Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
E
Näe, ingen som gett mig samma känsla som han gör, tyvärr... Varje gång jag hittar någon som jag blir lite hoppfull inför så dyker det upp någon form av dealbreaker, känns det som. Senast nu med bonden som sade sig söka seriöst förhållande men började tjata om sex redan efter två dejter...
Jag har träffat några så där som öppet visar intresse och blivit frågad om dejter ett par gånger men som du skriver så kommer det alltid något. Har dessutom 2 killar i Kenya som varit väldigt intresserade av mig i åratal, den ene skulle jag kunnat ha ett förhållande med innan han visade sig vara lite väl besatt och den andra ser jag bara som en kompis eller bror men tycker om honom jätte, jätte mycket, båda har tyckt att det inte är ett problem med distansförhållanden 😅 .

Vi har alltså träffat varandra på riktigt, både i Sverige och Kenya under två resor dit och en av dom hit. Men även om det är super fina killar känns avståndet Sverige-Kenya som lite väl lång distans…Och en av dom bad mig gifta mig med honom för att få stanna i Sverige, DET var en dealbreaker, att bli utnyttjad så av någon jag verkligen gillade, att gifta sig var lite väl drastiskt och av fel anledning.
 
Och den söte på jobbet är jag sur på idag :( så han är inte söt just nu.

Fan vad trött jag blir på att folk är så handfallna och helt tappade ibland - hör hemma i gnälltråd men jag sprider gnälldyngan lite överallt.
Nä nu är jag inte sur på honom längre. Den jäveln vet exakt vad jag går igång på. Så på kafferasten sätter han dig bredvid mig och såklart gör han exakt vad han vet att jag gillar mest hos honom. Buhu
 
Killen tycker att jag har så söta fötter så nu beställde jag hem ett gäng dyra och fantasirika strumpor så jag kan överraska honom lite med dom. Han är inte besatt av fötter eller så men tycker att jag har dom gulligaste fötterna i världen så varför inte piffa upp dom lite? 😂
 
Det sket sig högst troligen nu ändå... Vi har totalt olika syn på pandemin.
Men aja, då var det inte rätt. Bättre lycka nästa gång XD.
Fast jo, så enkelt ska det inte vara att komma undan. Och man kan ha olika syn på saker och ting utan att vara fel för det.

Du har ju ett jobb som gör att du behöver vara extra försiktig, köpte han inte det är han ju respektlös och då kan man ju gärna slippa honom, men annars är det väl bara att köra på. Man kommer ju inte vara ense om allting i livet, det är få förunnat att vara det.
 
Fast jo, så enkelt ska det inte vara att komma undan. Och man kan ha olika syn på saker och ting utan att vara fel för det.

Du har ju ett jobb som gör att du behöver vara extra försiktig, köpte han inte det är han ju respektlös och då kan man ju gärna slippa honom, men annars är det väl bara att köra på. Man kommer ju inte vara ense om allting i livet, det är få förunnat att vara det.

Jovisst, det har du rätt i och jag vill inte ha någon som tycker som mig i allt, verkligen inte. Fast i just denna fråga vill jag ha nån som är mer lik mig.
Han behöver inte vara som mig,det är det nog få som är, men mer lik mig iaf.

Han vet vad jag jobbar med, fast vi pratade inte om pandemin i samband med det, men han kunde ju tänkt på det, tror inte han gjorde det...

Det hade kanske gått att komma runt det, men äsch jag tackade för mig.
 
Jag har ju känslor för DB, som jag träffat i snart två år, och som jag har någon form av väldigt nära FwB-relation med. Och skulle helst vilja vara med honom varje dag, eller åtminstonde flera dager i veckan, men tyvärr så är det inte möjligt i praktiken. Läste för ett tag sedan ett quote som sa något om "meeting the right person but at the wrong time", och så känns det med honom. Det vi har kommer tyvärr inte kunna utvecklas till det jag allra helst skulle vilja ha, inom överskådlig framtid.
Lite så känner jag också. Det har funnits en person i mitt liv som liksom var "rätt" men det fanns saker i framför allt hans liv som gjorde att det inte kunde bli något där och då. Och jag kan inte släppa honom. Framför allt jämför jag alla män jag möter med honom och kommer alltid till slutsatsen att de antingen 1) har någon egenskap som han inte har, som jag inte kan stå ut med, eller 2) något som han har men inte dem som jag inte heller står ut med att de inte har.

Dock är jag nog lite tvärtom mot dig, jag orkar inte dejta alls eller intressera mig för någon, för de kommer aldrig kunna mäta sig med person X ändå. (Jag har försökt tvinga mig flera gånger, har gått sådär.) Men det beror ju lite på hur man är som person. Jag är rätt nöjd med mitt liv som singel ändå, jag vill inte ha någon bara för att ha någon och jag ogillar starkt att dejta så jag är rätt fine med att ha det så här.
 
Onsdag i morgon, och dejt blir det! 😅 Jag är sjukt nervös, men vi pratade faktist i telefonen i dag så då släppte det värsta. Jag som annars hatar att prata i telefonen… 🙈😂 Det var trevligt faktist.

Hoppas samtalet flyter på lika bra i morgon när vi ses på riktigt. 🙌🏻 Vi hade planerat en promenad men då det ska spöregna så blir det en fika på ett litet café. Känns MYCKET stelare än en promenad, men eftersom vi pratade i dag så tror jag nog det ska rulla på okej ändå.

Eftersom vi inte har träffats än så kan det gå hur som helst så jag har noll förhoppningar ungefär, men sjukt nyfiken är jag på människan! Han verkar väldigt vettig som person, och jag har absolut ett intresse iallafall.

Jag får uppdatera i morgon kväll om det var något att ha eller inte! 😂😂😂😂
 
Onsdag i morgon, och dejt blir det! 😅 Jag är sjukt nervös, men vi pratade faktist i telefonen i dag så då släppte det värsta. Jag som annars hatar att prata i telefonen… 🙈😂 Det var trevligt faktist.

Hoppas samtalet flyter på lika bra i morgon när vi ses på riktigt. 🙌🏻 Vi hade planerat en promenad men då det ska spöregna så blir det en fika på ett litet café. Känns MYCKET stelare än en promenad, men eftersom vi pratade i dag så tror jag nog det ska rulla på okej ändå.

Eftersom vi inte har träffats än så kan det gå hur som helst så jag har noll förhoppningar ungefär, men sjukt nyfiken är jag på människan! Han verkar väldigt vettig som person, och jag har absolut ett intresse iallafall.

Jag får uppdatera i morgon kväll om det var något att ha eller inte! 😂😂😂😂

Vad roligt!
Förstår du är nervös! Men gud, prata i telefon hade jag tyckt vore ändå mer nervöst...?! Jises....
Lycka till imorgon 💕

-------

Jag pratar me en annan nu och vi har sagt att vi vill ses (inte bestämt dag ännu)... 😮... om det blir av blir det första dejten jag går på på två år...!
 
Vad roligt!
Förstår du är nervös! Men gud, prata i telefon hade jag tyckt vore ändå mer nervöst...?! Jises....
Lycka till imorgon 💕

-------

Jag pratar me en annan nu och vi har sagt att vi vill ses (inte bestämt dag ännu)... 😮... om det blir av blir det första dejten jag går på på två år...!

Ja, han skrev här om dagen om han kunde ringa påväg hem från jobbet någon dag för att slå ihjäl lite tid på ett trevligt sätt, och jag sa självklart men vi hade ju inte varandras nummer så tänkte att jag kan säkert dra ut på det tills efter vi har träffats iallafall så blir det lite mindre jobbigt. 😅
Men igår skickade han sitt nummer och skrev att jag gärna fick ringa om jag ville, men jag satt lite dumt till så jag svarade att jag får ringa senare, men då skulle han hem till en kompis så blev inget.

Sen idag när vi skrev lite och pratade just om att vi är lite nervösa båda två inför i morgon så skrev han: Men ring mig då! Då blir det mindre jobbigt att ses i morgon! 😂

Jag tyckte det lät ganska klokt, så då ringde jag faktist upp i ett litet extra modigt mode där! 🙈🤣😂😂😂

Jaja, man ska inte vara så jäkla rädd hela tiden! 🙈😂 Säger största fegisen på jorden….🙄😂

Men han hade ju rätt, nu känns det mindre jobbigt att ses i morgon! 😅

Men vad spännande! 🙌🏻 Tror du ni får ihop något denna vecka? Håller alla tummar och tår! ❤️
 
Ja, han skrev här om dagen om han kunde ringa påväg hem från jobbet någon dag för att slå ihjäl lite tid på ett trevligt sätt, och jag sa självklart men vi hade ju inte varandras nummer så tänkte att jag kan säkert dra ut på det tills efter vi har träffats iallafall så blir det lite mindre jobbigt. 😅
Men igår skickade han sitt nummer och skrev att jag gärna fick ringa om jag ville, men jag satt lite dumt till så jag svarade att jag får ringa senare, men då skulle han hem till en kompis så blev inget.

Sen idag när vi skrev lite och pratade just om att vi är lite nervösa båda två inför i morgon så skrev han: Men ring mig då! Då blir det mindre jobbigt att ses i morgon! 😂

Jag tyckte det lät ganska klokt, så då ringde jag faktist upp i ett litet extra modigt mode där! 🙈🤣😂😂😂

Jaja, man ska inte vara så jäkla rädd hela tiden! 🙈😂 Säger största fegisen på jorden….🙄😂

Men han hade ju rätt, nu känns det mindre jobbigt att ses i morgon! 😅

Men vad spännande! 🙌🏻 Tror du ni får ihop något denna vecka? Håller alla tummar och tår! ❤️

Shit...! Modigt! :bow: Men, det är väl den där känslan man letar efter också iofs? Nervös-pirret 😊😍😊.

Ja! Fast, jag kom på jag hade glömt, jag var ju faktiskt på en liten prommis-dejt i somras... så inte riktigt två år sen, men länge ändå.

Tack! 😊 Den här veckan blir det inte, jag ska bort över helgen :). Men jag föreslog två dagar nästa vecka, får se om han kan någon av dem :)
 
Shit...! Modigt! :bow: Men, det är väl den där känslan man letar efter också iofs? Nervös-pirret 😊😍😊.

Ja! Fast, jag kom på jag hade glömt, jag var ju faktiskt på en liten prommis-dejt i somras... så inte riktigt två år sen, men länge ändå.

Tack! 😊 Den här veckan blir det inte, jag ska bort över helgen :). Men jag föreslog två dagar nästa vecka, får se om han kan någon av dem :)

Spännande! 😍
 
Min kollega superlajkar folk han känner irl som en kul grej. Så på hans uppmaning har jag likeat person jag känner irl, som superlikeat mig.

Och det blev konstigt direkt. Jag tänkte väl mest kolla vad han tänkte (är min grannes baby Daddy) men så är det typ tio stela chattmeddelanden följt av "så när ska vi ses" 😫

Vill backa sakta sakta ut ur rummet
 
Min kollega superlajkar folk han känner irl som en kul grej. Så på hans uppmaning har jag likeat person jag känner irl, som superlikeat mig.

Och det blev konstigt direkt. Jag tänkte väl mest kolla vad han tänkte (är min grannes baby Daddy) men så är det typ tio stela chattmeddelanden följt av "så när ska vi ses" 😫

Vill backa sakta sakta ut ur rummet
Vad hade du förväntat dig? Att han du likeade också skulle se det som en kul grej bara?
 
Dyker in har igen da jag bestamt mig for att borja detja "pa riktigt" igen och det har fatt momentum valdigt fort, haha!

Motte en dejt for en promenaddejt pa lordagsmorgon - valdigt olikt mig da jag foredrar att ha lite alkohol for att mjuka upp motet, men det gick valdigt bra och efter 90 minuter satt vi mer eller mindre och hanglade pa en parkbank i regnet under ett paraply... :p

Flyttade om lite i kalendern och sa hade vi en "riktig\2 dejt pa sondagskvall, med middag och drinkar och jag sov over hos honom, och sne kom han over till mig igarkvall da vi nu inte kan traffas pa typ 10 dagar.
Dessutom hade han med sig en present - en bok som vi diskuterat pa sondagsdejten..

Skrivet ner sa later det hela valdigt intensivt, men det kanns avslappnat och lagom nar vi ses
Nu blir det ett tag tills vi ses igen da vi bada ar upptagna, vilket ar lagom, men hej och ha, dejta, vilken grej!
 
Typ?

Han sökte främst vänner enligt presentationen men vi har ju aldrig riktigt klickat irl när vi setts tidigare så hade kanske väntat mig en pyttelite längre chattfas som inte bara var stel och brölig?
Ok :D

En annan sak, jag förstår inte det där med personer på tinder som skriver att de söker vänner. Menar de vänner på riktigt då eller vänner med fördelar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 438
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
560
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
318
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 495
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp