Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, tack! Har ju fyllt i allt med mäklarvode och renoveringar etc med mäklaren redan så trodde allt var klart då men det var bara en preliminär uträkning för att veta ungefär för att kunna sätta in innan 12/2?Det vet du ju inte än eftersom du inte deklarerat din försäljning ännu. Du deklarerar med blankett K6 och då bör du få fram samma uträkning som du fick innan. Sedan skickar du in och inväntar besked.
Den finns ju på skatteverket.se om du loggar in med BankID.
RUT dras direkt, så det påverkar inte allsKom på att jag använde rutavdraget förra året, hoppas det inte kommer påverka allt för mycket.
Är i grunden emot rut, men ack så skönt det var att betala typ 1500 istället för 4000 för min flyttstäd!
Be din arbetsgivare att dra mer skatt än enligt tabellen så ordnar det sig.Jag har alltid behövt betala något sedan liten pga en 1/3 fastighet som jag ärvde från en faster som liten.
Det skulle vara roligt att någon gång, bara en gång, få liiite tillbaka...![]()
Om jag tjänade lite mera så..Be din arbetsgivare att dra mer skatt än enligt tabellen så ordnar det sig.
Aaaah min ena kollega på kontoret har fått men inte jag och maken!Någon som fått än?
Undrar om dom skickar ut helt random eller om dom går efter något speciellt?![]()