Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Eller så är det Snurrifan som luras nu!

Hon är ju den som slunkit igenom helt och hållet nästan utan misstankar. Då tänker jag IGEN. Varför käka Ferrari som ändå haft en del misstankar på sig och inte Snurris? Lobelia hade ju misstankar på sig så att hon inte blev käk kan jag fatta (om hon nu inte är ond)?

Gaaaahhhh.
 
*puttar*

Och, haha, förstod nästan att jag skulle åka :( och alla som trodde jag var så skum med ^^ jag är ju snurrig! har ju försökt förklara detta flertalet gånger ^^
 
bollen__ röstar på Lobelia
Om det bara finns en ulv kvar tror jag mer på henne än Snurrfian men cirkus har nog rätt i att det är 2 kvar. Men vi får bara rösta på en i taget :p
 
Eller så är det Snurrifan som luras nu!

Hon är ju den som slunkit igenom helt och hållet nästan utan misstankar. Då tänker jag IGEN. Varför käka Ferrari som ändå haft en del misstankar på sig och inte Snurris? Lobelia hade ju misstankar på sig så att hon inte blev käk kan jag fatta (om hon nu inte är ond)?

Gaaaahhhh.
Nä, du har nog rätt i att det borde vara 2 kvar för det är ju väldigt lite om de var 2 ulvar totalt liksom. Jag fick inte riktigt ihop det inatt :p
 
bollen__ röstar på Lobelia
Om det bara finns en ulv kvar tror jag mer på henne än Snurrfian men cirkus har nog rätt i att det är 2 kvar. Men vi får bara rösta på en i taget :p
Måste utveckla min teori - dels har hon inte verkat leta ulvar i denna lek såsom jag upplever att hon brukar göra när hon är god samt kommentaren hon fällde inatt till cirkus känns också som något en ond gör.
 
Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))i
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina
21.22 bollen__ röstar på Snurrfian
21.30 Lobelia röstar på bollen
21.33 Koppen röstar på Cirkus
21.55 Mirtai röstar på quarter4ever
21.58 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21.59 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Habina lynchas, besökare
quarter4ever blir käkad, besökare

Här händer inget särskilt på natten, ingen sia, ingen som kan ha skadats eller liknade. I lynchen så får tre personer 2 röster, Q, Habina och Cirkus. Det visar sig senare att ulvarna ändrat Snurrfians röst så Habina åkte. Cirkus börjar genast att försvara sig, det stack ut en aning med försvar i förebyggande syfte.

Inför DL 2 så är Cirkus drivande i att få ut BSF, håller med Gabby att vi ska samla rösterna. Var vi landat utan Cirkus pådrivande roll är svårt att sia om, jag fumlade i blindo och hittade ingen direkt misstänkt. Noterbart är annars att Snurris lägger en obetydlig röst på vad jag tror är lyakompisen Snurrfian, bra att visa upp som alibi om de bsf ullen hetta till.

Röstlista DL2 kl 22
19:34 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
19:47 Mirtai röstar på cirkus
20:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.19 bollen__ röstar på Mirtai
21.29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21.36 Lobelia röstar på Ferrari
21.53 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.56 snurrfian röstar på cirkus
22.00 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm lynchas, besökare

Vid DL3 gör Cirkus en miss, och inser att folk följer hennes röst mot sin kompis koppen trotts att hon låtsas vela som sjutton och som vi ser nedan försöker att få folk att ändra sina röster men misslyckas.


Fortfarande inga teorier. Det här är scary. Så då får väl jag komma med mina två cent.

1. bollen__ röstar Snurfian, Mirtai. på bara röstningen känns bollen__ rakt igenom på rätt spår, två som jag har som onda kandidater. bollen__ har inte stuckit på på ett sätt som alls gjort att jag funderar på henne som ond, hon om någon (möjligen ihop med Lobelia och Ferrai) vågar jag tro på som god (om hon inte röstar alldeles galet idag)
2. cirkus jag (har bajsdålig statistik :( )
3. Ferrari röstar Habina, bsf hon var inne igår och skrev som jag ser det bara vettiga saker, hon fick röster på sig pga "försvar" av mig, jag tycker att hon snarare visade tänkbara scenarior på ett hälsosamt skeptiskt vis. Ytterligaren en som genom sitt teoriande hålls som försiktigt god från mig. Inte skrivet i sten, men som i allafall skulle kunna vara god.
4. Mirtai röstar q4, cirkus - Mirtai, Mirtai, Mirtai - fan gör inte så som du gjorde igår igen om du ska slippa misstankar. En på min misstänkta lista kanske inte överst.
7. Lobelia röstar bollen__, Ferrari, har röstar på två jag håller som försiktigt goda, men med stor vånda igår, och har skrivit rätt flottiga teoriinlägg - det är ju att exponera sig, men ärligt, inget som hon skriver får ulvradarn att plinga jättehögt, så Lobelia får vara neutral
8. Koppen röstar cirkus, bsf , en av de mest svårlästa spelarna, som inte har teoriat heller om så många. Här plingar min ulvradar, inte minst med avseende på rösterna.
9. Gabby_Ossi röstar Koppen, bsf Alltså, jag tycker att G_O har smugit med lite för galant för sin egen hälsas skull. Som god brukar teorierna vara mycket vassa. Nu känns det lite mellanmjölk. Jag tycker hon har rätt i att det var jätte, jätteviktigt att samlar rösterna igår, men nånstans klingar hon inte riktigt helt rent. Även på min misstänkta lista
10. Snurrfian röstar q4, cirkus. Det visar sig att hennes röst på q4 är ändrad till Habina. Var detta ett drag av lyan för att . misstänkliggöra mig, misstänkliggöra Snurrfian, eller rent av för att godförklara snurris? Jag vet inte. Hon har gjort så konstiga grejer i denna lek att jag inte riktigt kan se henne som ond (än) hon får vara neutral.

Röstlista dl 1
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina
21.22 bollen__ röstar på Snurrfian
21.30 Lobelia röstar på bollen
21.33 Koppen röstar på Cirkus
21.55 Mirtai röstar på quarter4ever
21.58 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21.59 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Habina lynchas, besökare
quarter4ever blir käkad, besökare

Röstlista DL2 kl 22
19:34 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
19:47 Mirtai röstar på cirkus
20:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.19 bollen__ röstar på Mirtai
21.29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21.36 Lobelia röstar på Ferrari
21.53 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.56 snurrfian röstar på cirkus
22.00 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm lynchas, besökare

NÅn måste ju börja så jag gör väl det då.

cirkus röstar på Koppen, det är den som ändå känns skummast, dels med avseende på rösterna, men även på bristande teorier om andra än där rösterna hamnar. Hon drog igång mot bsf och Ferrari hakade i pga hon var den andra i riszonen, Jag valde bsf över Ferrari och sen kom gabbys röst. Koppens motivering igår kändes....lövtunn. Det är lite utstickande att lägga en förstaröst på det viset

@Ferrari jag visste inte att du var god igår, jag tyckte bara att du verkade MINDRE ond än bsf. Nu tror jag dessvärre att du har skjutit dig själv i foten med din röst eller så är du den onda som vågar rösta först på mig.

@cirkus är Koppen den du misstänker mest? Jag menar det finns ju väldigt lite text att analysera från henne..

Jag kan ändra min röst.

jag känner att gabby nu vill klargöra att jag och Ferrari inte är goda bägge två. Om det nu är det så att vi bägge är goda är det ju ett guldläge att ifall jag åker idag så lär Ferrari åka imorgon Jag inser att jag måste ändra min röst.

Fan @Lobelia - vad tror du om ovanstående tanke?

Eller är även Koppen så skum som jag tror?

HJÄÄÄÄLP :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::banghead:

Jag vet inte, det är för ont om tid..Jag har inte hittat något annat på gabby

Det slutar med att Koppen som är ond lynchas, cirkus lyckas inte få någon att haka på hennes önskan att ändra rösten, och Cirkus får inse att hon tvingas lynch kompisen. Kanske har hon även avtalat med Snurris att Snurris ska gå på någon annan och inser först för sent att Snurris inte ens hinner att rösta.


DL 3
21:40 Ferrari röstar på Cirkus
21:43 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
21:44 cirkus röstar på Koppen
21:53 Koppen röstar på Gabby_Ossi
21:54 Lobelia röstar på Koppen
21:57 bollen__ röstar på Koppen
21:59 Gabby_Ossi röstar på Koppen
22:00 Ferrari byter röst till Gabby_Ossi
@Snurrfian missat att rösta

Koppen lynchas, ligist/tivolidirektören
Mirtai käkas, besökare


I förra lynchen så driver Cirkus hårt mot Gabby och får alla att haka på, utom Gabby_Ossi och hon får lite tröst från att ha lyckats för bra med sitt alibi. Hon har nu fått kalla fötter när hon inser att det inte är så många kvar, hon måste helt enkelt hitta en till att misstänka annar blir det uppenbart att hon själv är ulven.

Fram till misstankarna om mig har det siats en gång och en person har blivit skyddad, inte mycket att gå på så hon tar en rövare och menar på att jag borde blivit uppäten om jag varit god, detta trots att det samma gäller för henne själv natt två och bollen__ alla nätter. Lägg märke till hon mellan hon nästan godförklarat mig och nu börjar misstänka mig utan att ha kunnat få någon ytterligare information. Nästa sia kommer först till nattDL.

Jag förstår att Snurris som plötsligt svängt om från att mer eller mindre ignorerat mig till att följa Cirkus gör så, hon sitter förmodligen också i lyan, @bollen__ borde utifrån sin egen roll inse att jag är god och att hon hela tiden, liksom jag, blivit lurad att följa Cirkus.

Utifrån ovan så Lobelia röstar på Cirkus , hon är en skicklig spelar som diktera hela leken, förutom missen med koppen och nu sitter och hoppas på bollen inte ska inse att hon gått på en nit.
 
Röstlista DL 5
9.42 cirkus röstar på Lobelia
15.18 bollen__ röstar på Lobelia
18.41 Lobelia röstar på Cirkus

Lobelia 2
Cirkus 1
 
Jag vet inte vad jag ska tro längre :nailbiting: Jag kan ju visserligen hålla med @Lobelia att allt det hon skriver om @cirkus är sånt som jag har funderat över, men å andra sidan så tycker jag att Lobelia är jäkligt skum hon också så är det så att hon försöker förvilla oss? Om det nu är som @bollen__ funderar över att det bara är en kvar i lyan, vem är det då? :crazy: Men om det är två kvar så är mina funderingar helt klart att det är Cirkus och Lobelia.
Sen funderar jag lite över varför Cirkus så säkert sätter Bollen åt det goda hållet, jag vet ju varför jag gör det men jag hittar inte riktigt förklaring till Cirkus. Jag måste nog läsa igenom allt igen, tack och lov att det är ett hanterbart antal sidor... :cautious:
 
I lynchen så får tre personer 2 röster, Q, Habina och Cirkus. Det visar sig senare att ulvarna ändrat Snurrfians röst så Habina åkte. Cirkus börjar genast att försvara sig, det stack ut en aning med försvar i förebyggande syfte.

Inför DL 2 så är Cirkus drivande i att få ut BSF, håller med Gabby att vi ska samla rösterna. Var vi landat utan Cirkus pådrivande roll är svårt att sia om, jag fumlade i blindo och hittade ingen direkt misstänkt. Noterbart är annars att Snurris lägger en obetydlig röst på vad jag tror är lyakompisen Snurrfian, bra att visa upp som alibi om de bsf ullen hetta till.
Nu tror jag att du har snurrat till det? O_o Har jag lagt en röst på mig själv? Jag röstade på Q som visade sig god, men ulvarna ändrade min röst till Habina, som också var god och åkte. Försöker du påstå att Bollen är i lyan? O_o Nu hänger jag inte alls med i ditt resonemang.
 
Meddelande!
Ledningen känner sig nödsakad att anropa årets sista besökare i parken :
Iom att ni bara är 4 kvar som roar er så undrar vi om någon har något emot om parken stänger lite tidigare ikväll ?
Givetvis så får ni utnyttja era åkband till fullo fram till vi stänger ordinarie tid men om ni fått erat lystmäte tillgodosett innan 22 så kan vi dela ut sockervadd och polkagrisar innan dess bara alla är med på det?
Osa innan 22.00 :)
 
Meddelande!
Ledningen känner sig nödsakad att anropa årets sista besökare i parken :
Iom att ni bara är 4 kvar som roar er så undrar vi om någon har något emot om parken stänger lite tidigare ikväll ?
Givetvis så får ni utnyttja era åkband till fullo fram till vi stänger ordinarie tid men om ni fått erat lystmäte tillgodosett innan 22 så kan vi dela ut sockervadd och polkagrisar innan dess bara alla är med på det?
Osa innan 22.00 :)
Jag vill, ha våfflor med sylt och glass, gillar inte sockervadd och avskyr polkagrisar.
 
Meddelande!
Ledningen känner sig nödsakad att anropa årets sista besökare i parken :
Iom att ni bara är 4 kvar som roar er så undrar vi om någon har något emot om parken stänger lite tidigare ikväll ?
Givetvis så får ni utnyttja era åkband till fullo fram till vi stänger ordinarie tid men om ni fått erat lystmäte tillgodosett innan 22 så kan vi dela ut sockervadd och polkagrisar innan dess bara alla är med på det?
Osa innan 22.00 :)
Vi som tänkte hänga där efter stängningdags tycker ni kan stänga tidigare... :angel:
 
Meddelande!
Ledningen känner sig nödsakad att anropa årets sista besökare i parken :
Iom att ni bara är 4 kvar som roar er så undrar vi om någon har något emot om parken stänger lite tidigare ikväll ?
Givetvis så får ni utnyttja era åkband till fullo fram till vi stänger ordinarie tid men om ni fått erat lystmäte tillgodosett innan 22 så kan vi dela ut sockervadd och polkagrisar innan dess bara alla är med på det?
Osa innan 22.00 :)
:nailbiting: Bara jag lyckas reda ut mina tankar, det känns som om det hänger lite på mig idag... :crazy:
 
Jag har slut på håning, plundrade tom mammas håningsförråd. Så jag sitter här i spänd förväntan med kurrande mage.
 
*puttar*

Och, haha, förstod nästan att jag skulle åka :( och alla som trodde jag var så skum med ^^ jag är ju snurrig! har ju försökt förklara detta flertalet gånger ^^
Sorry för förra tomma inlägget - jag försökte skriva från mobilen, men det fanns inget tangentbord O_o

JAG har ju inte tyckt tt du var skum - räknas inte jag? Va, VA VA?
 
Sorry för förra tomma inlägget - jag försökte skriva från mobilen, men det fanns inget tangentbord O_o

JAG har ju inte tyckt tt du var skum - räknas inte jag? Va, VA VA?
Nej du var bara skum själv och godförklarade utan någon möjlighet att veta. Försökte skaffa dig en supporter bland de goda för att inte åka så lätt.
 
Nu är jag framme i Skåne safe and sound

För min del så går det bra att ha tidigare DL

@Snurrfian Om du är god så borde du kunna lista ut varför bollen håller mig som god och även varför jag håller henne som god. Det finns i allafall lite information som förekommit i leken och den har i allafall inte jag missat. Jag är säker på att Lobelia har kartan klar för sig ;) och det är därför hon röstar på mig ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 488
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 273
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 290
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 047
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Shoppingtråd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp