Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror bara det blev för mycket ett tag. annars hoppas jag inget. hon är perfekt. men det är jag som säger det. sååå du vet hur bra min hjärna funkar.
Ok, så det var dina hjärnspöken som var hindret förra gången?
 
Jag märker att fler än jag delar uppfattningen om att många man skriver med inte anstränger sig och inte leder konversationen vidare utan bara svarar på frågor. Och när de svarar så gör de det inte så frekvent. Hjälp till att formulera en bra, konstruktiv, slutkläm för varför jag inte vill fortsätta skriva med en sådan person, som jag skickar till personen/personerna.

Att bara sluta skriva utvecklar ju inte personen till nästa den ska skriva med och jag vill också förklara varför jag slutar skriva med personen. Men det blir så lätt anklagande eller kritiserande och det vill jag inte. Vi är ju bara olika och har olika behov av kommunikation och hur man kommunicerar. Men en person som inte leder konversationen vidare och inte svarar så engagerat ofta och snabbt (nu pratar vi inte fem sekunder utan dagar), vad kan man säga till en sådan för att få ett snyggt avslut, hjälp till med något pedagogiskt och bra!
 
Jag märker att fler än jag delar uppfattningen om att många man skriver med inte anstränger sig och inte leder konversationen vidare utan bara svarar på frågor. Och när de svarar så gör de det inte så frekvent. Hjälp till att formulera en bra, konstruktiv, slutkläm för varför jag inte vill fortsätta skriva med en sådan person, som jag skickar till personen/personerna.

Att bara sluta skriva utvecklar ju inte personen till nästa den ska skriva med och jag vill också förklara varför jag slutar skriva med personen. Men det blir så lätt anklagande eller kritiserande och det vill jag inte. Vi är ju bara olika och har olika behov av kommunikation och hur man kommunicerar. Men en person som inte leder konversationen vidare och inte svarar så engagerat ofta och snabbt (nu pratar vi inte fem sekunder utan dagar), vad kan man säga till en sådan för att få ett snyggt avslut, hjälp till med något pedagogiskt och bra!
Det är väl inte din uppgift att agera lärare åt personen? Har den svårt att få napp och vill ändra på det så får hen väl ändå ta och studera sig själv lite och börja fråga om tips och råd?
 
Det är väl inte din uppgift att agera lärare åt personen? Har den svårt att få napp och vill ändra på det så får hen väl ändå ta och studera sig själv lite och börja fråga om tips och råd?

Håller helt med. Därtill ganska besserwisseraktigt och märkligt att ge råd till någon som man inte klickar med utifrån hur man själv fungerar, i mitt tycke. Hade bara avslutat med att det inte känns rätt för mig, sen tack och hej.
 
Det är väl inte din uppgift att agera lärare åt personen? Har den svårt att få napp och vill ändra på det så får hen väl ändå ta och studera sig själv lite och börja fråga om tips och råd?
Jag är en sådan som vill sluta snyggt, och i mitt tycke är det inte snyggt att bara sluta höra av sig eller säga att det inte klickar. Jag vill förklara varför jag slutar, utan att låta dömande. Men vi är alla olika.
 
Jag är en sådan som vill sluta snyggt, och i mitt tycke är det inte snyggt att bara sluta höra av sig eller säga att det inte klickar. Jag vill förklara varför jag slutar, utan att låta dömande. Men vi är alla olika.

Det låter rimligt, men jag hade inte blandat in tips för hur hen kan agera i framtiden för att inte hamna i samma situation utan fokuserat på vad som gjorde att jag tappade intresset.
 
Ja det har jag, mestadels inte påverkas av folk som inte förstår sig på situationen eller förutsättningar.
Folk har åsikter och jag kan skita i dem.

Oj vad jag känner igen mig i mycket i din situation angående GK. I mitt fall så vill jag inget hellre att den komplicerade relationen ska fungera, men massor med hjärnspöken, så jag HOPPAS att det går bra för er. Om det är det du verkligen vill! ❤️
 
Oj vad jag känner igen mig i mycket i din situation angående GK. I mitt fall så vill jag inget hellre att den komplicerade relationen ska fungera, men massor med hjärnspöken, så jag HOPPAS att det går bra för er. Om det är det du verkligen vill! ❤
Man får så mycket konstigt skit, som hon har en ett stort barn, hon har ett litet barn, hon bor så långt bort, ska du verkligen ha någon som gilla att göra x. etc. hej jag dömer inte andra. jag har problem.
jag har konstiga saker för mig. jag är smått galen ibland.
 
Ja det har jag, mestadels inte påverkas av folk som inte förstår sig på situationen eller förutsättningar.
Folk har åsikter och jag kan skita i dem.

Jag läste faktiskt en bok som jag ändå tycker hjälpt mig vidare mycket. Hemligheten - från ögonkast till varaktig relation hette den. Den är kraftigt förenklad (och utelämnar den komplexa typen som jag brukar ligga närmst när jag gjort tester på nätet) just för att man lättare ska känna igen drag i sig själv. Det känns banalt och generaliserande när man läser men eftersom jag faktiskt ville hitta andra vägar att hantera nära relationer på så tycker jag ändå jag fick många idéer till vad jag kunnat testa att ändra i mina egna mönster.

Kanske inte alls ett bra tips till dig men kanske kan hjälpa någon annan i tråden eller något :)

För mig var det framförallt skönt att till slut inse att mina osäkerheter faktiskt är MINA och ligger hos mig, sätten jag letar fel och anledningar att "grunda" dem i är totalt orimliga och skapar snarare problem som inte finns.
 
Jag är en sådan som vill sluta snyggt, och i mitt tycke är det inte snyggt att bara sluta höra av sig eller säga att det inte klickar. Jag vill förklara varför jag slutar, utan att låta dömande. Men vi är alla olika.
Jag tolkar det ju som att när folk är sega på att svara är de inte så intresserade och det är väl ofta så jag själv beter mig. Många gånger jag slutat svara för att konversationen inte leder någonstans eller vi har noll gemensamt.
Om jag hade känt behov av att skriva varför jag slutar svara skulle jag nog skriva något om att eftersom konversationen inte leder någonstans väljer jag att avsluta den.
Men känns inte som att det är något de flesta förväntar sig att få förklarat.
 
Jag läste faktiskt en bok som jag ändå tycker hjälpt mig vidare mycket. Hemligheten - från ögonkast till varaktig relation hette den. Den är kraftigt förenklad (och utelämnar den komplexa typen som jag brukar ligga närmst när jag gjort tester på nätet) just för att man lättare ska känna igen drag i sig själv. Det känns banalt och generaliserande när man läser men eftersom jag faktiskt ville hitta andra vägar att hantera nära relationer på så tycker jag ändå jag fick många idéer till vad jag kunnat testa att ändra i mina egna mönster.

Kanske inte alls ett bra tips till dig men kanske kan hjälpa någon annan i tråden eller något :)

För mig var det framförallt skönt att till slut inse att mina osäkerheter faktiskt är MINA och ligger hos mig, sätten jag letar fel och anledningar att "grunda" dem i är totalt orimliga och skapar snarare problem som inte finns.
Jag har också läst den (eller lyssnat) och den är ju enkelt förklarad. Det jag har svårast för med såna böcker (läst några liknande) är ju typ att de menar att man ska fortsätta träffa en person man börjat dejta fast hjärnan skriker att man ska avsluta det.
Jag förstår ju att det är för att bryta sina mönster men jag tycker det känns lite som att man kör över sig själv. Fast samtidigt kanske det inte är ett mina mönster, svårt.
 
Jag läste faktiskt en bok som jag ändå tycker hjälpt mig vidare mycket. Hemligheten - från ögonkast till varaktig relation hette den. Den är kraftigt förenklad (och utelämnar den komplexa typen som jag brukar ligga närmst när jag gjort tester på nätet) just för att man lättare ska känna igen drag i sig själv. Det känns banalt och generaliserande när man läser men eftersom jag faktiskt ville hitta andra vägar att hantera nära relationer på så tycker jag ändå jag fick många idéer till vad jag kunnat testa att ändra i mina egna mönster.

Kanske inte alls ett bra tips till dig men kanske kan hjälpa någon annan i tråden eller något :)

För mig var det framförallt skönt att till slut inse att mina osäkerheter faktiskt är MINA och ligger hos mig, sätten jag letar fel och anledningar att "grunda" dem i är totalt orimliga och skapar snarare problem som inte finns.
Ska titta på det.
 
Jag är en sådan som vill sluta snyggt, och i mitt tycke är det inte snyggt att bara sluta höra av sig eller säga att det inte klickar. Jag vill förklara varför jag slutar, utan att låta dömande. Men vi är alla olika.
Jag tycker inte det är snyggt att avsluta med att säga vad den andra gör för fel (enlig dig!?) Verkligen inte!
Jag tycker det är snyggt att avsluta med att skriva typ "Tyvärr, det känns inte som att vi är de rätta för varandra, så jag tycker vi avslutar här. Lycka till!"
 
Jag läste faktiskt en bok som jag ändå tycker hjälpt mig vidare mycket. Hemligheten - från ögonkast till varaktig relation hette den. Den är kraftigt förenklad (och utelämnar den komplexa typen som jag brukar ligga närmst när jag gjort tester på nätet) just för att man lättare ska känna igen drag i sig själv. Det känns banalt och generaliserande när man läser men eftersom jag faktiskt ville hitta andra vägar att hantera nära relationer på så tycker jag ändå jag fick många idéer till vad jag kunnat testa att ändra i mina egna mönster.

Kanske inte alls ett bra tips till dig men kanske kan hjälpa någon annan i tråden eller något :)

För mig var det framförallt skönt att till slut inse att mina osäkerheter faktiskt är MINA och ligger hos mig, sätten jag letar fel och anledningar att "grunda" dem i är totalt orimliga och skapar snarare problem som inte finns.
Jag har också läst boken. Den gav otroliga insikter och var startskottet till det ganska stora jobb jag har gjort med mig själv de senaste 5 åren. Jättebra bok!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 716
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 248
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 902
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp