Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meeen jag är trots det skeptisk till allt. Å andra sidan är jag alltid det under tiden jag lär känna någon. Just nu känns det som om vi visserligen umgåtts massor(!) men ändå bara när allt varit enkelt och bra osv. Skulle vilja se hur det blir när det väl kommer dåliga perioder, men det lär dröja eftersom allt närmsta tiden verkar bli lugnt och skönt och somrigt. Han tycker nog om mig lite för mycket, och jag är smått övertygad om att han inte kommer vara lika förtjust när han väl får se mig stressad, trött och på dåligt humör. Men ja, det går väl att umgås fram till dess och försöka njuta av att det är just enkelt och bra för stunden. Kanske. Eller så är det bara dumt mot honom just för att han verkar tycka om mig "för mycket".
Men det är väl bara att ta det när det kommer? Det kanske inte är ett problem alls? Det verkar ju jättedumt om du ska sluta träffa honom nu för att han kanske inte är intresserad sen!
Njut av sitationen som den är nu :)
 
Tog en fika med personen från gemensamma intresset. Vi har så weird kemi, vet inte hur jag ska sätta ord på det. Vet fortfarande inte om hen bara är jättetrevlig och det lätt tolkas som flirtig utan att det är menat så eller om hen har de intentionerna. Gillar inte den här delen av lära-känna-processen 🙈 vet inte ens vad jag vill att det landar i. Är väl bara att sitta i båten och se hur det tar sig ut så småningom.
 
Kan ni inte fortsätta att bara ses när förutsättningarna är enkla och bra då? Dvs när du inte är trött, stressad och på dåligt humör?
Men det är väl bara att ta det när det kommer? Det kanske inte är ett problem alls? Det verkar ju jättedumt om du ska sluta träffa honom nu för att han kanske inte är intresserad sen!
Njut av sitationen som den är nu :)

Vi tog en promenad idag och pratade om lite allt möjligt. Han vill gärna ha ett rent uttalat förhållande osv. Jag vill absolut inte det (åtminstone inte i nuläget) men det var tydligen helt ok för honom, även om jag kanske aldrig vill det och absolut inte fixar relationer som ska ha något specifikt "mål" eller så. Känns som om han tycker om mig på tok för mycket och det är inte helt bekvämt, men ja, det kanske kan få vara så ett tag. Vi trivs trots allt jäkligt bra ihop och umgås gärna så som vi gör nu, med skogspromenader och klättring och allt vad det är. Känner mig samtidigt så dum när jag vet att många går och längtar efter att hitta någon bra person som tycker om dem osv, och så dyker det upp en sådan här och jag har inte vett nog att uppskatta det. Kanske trasslar till allt mer än vad som behövs...
 
Försök vända på det: "Ååh vad härligt att jag får träffa GK till helgen igen!"
Helt rätt, får börja tänka så.
Vi belv bjuda till en av mina vänner för en grill kväll.
Vet inte vad jag ska tänka. De är goda vänner med Exet och jag är rädd att de bara vill samla info till exet mer än att träffa mig och GK.
 
Helt rätt, får börja tänka så.
Vi belv bjuda till en av mina vänner för en grill kväll.
Vet inte vad jag ska tänka. De är goda vänner med Exet och jag är rädd att de bara vill samla info till exet mer än att träffa mig och GK.
Eller så bjöd de in er för att de är dina vänner, vill träffa dig och tyckte att det kunde vara kul att träffa Gk också eftersom de förstått att hon betyder mycket för dig.
 
Eller så bjöd de in er för att de är dina vänner, vill träffa dig och tyckte att det kunde vara kul att träffa Gk också eftersom de förstått att hon betyder mycket för dig.
Så kan man tänka. men detta är första gången de pratar med mig. Jag har inte pratat med dem om GK, så de måste ha hört det på andra vägar.
 
Så kan man tänka. men detta är första gången de pratar med mig. Jag har inte pratat med dem om GK, så de måste ha hört det på andra vägar.
Du måste försöka låta bli att överanalysera allting. Alla människor är inte ondskefulla eller har en dold agenda. Du gräver din egen grav på det där sättet.
Vänd på det där också: "Oj vad roligt att bli bjuden på grillfest av xxx och yyy. Det var länge sedan vi sågs och det ska bli roligt att träffas igen."
 
Helt rätt, får börja tänka så.
Vi belv bjuda till en av mina vänner för en grill kväll.
Vet inte vad jag ska tänka. De är goda vänner med Exet och jag är rädd att de bara vill samla info till exet mer än att träffa mig och GK.

Gör det något om exet skulle råka få veta något om dig/er? Ni kommer säkert ha en jättetrevlig kväll även om exet sen skulle få veta nått. Är det nått specifikt så undvik att prata om det bara :)
 
@Tranan låt inte "om och men-tankar" om exet hindra dig från att träffa era gemensamma vänner Det har kanske tagit lite tid också för dem efter er separation, det är väl fint att de vill träffas igen och att de bjuder in till att du tar med GK också eftersom de antagligen är nyfikna också på henne. (JAG är iallafall nyfiken på att få träffa de som mina vänner träffar, helt utan baktankar om att sedan diskutera dem med något ex!) Och exet har ju ingenting med dina relationer att göra nu. Skulle det visa sig att tillställningen inte är trevlig så kan ni ju ta en tidig kväll och tacka för er.

Hoppas att du kan få gå vidare i livet och slippa bekymra dig över exet som ju inte verkar helt sympatisk utifrån det du skriver.
 
Vi tog en promenad idag och pratade om lite allt möjligt. Han vill gärna ha ett rent uttalat förhållande osv. Jag vill absolut inte det (åtminstone inte i nuläget) men det var tydligen helt ok för honom, även om jag kanske aldrig vill det och absolut inte fixar relationer som ska ha något specifikt "mål" eller så. Känns som om han tycker om mig på tok för mycket och det är inte helt bekvämt, men ja, det kanske kan få vara så ett tag. Vi trivs trots allt jäkligt bra ihop och umgås gärna så som vi gör nu, med skogspromenader och klättring och allt vad det är. Känner mig samtidigt så dum när jag vet att många går och längtar efter att hitta någon bra person som tycker om dem osv, och så dyker det upp en sådan här och jag har inte vett nog att uppskatta det. Kanske trasslar till allt mer än vad som behövs...

Så nice att du har hittat någon som du tycker om att umgås med och trivs ihop med! Det låter som att ni har det jättefint tillsammans, hoppas du kan njuta av det. Jag är också helt inne på tanken att bara hänga och umgås så länge man tycker det är härligt, det får bli vad det blir utan att det måste följa ett specifikt schema. Känner man för att ha ett förhållande senare så gör man väl det. Förhoppningsvis förstår han hur du känner och kan känna att ni kan fortsätta umgås och bara ta det däifrån.

Gällande hur andra tänker och vill, folk vill ha olika saker, så är det bara. Sen kan man ju ändra sig också, jag har själv omvärderat vad jag vill flera gånger de senaste åren.
 
Så nice att du har hittat någon som du tycker om att umgås med och trivs ihop med! Det låter som att ni har det jättefint tillsammans, hoppas du kan njuta av det. Jag är också helt inne på tanken att bara hänga och umgås så länge man tycker det är härligt, det får bli vad det blir utan att det måste följa ett specifikt schema. Känner man för att ha ett förhållande senare så gör man väl det. Förhoppningsvis förstår han hur du känner och kan känna att ni kan fortsätta umgås och bara ta det däifrån.

Gällande hur andra tänker och vill, folk vill ha olika saker, så är det bara. Sen kan man ju ändra sig också, jag har själv omvärderat vad jag vill flera gånger de senaste åren.

Om jag spinner vidare - vilka attribut kommer med konceptet förhållande, alltså vad skiljer egentligen i praktiken mellan att ha ett uttalat förhållande och inte? TIdigare har det varit för mig att man gör gemensamma framtidsplaner. Att man siktar på en framtid tillsammans. Men nu vet jag inte riktigt.
 
Helt rätt, får börja tänka så.
Vi belv bjuda till en av mina vänner för en grill kväll.
Vet inte vad jag ska tänka. De är goda vänner med Exet och jag är rädd att de bara vill samla info till exet mer än att träffa mig och GK.

Om sådana tankar dök upp i mitt huvud om mina vänner bjöd in mig till en grillkväll hade jag blivit riktigt bekymrad.

Jag hade tänkt att antingen är det några riktigt kassa vänner och då hade jag tackat nej till grillkvällen och slutat umgås, eller så är det hjärnspöken hos mig själv och det hade jag också sett rätt allvarligt på.
 
Om sådana tankar dök upp i mitt huvud om mina vänner bjöd in mig till en grillkväll hade jag blivit riktigt bekymrad.

Jag hade tänkt att antingen är det några riktigt kassa vänner och då hade jag tackat nej till grillkvällen och slutat umgås, eller så är det hjärnspöken hos mig själv och det hade jag också sett rätt allvarligt på.
de har inte varit de bästa av vänner.
när min son dog sa de att jag skulle bet gud om förlåtelse,
Och när min dotter föddes sa de att det var ett straff för att jag inte bad till gud.
De har varit nära vänner med mitt ex xh jag har inte haft kontakt med dem efter separationen
 
de har inte varit de bästa av vänner.
när min son dog sa de att jag skulle bet gud om förlåtelse,
Och när min dotter föddes sa de att det var ett straff för att jag inte bad till gud.
De har varit nära vänner med mitt ex xh jag har inte haft kontakt med dem efter separationen
Det låter helmärkligt. Hur kommer det sig att ni fortfarande är vänner?
 
Om jag spinner vidare - vilka attribut kommer med konceptet förhållande, alltså vad skiljer egentligen i praktiken mellan att ha ett uttalat förhållande och inte? TIdigare har det varit för mig att man gör gemensamma framtidsplaner. Att man siktar på en framtid tillsammans. Men nu vet jag inte riktigt.
För mig känns det lätt som om det blir mer krav på hur man ska umgås osv, mer krav på att försöka anpassa sig efter den andra, kompromissa kring lite allt möjligt m.m. Också det att många har specifika tankar kring hur allt ska vara i framtiden, som om man ska ha ett "mål" med förhållandet (ofta i form av sambo, ungar, gifta sig och allt det där) är något som får mig att totalvägra.

OM jag ska ha något uttalat fast förhållande med någon så måste det vara helt klart att det är för att vi helt enkelt trivs så jäkla bra ihop att vi vill det, inte att någon "behöver" den andra för att hålla ordning på sig, inte för att det ska finnas någon mall där någon ska passa in och tvingas in i... Hittills har jag aldrig träffat någon där allt det funnits, tvärt om så har jag mestadels träffat män som har en tanke om hur det ska vara för dem att ha partner, och så försöker de hitta någon som passar in i den mallen, eller någon som de kan få att passa in i den (vilket blir ännu värre).

Jag vägrar riskera att hamna i något jag inte trivs i, är hellre ensam än i dåligt sällskap, och det är först efter att ha börjat undvika allt för nära relationer med män som jag faktiskt kunnat börja trivas med mitt liv och känna att jag kommer någonstans. I princip alla andra har alltid tyckt "Åh vad kul med någon som är så aktiv och vill hitta på saker hela tiden, som har massor av intressen och tar för sig lite", för att sedan bli "Ähm, sluta med allt det där? Du har ju aldrig tid för mig? Och kan du förresten inte bli lite mer stereotypiskt feminin i ditt uttryck, jag känner mig inte tillräckligt manlig i ditt sällskap!". Hittills med unga klättraren har det dock varit mer "Åh, du vill klättra och vandra? Jag vill också! Hoppas hundarna gillar mig! Förresten, du kanske vill prova att paddla kajak någon gång? Eller testa höghöjdsbana?". Det känns väldigt(!) ovant, men det skulle nog vara fint om det kunde fortsätta så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 724
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 260
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 930
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 462
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp