Bukefalos 28 år!

dags för snösulor...

S

Speedster

Nu har snön kommit igen då... Och nu står man här och undrar varför man inte satte på snöskor.. Men ska köpa sulor i veckan till pållarna.
Men vilka är bäst? Hade heltäckande sulor på en ponny i vintras men i vinter vill jag ha en sula som bara går runt om, vet inte vad dom heter :confused:
Min hovslagare tippsade mig om ett par genomskinliga med en luftficka i, någon som testat dom? Heltäckande sulor är ju för jäkla bra. Men jag vill hällre ha dom andra som inte täcker hela hoven.
Så villka brukar ni ha???
 
I år har jag sat på de genomskinliga med luftkanal, finns på Granngården. Vet dock inte hur bra min hovis satte på dem, de är lite "fladdriga" och sitter inte exakt vid skons kontur... :crazy: :(

Idag har vi fått vår första snö, men det är inte så mkt och den kommer nog töa bort till imorrn.. :smirk:
 
Oj då har jag nog missuppfattat det hela.. ;) Trodde man satte dit dem själv, men de ska alltså sitta UNDER skon? Smart jag känner mig nu..kollade iofs inte så jättenoga..Vad finns det för några som man kan sätta dit själv då?

//jo7 :bump:
 
Pållen har fått på sig såna med luftkanal som går runt skons innerkant. De fungerade jättebra förra året, så jag hoppas att de ska fungera lika bra den här gången också :idea: (utan lampa?) :smirk:
 
Jag har haft svarta sulor som går runt om i hoven.Dom är bra tycker jag :banana:

Jo sulorna sätter man fast under skon!
 
de svarta (snowpads) brukar jag använda, brukar iofs bara ha snösulor en skoningsperiod då min häst går väldigt länge med sina skor (ca 10 veckor) I vinter ska pållan gå barfota, när det kommer snö som ligger kvar, annars hade jag nog valt sillikonsulorna, som ser ut som de traditionella snowpadsen, men är genomskinliga. De är dyrare men håller däremot mycket bättre än de svarta.
 
Jag har använt ett par genomskinliga snösulor med luftkanal.
Köpte dom på Gran**rden.
Jätte bra.Man kan sko med dom flera gånger.
Skall även sätta på dom igen på fredag :love:

Jag köpte förra året ett par heltäckande svarta, men min hovis ville inte sätta på dom, för risken för tappsko blev stor då sa han.
Sen böt jag hovis :cool:

Rekomenderar dom genomskinliga :love:
 
Det verkar ju som dom är bra alltså :D ska ta å köpa sånna på tisdag och sen boka tid med hovslagaren.synd bara att jag inte hade några idag.. hästen fick vila.. imr blir det ridhus som gäller :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har inga snösulor på min häst, hovslagaren var här precis innan snön kom och vi trodde inte att snösulor skulle behövas, då bet man...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 143
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 265
Senast: skuggi
·
Hästvård Vart bor ni och när brukar ni senast vilja sätta på snösulor eller snowgrips? Broddar ni när det börjar frysa på under nätterna men det...
2
Svar
20
· Visningar
6 247
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 017
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp