Deklaration

Får tillbaka 4 k plus att jag ska deklarera reseavdrag. Jag har inte kontrollräknat uppgifterna ännu, har läst att det blivit fel i flera deklarationer som kommer ändras i efterhand, men jag kunde inte se något uppenbart fel i min vid första kollen.

Får tillbaka 4 k plus att jag ska deklarera reseavdrag. Jag har inte kontrollräknat uppgifterna ännu, har läst att det blivit fel i flera deklarationer som kommer ändras i efterhand, men jag kunde inte se något uppenbart fel i min vid första kollen.

Har du bara fått en deklarationsblankett så bör det vara rätt. Jag fattade det som att det bara var ett antal som skickades ut den 3e mars som var fel. Och alla dessa har fått nya 😊

Puh. Alltid lika nervöst men får tillbaka även i år; knappt 8' på skatten! Såååå skönt att slippa restskatt!!! Det är det allra bästa :).

Nu har jag skickat in min deklaration. Har inte gjort några ändringar i själva deklarationen, utan korrigerade bara en e-postadress. Det borde väl inte göra så att utbetalningen av återbäringen dröjer? Blev lite fundersam över det...

Med avdrag och tillägg och lite inbetalningar till skattekontot så borde jag få tillbaka typ 5000kr, gissningsvis i Juni. Men så länge det inte är en massa minus är jag nöjd.

Ska få tillbaka ett par tusenlappar, om det stämmer (har inte kontrollräknat ännu utan loggade bara in på SKV för att kolla). Tror inte att det blir några avdrag för min del för förra året, men ska gå igenom det hela innan jag skickar in deklarationen :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Imorgon börjar skattebeskeden skickas ut till oss med digital brevlåda. En tråd för oss som är peppade :banana: Har räknat ut att jag... 11 12 13
Svar
241
· Visningar
12 365
Senast: Asko
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 903
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Hur mycket av er buffert har ni direkt åtkomst till? Jag har ett sparkonto som inte är på min vanliga bank och som har bättre ränta... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 976
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Fick hem papper att jag haft högre inkomst än jag angett 2023, jag blev jätte chockad och ringde CSN direkt, och fick jättebra hjälp... 2
Svar
22
· Visningar
1 789
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka