Bukefalos 28 år!

Deklaration 2019!

Jag ska betala ca 100 kr. Förstår inte riktigt hur det går ihop eftersom jag har huslån.
 
Jag ska betala ca 100 kr. Förstår inte riktigt hur det går ihop eftersom jag har huslån.

Jadu, i den sitsen satt jag förra året också som sagt! :confused::meh::cautious:

Jag äger huset helt själv, och står således på ALLA lån själv också. Fattar inte vad som hade hänt från att gå från flera tusen till en hundring.
 
Jag är för första gången någonsin nervös på riktigt! Har ”alltid” fått tillbaka, mellan 3 och 11.000, oftast runt 6000kr, och förra året fick jag 123!!!! Jag som är totalt okunnig OCH ointresserad har ju ingen förklaring på detta då jag haft samma jobb i 10 år, och samma lån i 4 år.

Blir spännande att se vad det blir denna gång då.... I detta läge är jag glad bara jag slipper betala, men jag är ju ganska orolig för det som sagt... Har dock lite resor att dra av så förhoppningsvis jämnar det ut sig i sånt fall.
Alltså, jag läste fel och trodde att du hade fått tillbaka 123 000 kr! Och sen hann jag få hjärtat i halsgropen när du skrev att det dels var helt oväntat och dels att du var okunnig. Och jag kände bara -Men HERREGUD!!! :eek::eek::eek: De måste gjort fel!!!

Men sen läste jag inlägget om resan till grannkommunen och poletten trillade ner. :D
 
Alltså, jag läste fel och trodde att du hade fått tillbaka 123 000 kr! Och sen hann jag få hjärtat i halsgropen när du skrev att det dels var helt oväntat och dels att du var okunnig. Och jag kände bara -Men HERREGUD!!! :eek::eek::eek: De måste gjort fel!!!

Men sen läste jag inlägget om resan till grannkommunen och poletten trillade ner. :D
Jag läste också 123000 haha.
 
Jadu, i den sitsen satt jag förra året också som sagt! :confused::meh::cautious:

Jag äger huset helt själv, och står således på ALLA lån själv också. Fattar inte vad som hade hänt från att gå från flera tusen till en hundring.

Antar att du isf skattat för lite på din inkomst?
Har du fler jobb än ett? Isf kan det ha att göra med att grundskatteavdraget dragits av flera arbetsgivare? Har du flera arbetsgivare kan de inte heller veta när du ska betala statlig inkomstskatt få de inte vet vad du tjänar på annat håll.
 
Jag hade verkligen behövt få tillbaka en slant men ska visst betala 2000. Så det var det ju kuken med.
 
Antar att du isf skattat för lite på din inkomst?
Har du fler jobb än ett? Isf kan det ha att göra med att grundskatteavdraget dragits av flera arbetsgivare? Har du flera arbetsgivare kan de inte heller veta när du ska betala statlig inkomstskatt få de inte vet vad du tjänar på annat håll.

Har bara ett jobb, och har jobbat på samma jobb i 10 år.
 
Alltså det är bara att vänta tills man får sin deklaration i typ Kivra eller dylikt. Den kommer dyka upp idag eller imorgon typ.

Tjänar ingenting till att sitta och gå in på Skatteverkets hemsida.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
25 513
Senast: Unafraid
·
Samhälle Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin? Hur tror ni det ser ut för er i...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
18 334
Senast: Sleepan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 462
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Katastrofalt ihopsläpp? Hjälp!

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp