Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 622

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Jag älskar att buke finns. :love: Kloka personer som räddar mig när min hjärna får panik över förändringar.

Men jag har iaf anmält intresse, så om lägenheten inte blir såld kanske den är lättare att hyra ut med parkering? Jag har ju inte heller fått parkering, finns ju ganska många före mig i kön (21 stycken sist jag kollade i höstas).
Kolla så det inte är villkorat om det är föreningen som hyr ut. I vår förening ryker parkeringsplatsen vid 2:a hands uthyrning. Är det katastrof att sälja den billigare om den inte blir såld i augusti för din ekonomi?

Kolla så det inte är villkorat om det är föreningen som hyr ut. I vår förening ryker parkeringsplatsen vid 2:a hands uthyrning. Är det katastrof att sälja den billigare om den inte blir såld i augusti för din ekonomi?

I vår förening är det helt okej. Det är delvis därför jag flyttar. Hyr en parkering i andra hand och den som hyr i första hand chockhöjde hyran vid årsskiftet. Enligt styrelsen får förstahandshyraren ta ut precis hur stor hyra i andra hand som helst…

Nä, det är inte katastrof. Men lite trist att gå back ännu mer än jag redan gör. Samtidigt känns det bökigt att ha kvar en lägenhet också.

Idag kom soffan! Sist jag köpte en likadan (2017) kom den i bitar, så jag hade lite kaxigt struntat i kostnaden för att leverera in i lägenheten. Man kan väl säga att jag ångrar mig lite nu. ;)

Helt slut i armarna, för det var en hel soffa (sits + rygg) som levererades i ett stycke. Men tjurig norrlänning som man är så kom den in iaf.

IMG_9150.webp

Pratade med mäklaren innan och hon har nu insett att det är trögt på marknaden (tog bara två månader). Så vi avvaktar med att ha fler visningar, man får boka in sig på privat visning om man vill helt enkelt. Så hoppas vi att det lossnar i juli. Hon lät dock tveksam då området inte är ett studentområde. Konstigt då att både min granne på samma våningsplan och grannen under är studenter… O_o

Nej det är inget studentområde men studenterna finns väl lite varstans, de måste inte bo i ghettot :rofl:
Så var de iaf på min tid :)
Eller hur Uppsala är väl inte större än att man kan cykla överallt på 10-20 min? Om man bor i ”stan-stan”. Studentområdena har ju ofta ganska få bostadsrätter och de är ju de som inte har någonstans att bo som panikköper (eller föräldrarna) något innan studiestart. Har varit många såna försäljningar i de hus jag bott i (inte utpräglad studentstad) och sålde själv till panikslagen student sist jag sålde.. inte i studentområde för fem öre.

Pratade med mäklaren innan och hon har nu insett att det är trögt på marknaden (tog bara två månader). Så vi avvaktar med att ha fler visningar, man får boka in sig på privat visning om man vill helt enkelt.
Det har jag också landat i. Vill någon titta så får dom titta, men det finns inga ”färdiga” visningstider att boka in sig på.

Kompis kom och kikade också (hon har bara några minuter från sitt jobb). Hon hade massor med idéer kring både hall, förråd, vardagsrum och uteplats. Kände mest att men vänta nu, det är väl min lägenhet? :crazy:

Jag får träna på att stå på mig helt klart. Men jag vet inte om jag vill ha två baden baden på uteplatsen, jag tänkte mer att det blir mysigt med en soffa så man kan sitta och äta där?

Kompis kom och kikade också (hon har bara några minuter från sitt jobb). Hon hade massor med idéer kring både hall, förråd, vardagsrum och uteplats. Kände mest att men vänta nu, det är väl min lägenhet? :crazy:

Jag får träna på att stå på mig helt klart. Men jag vet inte om jag vill ha två baden baden på uteplatsen, jag tänkte mer att det blir mysigt med en soffa så man kan sitta och äta där?

Bara för att någon har förslag så betyder det ju varken att du behöver göra så eller stå på dig mot något?

Hon delar bara med sig av sina tankar?

Jag hade sagt något i stil med "ja vi får se hur jag gör, jag ska fundera på saken". Och sen gjort det jag bestämmer mig för att göra.

Bara för att någon har förslag så betyder det ju varken att du behöver göra så eller stå på dig mot något?

Hon delar bara med sig av sina tankar?

Jag hade sagt något i stil med "ja vi får se hur jag gör, jag ska fundera på saken". Och sen gjort det jag bestämmer mig för att göra.

Det var nog mer tonen i det hela. Hon tycker att det är en jättefin lägenhet och vill nu inreda den på ett sätt som passar henne. Jag är mer tveksam då jag vill ha det på ett annat sätt. Tex en massa textilier är för mig mest jobbigt att dammsuga, medan hon tycker det är mysigt. Eller att jag ska ha en soffa i hallen när jag tänkte placera min höga byrå där.

Det var nog mer tonen i det hela. Hon tycker att det är en jättefin lägenhet och vill nu inreda den på ett sätt som passar henne. Jag är mer tveksam då jag vill ha det på ett annat sätt. Tex en massa textilier är för mig mest jobbigt att dammsuga, medan hon tycker det är mysigt. Eller att jag ska ha en soffa i hallen när jag tänkte placera min höga byrå där.

Jag förstår liksom inte, har hon sagt att hon ska köpa grejer och ta med till din lägenhet?

Pratade med mäklaren innan och hon har nu insett att det är trögt på marknaden (tog bara två månader). Så vi avvaktar med att ha fler visningar, man får boka in sig på privat visning om man vill helt enkelt. Så hoppas vi att det lossnar i juli. Hon lät dock tveksam då området inte är ett studentområde. Konstigt då att både min granne på samma våningsplan och grannen under är studenter…
Äsch, hela stan är ju ett studentområde. Sen kanske det inte är det mest eftertraktade.

Roligt att hon tycker den är så fin, låter som hon kanske blev lite överengagerad men du gör ju ändå som du vill?

Jag förstår nog inte heller riktigt vad du menar :confused: ? Kul att andra människor ser saker och har idéer, men vad spelar det för roll för hur DU i slutänden inreder din egen lägehnet???

Spelar roll gör det väl inte, bara jobbigt att behöva stå på sig och göra som jag vill.
Bara håll med och sen gör du som du själv vill det är ju du som bestämmer. Andras åsikter i ditt hem är just det, lappar i en förslagslåda typ. En möjlighet att sticka ned handen och rota fram något som kan vara spännande den dag man själv känner att man har slut på ideer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur