Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Tror jag skrev tidigare i tråden om att jag fått upp kontakten med en person jag dejtade innan mitt ex. Han var här i helgen och vi hade det fantastiskt roligt tillsammans! Dock har jag insett att jag är en person som gärna chattar typ hela tiden, varje dag, medan han inte alls är så.. Jag är sån med i princip alla. Skriver dagligen med familj, vänner osv. Så här är det verkligen en "jag-grej" och jag får inte börja överanalysera varför han inte skriver så mycket. Livet hörrni!
Ibland känner jag att jag verkligen har låga nivåer på vad jag blir glad över, haha! Vi skrev lite nu på morgonen, och jag nämnde att jag har svårt att hinna ned innan jag ska iväg på en resa och i vändande meddelande får jag ett förslag på en annan helg när det händer en grej. Jag är så förbaskat trött på att alltid komma med förslag på datum, aktiviteter och att lösa saker, så att bara få ett litet "jag vet att du också tycker om det här, vill du komma över till det" blir en liten lättnad över att inte komma med tusen förslag om att ses!

Enda jag dock börjat störa mig på att vi inte varit ute på dejt. Vi har bara setts hemma hos mig eller honom. Dock trevligt de med, då vi ätit mat kollar serie osv. Men tänker jag ska ligga lite lågt nu närmaste dagarna och se om han bjuder ut mig eller tar intiativ till att ses, då senaste 2 ggr har de varit jag som frågat. Jag frågade igår vad han skulle göra imorgon och då sa han att han skulle träffa några vänner. Men känner mig samtidig inte osäker på honom för han skrev direkt igår när han kom hem och han skriver godmorgon varje dag och vi håller igång konversationen hela dagarna. Går oftast inte mer än några timmar innan vi skriver något litet. Vi hade sex på 3e dejten, så känns inte som de bara är de han är ute efter då han är lika aktiv mot mig som innan dess. Men vi har inte pratat än var vi står. Jag tänker jag bara ska låta tiden gå och njuta i stunden och se vad de leder till, vill ej skrämma bort genom att fråga för mycket.. Blir nojig på mig själv och är rädd att förstöra något.. Hur tar man upp att man vill göra något annat än att bara ses hemma? Hur länge ska man vänta på att han tar upp att han vill ses?
Håller med de andra. Föreslå en aktivitet du. Jag hade också undvikit den klassiska äta-ute-dejten eftersom jag har så stora problem med mat så jag hade alla dagar i veckan föredragit ett konkret förslag på en aktivitet.

Jag sa nej till dejt med hon med samma namn. Hon var säkert en bra tjej men jag har för mycket med mitt mående just nu. Hon uppskattade ärligheten.

Jag tror jag bara lägger ner nu (igen). Jag har min speciella vän så jag känner mig inte ensam. Jag och katten reder oss ❤️

Livet alltså…

Håller med de andra. Föreslå en aktivitet du. Jag hade också undvikit den klassiska äta-ute-dejten eftersom jag har så stora problem med mat så jag hade alla dagar i veckan föredragit ett konkret förslag på en aktivitet.

Samma här 😅
Ska jag äta ute och det inte är ett våra vanliga ställen måste jag googla, läsa recensioner, reka menyer osv. Måste dels finnas något jag gillar som inte kräver en massa ändringar och dels får de inte servera gorgonzola eller liknande som luktar vidrigt i hela restaurangen och göra att jag vill spy och inte kan äta något öht 😅

Skulle eventuellt träffat killen från i tisdags ikväll, ikväll. Jag tycker dock han varit ganska okommunikativ senaste dagarna och pga diverse omständigheter idag var jag inte riktigt upplagd. Idag skrev han "jag hör av mig när jag vet när jag kan" och kl19 hade jag fortfarande inte hört något. Skrev då att de blev för sent för mig och att det fick bli en annan dag. Jag orkar inte vända mig ut och in för en man. Kan vara pms som talar men nu får bollen ligga hos honom.

Min dejt skriver varje morgon och kväll godnatt godmorgon osv och vi skriver under dagen med. När de gått för många timmar skickar alltid någon av oss 😘. De har vi gjort från start för en månad sen. Men han tar inte upp att ses 😆 hur länge ska man vänta till intiativ ska tas från den motsatta

Nu tycker jag dock att vi börjat skriva mindre men så fort jag blir orolig så skickar han endå något. Så de har aldrig gått mer än en dag att vi hörs. Max 7 h 🤣 Dock om jag skriver svarar han alltid nästan direkt. Kanske han märker har blivit mer off för jag vill han ska skriva mer först.. Men samtidig är de kanske dumt arr försöka spela dehär spelet

Nu tycker jag dock att vi börjat skriva mindre men så fort jag blir orolig så skickar han endå något. Så de har aldrig gått mer än en dag att vi hörs. Max 7 h 🤣 Dock om jag skriver svarar han alltid nästan direkt. Kanske han märker har blivit mer off för jag vill han ska skriva mer först.. Men samtidig är de kanske dumt arr försöka spela dehär spelet
Vill du vara i en relation som bygger på ett spel?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur