Det är drygt ett år sedan jag kontaktade länsstyrelesen, men inget har hänt...

Sv: Det är drygt ett år sedan jag kontaktade länsstyrelesen, men inget har hänt...

*kl* och viss trådkapning ;)

Kan någon som är duktig på att prata med sina grannar och få lov till att rida överallt tala om för mig hur jag ska hantera min scritsofrena (eller hur det nu stavas) granne som till mig ena dagen säger att det är ok att rida på hans väg (skogsväg) och nästa gång säger han att han aldrig sagt så. MEN när min man talar med honom så är det helt plötsligt ok igen att rida där...

Ena dagen gnäller han över att jag rider sönder hans väg, det handlar om att jag rider där kanske EN gång i månaden och några hovspår går öht inte att se (jag har kollat). Nästa dag dånar det in skogsmaskiner på samma väg som kör sönder precis allt i sin väg :crazy: så rädd är han om den vägen.
 
Sv: Det är drygt ett år sedan jag kontaktade länsstyrelesen, men inget har hänt...

Om länsstyrelsen säger att det är okej för mig att rida där, kommer jag att göra det. Om de istället säger att det INTE är okej att rida där, pga växtlighet som behöver skyddas eller dylikt, kommer jag att låta bli. Länsstyrelsen har ju redan sagt:

"Nej, taggtråd skall inte ligga löst, och markägare får bara stänga av vägar för motorfordonstrafik, inte för gående/cyklande/ridande".

Vi får se hur det fortlöper.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En av de bästa ridvägarna här består av totalt 8 km skogsbilväg i "kuperat kalhygge" i princip. Sådan där urgammal väg med gräs i...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
15 543
Senast: spinxx
·
Hästhantering Detta är inte min häst men en väns häst! Hästen är en halvblodsvalack född 2001. Som 2 årig hingst på väg till betet gick han över...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 667
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag bor mitt emot ett område med myrmark. Det bröts torv där förut, men det är nerlagt för länge sedan. Det fanns järnvägsräls där...
Svar
19
· Visningar
2 125
Hästmänniskan Blev inspirerad av väg- och bajstråden och tänkte lägga fram en annan fråga som jag har ang. en väg och vem som får använda den. Där...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Rolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp