Bukefalos 28 år!

Det här med viloperiod enligt TR...

Maran

Trådstartare
Gäller kravet på viloperiod även för start i andra grenar t.ex. dressyr eller hoppning eller gäller det bara för distanstävlingar? Alltså, är det ok enligt TR att som i mitt fall vilja rida PP20 km 8/10 och starta i en CR/klubbhoppning 15/10 eftersom det är olika grenar? Eller ska vi vänta till minst 22/10 innan vi "tävlar" i något igen? Jag bedömer att hästen är tillräckligt tränad för att kunna hoppa ca 70 cm (högre nivå är vi inte på nu) helgen efter utan problem, men jag vill inte riskera att göra fel enligt TR.

Jag har försökt förstå vad som gäller enligt TR, men det framgår inte av TR VI vilken/vilka grenar som avses. Eller är det självklart att det är distans som avses eftersom det är distans-TR?;)

/Maran, som ska damma av distansridandet efter 10 års uppehåll
 
Sv: Det här med viloperiod enligt TR...

Jag fattar det som om det enbart gäller distanstävlingar. För att hästen ska hinna återhämta sig och inte starta 80 km ena veckan och 120 nästa. Att vilan skulle gälla andra grenar har jag svårt att tro.
 

Liknande trådar

Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
3 720
Senast: Shaggy
·
Distans Efter det att jag red VM i Kentucky barfota på Aces Comett har det funnits intresse att veta mer om barfota och boots. En del av...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
94 107
Senast: malacogott
·
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
16 924
Senast: mahlmt
·
K
Distans Jag satt och läste i Distans Tr och har nu några funderingar. "Mom 825 Kvalificering minimikrav Innan debuterande ryttare får deltaga...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp