Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Jag godFÖRKLARADE aldrig henne. Hon var troligt god mest hela tiden.
Det är ju en definitionsfråga, du var rätt enveten på att hon var god Och utan några direkta förklaringar.

Och min fråga är hur du kan göra det så pass tidigt utan någon som helst extrainfo. Det är endast ulvarna som kunnat ha sådan koll vid den tidpunkten.
 
Meddelande!
Ledningen känner sig nödsakad att anropa årets sista besökare i parken :
Iom att ni bara är 4 kvar som roar er så undrar vi om någon har något emot om parken stänger lite tidigare ikväll ?
Givetvis så får ni utnyttja era åkband till fullo fram till vi stänger ordinarie tid men om ni fått erat lystmäte tillgodosett innan 22 så kan vi dela ut sockervadd och polkagrisar innan dess bara alla är med på det?
Osa innan 22.00 :)
Jag vill ha sockervadd och polkagrisar!!
 
bollen__ röstar på Lobelia
Om det bara finns en ulv kvar tror jag mer på henne än Snurrfian men cirkus har nog rätt i att det är 2 kvar. Men vi får bara rösta på en i taget :p

]Måste utveckla min teori - dels har hon inte verkat leta ulvar i denna lek såsom jag upplever att hon brukar göra när hon är god samt kommentaren hon fällde inatt till cirkus känns också som något en ond gör.

Nu då @dendärbesvärligaLLen ? :D
 
:p Än så länge har inte Bollen svarat att det är okej för henne och jag skulle vilja få lite input från henne innan jag lägger någon röst. Just nu känner jag mig väldigt velig, jag skulle vilja lägga en röst var på Lobelia och Cirkus men jag är rädd för att det inte är okej... :meh:
Jag skall ju iväg på jobbet så jag kör gärna DL tidigare. Jag föreslår att du röstar på Lobelia eftersom det hitintills inte framkommit något som tyder på att hon skulle vara god, och du håller dessutom med om det själv :p
 
bollen__ röstar på Lobelia
Om det bara finns en ulv kvar tror jag mer på henne än Snurrfian men cirkus har nog rätt i att det är 2 kvar. Men vi får bara rösta på en i taget :p

]Måste utveckla min teori - dels har hon inte verkat leta ulvar i denna lek såsom jag upplever att hon brukar göra när hon är god samt kommentaren hon fällde inatt till cirkus känns också som något en ond gör.

Nu då @dendärbesvärligaLLen ? :D
Hm nu råkar jag bara vara sidekick eller nåt men jag ser inte att alla fyra röstat än ? så avvaktar rösten innan jag kommer med definitivt besked:)
 
Jag är ledsen @bollen__ men jag faller tillbaka till min första känsla i den här leken, det är något som skaver med @cirkus så lotten få lov att avgöra den här gången. Jag tycker att Lobelia försvarar sig betydligt mycket mer än Cirkus så Snurrfian röstar på Cirkus.
 
Röstlista DL 5
9.42 cirkus röstar på Lobelia

15.18 bollen__ röstar på Lobelia
18.41 Lobelia röstar på Cirkus
20.44 bollen__ röstar på Lobelia
20.44 Snurrfian röstar på Cirkus.


Lobelia 2
Cirkus 2
 
eftersom spänningen är oooolidlig så behöver ledningen kontrollräkna alla telefonröster , detta kan ta några minuter , tills dess så serveras det fri sockervadd och hemmgjorda polkagrisar för de som behöver stilla sina nerver :)
 
Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))i
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina
21.22 bollen__ röstar på Snurrfian
21.30 Lobelia röstar på bollen
21.33 Koppen röstar på Cirkus
21.55 Mirtai röstar på quarter4ever
21.58 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21.59 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Habina lynchas, besökare
quarter4ever blir käkad, besökare

Här händer inget särskilt på natten, ingen sia, ingen som kan ha skadats eller liknade. I lynchen så får tre personer 2 röster, Q, Habina och Cirkus. Det visar sig senare att ulvarna ändrat Snurrfians röst så Habina åkte. Cirkus börjar genast att försvara sig, det stack ut en aning med försvar i förebyggande syfte.

Inför DL 2 så är Cirkus drivande i att få ut BSF, håller med Gabby att vi ska samla rösterna. Var vi landat utan Cirkus pådrivande roll är svårt att sia om, jag fumlade i blindo och hittade ingen direkt misstänkt. Noterbart är annars att Snurris lägger en obetydlig röst på vad jag tror är lyakompisen Snurrfian, bra att visa upp som alibi om de bsf ullen hetta till.

Röstlista DL2 kl 22
19:34 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
19:47 Mirtai röstar på cirkus
20:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.19 bollen__ röstar på Mirtai
21.29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21.36 Lobelia röstar på Ferrari
21.53 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.56 snurrfian röstar på cirkus
22.00 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm lynchas, besökare

Vid DL3 gör Cirkus en miss, och inser att folk följer hennes röst mot sin kompis koppen trotts att hon låtsas vela som sjutton och som vi ser nedan försöker att få folk att ändra sina röster men misslyckas.














Det slutar med att Koppen som är ond lynchas, cirkus lyckas inte få någon att haka på hennes önskan att ändra rösten, och Cirkus får inse att hon tvingas lynch kompisen. Kanske har hon även avtalat med Snurris att Snurris ska gå på någon annan och inser först för sent att Snurris inte ens hinner att rösta.


DL 3
21:40 Ferrari röstar på Cirkus
21:43 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
21:44 cirkus röstar på Koppen
21:53 Koppen röstar på Gabby_Ossi
21:54 Lobelia röstar på Koppen
21:57 bollen__ röstar på Koppen
21:59 Gabby_Ossi röstar på Koppen
22:00 Ferrari byter röst till Gabby_Ossi
@Snurrfian missat att rösta

Koppen lynchas, ligist/tivolidirektören
Mirtai käkas, besökare


I förra lynchen så driver Cirkus hårt mot Gabby och får alla att haka på, utom Gabby_Ossi och hon får lite tröst från att ha lyckats för bra med sitt alibi. Hon har nu fått kalla fötter när hon inser att det inte är så många kvar, hon måste helt enkelt hitta en till att misstänka annar blir det uppenbart att hon själv är ulven.

Fram till misstankarna om mig har det siats en gång och en person har blivit skyddad, inte mycket att gå på så hon tar en rövare och menar på att jag borde blivit uppäten om jag varit god, detta trots att det samma gäller för henne själv natt två och bollen__ alla nätter. Lägg märke till hon mellan hon nästan godförklarat mig och nu börjar misstänka mig utan att ha kunnat få någon ytterligare information. Nästa sia kommer först till nattDL.

Jag förstår att Snurris som plötsligt svängt om från att mer eller mindre ignorerat mig till att följa Cirkus gör så, hon sitter förmodligen också i lyan, @bollen__ borde utifrån sin egen roll inse att jag är god och att hon hela tiden, liksom jag, blivit lurad att följa Cirkus.

Utifrån ovan så Lobelia röstar på Cirkus , hon är en skicklig spelar som diktera hela leken, förutom missen med koppen och nu sitter och hoppas på bollen inte ska inse att hon gått på en nit.
Mitt fetade :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 470
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 255
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 256
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 041
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp