Så länge myndigheterna inte avråder från att åka till fjällen kommer de inte stänga." Eh, de avråder ju till resor. :banghead:
Är väl dom och Riksgränsen då som har öppet. I övrigt verkar alla andra skidanläggningar har följt efter Skistar och stänger till helgen. Iaf av de mer eller mindre stora. Kläppen, Branäs, Romme, Idre mfl.

Jag är skrämd över den ignorans som framkommit bland skidåkare genom det forum jag hänger på. Visst finns de som är vettiga också och har avbokat men argumenten för att de är undantaget är pinsamma. Först var det i stil med "tänker inte Skistar ta sitt ansvar och ge mig möjligheten att boka om/av så varför ska jag ta smällen?" Sen när den möjligheten gavs var det "Men jag är inte en 08:a i SUV som är de som smittar. Höhö" eller "det är väl bra att jag åker dit belastningen på sjukvården är lägre" osv osv.
Pinsamt låg som sagt.

Och som grädde på moset så har frågan uppkommit om det är ok att åka i backarna även om liftarna är stängda. :banghead:
 
Inte överallt.
Jag har skador på korsband, ledband samt en nyligen opererad menisk. Hann gå några gånger hos sjukgymnast innan h*n blev sjuk på obestämd tid. Övriga sjukgymnaster är förkylda eller upptagna, så jag får nu klara mig själv bäst det går. :mad:
Nej sjukgymnastiken i Sverige fungerar inte heller som vanligt just nu, på sjukhusen ställer man om till att tex gipsa/lägga i sträck och i primärvården tror jag många får administrativa uppgifter för att frigöra personal med mer medicinsk kompetens gällande luftvägsinfektioner, plus att det såklart är många sjuka. Det är ytterligare en anledning till att inte åka skidor/rida vilda hästar just nu, man kommer inte få den bästa hjälpen vid skada. Det är ju trist för de som redan är skadade.
 
Har de boende bokat genom anläggningarna så har de inte det längre och få kommer nog boka om till något privat och de få är de som skulle hosta dig i ansiktet utan att fundera också dvs obildbara idioter och dessa finns med i myndigheternas beräkningar som "slaskfaktorer".
Jag har en bekant som var inbokad from i morgon. De får inte boka om eller pengar tillbaka. De hänvisar bara till att de inte är stängda förrän på måndag. Konstigt med tanke på vad FHM säger. Min bekant är beredd att boka om till lågsäsong men inte heller det går hotellet med på.
Nu åker de inte fast de inte får pengar tillbaka så de är ju kloka i alla fall.
 
Då lär de iallafall inte smitta lokalbefolkningen. De lär ju ligga utslagna om de ska klättra upp där i full mundering mer än en gång
Är väl mer om de skadar sig. En del skidåkare ser ju nöjet i att promenera upp som en lika stor behållning av skidåkandet som själva nedfarten så i sig är det inget konstigt. Nu är väl topptur och randonneé inte det man främst gör i Sälen kanske dock.

I alperna är det ju dock uttryckt ett förbud mot att vistas i bergen just nu pga skaderisk och avsaknad av fjällräddning på plats. Folk pysslade ju med det trots utegångsförbud för ut och gå/skida i bergen är ju träning. Tror de förbjudit cykling också. Allt för att minska belastningen på vården.
 
Är väl dom och Riksgränsen då som har öppet. I övrigt verkar alla andra skidanläggningar har följt efter Skistar och stänger till helgen. Iaf av de mer eller mindre stora. Kläppen, Branäs, Romme, Idre mfl.

Jag är skrämd över den ignorans som framkommit bland skidåkare genom det forum jag hänger på. Visst finns de som är vettiga också och har avbokat men argumenten för att de är undantaget är pinsamma. Först var det i stil med "tänker inte Skistar ta sitt ansvar och ge mig möjligheten att boka om/av så varför ska jag ta smällen?" Sen när den möjligheten gavs var det "Men jag är inte en 08:a i SUV som är de som smittar. Höhö" eller "det är väl bra att jag åker dit belastningen på sjukvården är lägre" osv osv.
Pinsamt låg som sagt.

Och som grädde på moset så har frågan uppkommit om det är ok att åka i backarna även om liftarna är stängda. :banghead:

Är det ens någon skidanläggning i lapplandsfjällen som stängt?
 
Hade bokat boende på Gotland för hundtävling/träning och bokade av. Det var BnB med generösa avbokningsregler (pengarna tillbaka minus en smärre avbokningsavgift).

Jag skäms nästan för att be om återbetalning (men jag vet att de jag skulle resa med också behöver pengar i dagsläget :( ). Gud vad jag hoppas att pengabrist får vara vårt största problem!
 
Nej sjukgymnastiken i Sverige fungerar inte heller som vanligt just nu, på sjukhusen ställer man om till att tex gipsa/lägga i sträck och i primärvården tror jag många får administrativa uppgifter för att frigöra personal med mer medicinsk kompetens gällande luftvägsinfektioner, plus att det såklart är många sjuka. Det är ytterligare en anledning till att inte åka skidor/rida vilda hästar just nu, man kommer inte få den bästa hjälpen vid skada. Det är ju trist för de som redan är skadade.
Jag ber om ursäkt, jag var oklar. Jag menade i vanliga fall. Förstår att det inte fungerar som vanligt nu med många sjuka :crazy:
 
Screenshot_20200401-092335_TV4 Play.jpg

När svenska befolkningen inte fixat eget ansvar ..
 
Är det ens någon skidanläggning i lapplandsfjällen som stängt?
Är ärligt inte så bevandrad bland anläggningar norr om Åre förutom de "större".
Det viktigaste skulle jag nog ändå säga var att få bort de som nu stängt då det är så stora volymer som det handlar om där. Det är ju inte riktigt samma kategori av skidåkare heller så en omfördelning från de nu stängda till tex Riksgränsen lär ju inte hända. Gissar jag. Men visst, även en mindre volym påverkar ju sjukvården norröver pga lägre kapacitet.
 
Väldigt mycket fel på folk.
Vi har tydliga instruktioner om att endast en person tillåts på rummet när de kommer till Djursjukhuset, detta för att hålla nere smittrycket. Informationen finns överallt, på internet, på telefon när de ringer, på entrén och skyltar överallt i väntrummet. Enda undantaget är avlivningar.
Ändå så skiter folk i detta. Häromdagen ropade jag upp en djurägare i väntrummet. Två personer reser sig. Jag säger till att vi tyvärr enbart tillåter en person på rummet. Då kliver den ena personen fram och går extremt nära, rakt i ansiktet på mig, och säger ”jag hoppas att du kan göra ett undantag?!”.
”Nej tyvärr” säger jag (varför skulle jag göra det?) och personen blir extremt stött, kastar ned sina saker i golvet och sätter sig igen och ser ut som ett grinigt barn som inte fått sin vilja igenom och fräser till sin partner att ”då får du gå då?!”. Fanns absolut ingen anledning till att ha båda djurägare på rummet i detta fall.
Min mamma kastrerade sin hund härom dagen, och det var samma restriktioner där. Ändå var det en mamma och dotter som tvunget skulle med båda två för "hunden behövde faktiskt båda sina mammor" 😐
Slutade med att sköterskan fick ryta ifrån rätt rejält innan de lyssnade 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 413
Senast: turbofling
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Sirap
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 446
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp