Bukefalos 28 Ă„r!

FÄr vÀl se hur det ser ut om det blivit nÄgot knas eller korrekt i och med att jag betalat tillbaka till kommunen pga vc gjorde fel med min sjukskrivningsgrad sÄ jag fick ut för mycket lön samt att jag hÄller pÄ att betala tillbaka till FK dÄ min fd arbetsgivare aldrig drog de karensavdrag jag sökte för ......
 
:jawdrop:
Nu kÀnns det fel, nÄgot Àr pÄ tok, rena upp och ned vÀnda vÀrlden :confused::cautious:
Jag har alltid behövt betala tillbaka. TÀnk er min överraskning nÀr jag nyss lÀste att jag fÄr tillbaka drygt 3000 kr :jawdrop:
Jag som rÀknade med att jag skulle behöva betala tillbaka ungefÀr halva den summan! :banana:
 
Fick nyss min, blev ungefĂ€r som vanligt. KĂ€nns bra👍

Jag och sambo fick ungefĂ€r samtidigt. Tror pĂ„ den hĂ€r teorin om personnummer för vi har nĂ€stan likadana sista siffror (Ă€r bara den ”könade” siffran som skiljer” och vĂ„ra deklarationer kommer alltid ungefĂ€r samtidigt 😊
 
Fick nyss min, blev ungefĂ€r som vanligt. KĂ€nns bra👍

Jag och sambo fick ungefĂ€r samtidigt. Tror pĂ„ den hĂ€r teorin om personnummer för vi har nĂ€stan likadana sista siffror (Ă€r bara den ”könade” siffran som skiljer” och vĂ„ra deklarationer kommer alltid ungefĂ€r samtidigt 😊

Vilken siffra har ni? :angel:

Mvh nr 8, som vÀntar och vÀntar

 
Jag har trott pÄ "personnummers-slutsiffreteorin" eftersom jag har nio som kontrollsiffra och har alltid fÄtt pÄ slutet. Men: i Är drog jag ÀndÄ vinstlotten och fick besked redan i gÄr kvÀll sÄ det Àr uppenbart ingen 100%-ig sanning om andra fortfarande vÀntar.
 
FÄr tillbaka! :up: HÀlften Àr den extra skatt som min ag dragit sÄ dÄ behövs inte det mer.
 
Jag hÄller mest tummarna för att inte behöva betala tillbaka nÄgonting, det Àr första Äret med heltidstjÀnst och nytt företag (woho pÄ att inte ha 6+ arbetsgivare under samma Är), sÄ jag vet inte riktigt hur det faller ut..
 
FÄr betala i Är, ca 1300kr sÄ det kÀnns okej. Hade sÄklart varit roligare att fÄ tillbaka lite, men det var dÄ ingen jÀttesumma iallafall.
 
:jawdrop:
Nu kÀnns det fel, nÄgot Àr pÄ tok, rena upp och ned vÀnda vÀrlden :confused::cautious:
Jag har alltid behövt betala tillbaka. TÀnk er min överraskning nÀr jag nyss lÀste att jag fÄr tillbaka drygt 3000 kr :jawdrop:
Jag som rÀknade med att jag skulle behöva betala tillbaka ungefÀr halva den summan! :banana:
Jag har inte fÄtt summan och har redan spenderat en del av den :o:angel:
 

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för mÄnga av oss. Man fÄr reda pÄ om fÄr tillbaka pÄ skatten eller om man behöver betala. Jag brukar fÄ...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
23 769
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi NÄgra viktiga datum för deklaration för inkomstÄret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du rÀknar med...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstÄ detta med avdrag för tjÀnsteresor med privat bil. Han har sedan förra Äret ett eget...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: soom
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Det ena huvudet pÄ förskingringskassan, vet inte vad det andra gör. Trots att alla jobbar med samma mÀnniskor och samma papper. AS, har...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp