Bukefalos 28 år!

Dialog mellan moderatorer och användare

Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Fast du kan ju inte ha missat att olika moderatorer är olika människor? Dvs de moderatorer som skapade/skrev i den tråden kan vara av en annan åsikt än en moderator som har hand om forum där "reklamtrådar" är vanliga? Jag har ingen aning om vilka forum dessa moderatorer det handlar om här, men det finns ju olika anledningar till att man är tvungen att ta bort inlägg/trådar beroende på vilket forum man har. Har man inte hand om ett forum där "reklamtrådar" finns är det väl mycket möjligt att man inte "ser" det? Oavsett om man är moderator?

Eftersom det är olika människor som är moderatorer har de ju olika syn på vad som är tillåtet och inte, vilket inte alltid är positivt, men det är ju så det ser ut, det kan man inte göra något åt.

På vilket sätt påverkar det att en moderator skapat en viss tråd? Det är väl bara att triangla tråden om du finner att den bryter mot regler?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Såg det som ett tillfälle att visa hur det kan gå till?

Du är sur på Immer av någon anledning och ger henne en försåtlig fråga för att sätt dit henne, du är riktigt djävla falsk!

Lena, jag tycker du tar och drar på dig dina spikskor och listigt drar iväg innan du målar in dig ännu längre i hörnet :angel:
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Som i den aktuella tråden jag hänvisat till där en moderator startar en "reklamtråd" och en annan moderator några inlägg senare hyllar "varan"!

Det var väl jag som skrev att dom var snygga i sin enkelhet. Är det du som är bödeln nu? Vad ska du använda dig av?

Ärligt talat så förstår jag inte ditt problem. Om tråden var så fruktansvärd, varför trianglade du inte tråden?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

På vilket sätt påverkar det att en moderator skapat en viss tråd? Det är väl bara att triangla tråden om du finner att den bryter mot regler?

Jag tycker det är fel att man ena gånger "läxar" upp användare och talar om att si och så får man absolut inte göra/tycka, och sen använder sig av den metoden själv...för egen vinning!!

Mvh Lena
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag tycker det är fel att man ena gånger "läxar" upp användare och talar om att si och så får man absolut inte göra/tycka, och sen använder sig av den metoden själv...för egen vinning!!

Mvh Lena

Ok, för det har inte framgått att den moderator som skapade den tråden du refererar till har "läxat upp" folk som lagt ut liknande trådar, det har inte ens framgått att den moderatorn haft hand om forumdelar där reklamtrådar varit en del av problemet. Varför skriver du inte det om det är så? Då är det ju en helt annan sak.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag är absolut inte sur på Immer. Jag har ingen aning vem hon/han är!

Hade Gunnar eller någon annan moderator skapat samma tråd hade jag reagerat lika. Inget personligt alls!

Varför skulle jag känna mig inmålad i ett hörn?

För att jag gjort en iakttagelse och tagit upp ett (enligt mig då) fel i en tråd, just här, i en tråd som uppenbarligen handlar om moderatorns roll här på Buke!!


Mvh Lena
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Det var inte tråden som avågs, utan den senare.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag är absolut inte sur på Immer. Jag har ingen aning vem hon/han är!

Hade Gunnar eller någon annan moderator skapat samma tråd hade jag reagerat lika. Inget personligt alls!

Varför skulle jag känna mig inmålad i ett hörn?

För att jag gjort en iakttagelse och tagit upp ett (enligt mig då) fel i en tråd, just här, i en tråd som uppenbarligen handlar om moderatorns roll här på Buke!!


Mvh Lena
:bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Det var väl jag som skrev att dom var snygga i sin enkelhet. Är det du som är bödeln nu? Vad ska du använda dig av?

Ärligt talat så förstår jag inte ditt problem. Om tråden var så fruktansvärd, varför trianglade du inte tråden?
Är det inte det Lena tar upp här, att reglerna inte följs av moderatorerna, de kan töja på gränserna när det gäller sig själva och deras undersåtar.
Börjar verkligen likna härskarvälde. Gud nåde den som kritiserar makten.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Som det ser ut har vissa moderatorer gjort några misstag här. En har lagt in en tråd som kan ses som smygreklam. Moderatorn för forumet hade vad jag förstår inte sett tråden och inte heller fått någon synpunkt från någon användare på den. När moderatorn för det specifika forumet uppmärksammades på "reklam"-tråden valde hon att radera den.

Det kan skilja något mellan hur olika moderatorer hanterar gränsfalls-trådar, eftersom de är olika och bara människor. Även jag kan säker bedömma trådar lite olika även om de kan verka väldigt lika.
Jag anser det ändå bättre med någon typ av rensning och kontroll på Bukefalos än att allt släpptes helt fritt, även om det ibland säkert kan leda till att något tas bort som kanske inte borde ha tagits bort.

När det gäller moderatorn som tydligen skrivit något om hets mot folkgrupp så är det inte det ordbruk jag skulle använda.
Vad jag vet var det dock så att information gavs från moderatorns sida att en sådan tråd som carinah skapade inte var önskvärd här på Bukefalos, carinah startade den ändå. Jag anser det riktigt att den togs bort.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag tycker det är fel att man ena gånger "läxar" upp användare och talar om att si och så får man absolut inte göra/tycka, och sen använder sig av den metoden själv...för egen vinning!!

Mvh Lena

Det här hade jag förstått om aktuell moderator varit moderator i det forumet, nu är det inte så vilket gör att även en moderator kan få se sina trådar eller inlägg ryka om de är felaktiga. Den första delen hade nog varit ok, men inte den senare delen. Jag har också tagit bort trådar som strider mot reglerna, från början har de varit ok men senare utvecklats till en tråd som inte ar ok och då tas den bort. Alltså en tråd kan komma att bli raderad i ett senare skede pga utvecklingen trots att tråden ar ok från början.

När var jag ironisk?

Har aldrig skrivit att du har varit ironisk, men det finns tidigare inlägg som är det.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Om man nu ska älta så fanns inte "slutklämmen" med i tråden när jag svarade... Jag svarade "ja, dom var snygga" som andra eller tredje inlägg. Det som motiverade borttagning av tråden kom på slutet när jag redan svarat. Tyvärr är jag inte synsk och kan inte förutspå vad användare skriver för inlägg och inte (vilket skulle underlätta när man modererar).
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Ta och lugna dig lite nu, den moderator som postade gränsfalls-tråden fick den borttagen så fort den upptäcktes. Överlag är det snarare tvärt om, reglerna för moderatorerna blir tuffare än för andra för att minimera risken för den typ av misstankar du framför.
Sedan är moderatorerna helt vanliga användare som lägger helt obetald fritid på att försöka hjälpa oss alla till ett trevligare och bättre fungerande Bukefalos.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

När det gäller moderatorn som tydligen skrivit något om hets mot folkgrupp så är det inte det ordbruk jag skulle använda.
Vad jag vet var det dock så att information gavs från moderatorns sida att en sådan tråd som du skapade inte var önskvärd här på Bukefalos, du startade den ändå. Jag anser det riktigt att den togs bort.
Vill göra dig (och kanske fler) uppmärksam på att jag ALDRIG startat någon sådan tråd. Vet inte riktigt vad du pratar om här???

Mvh Lena
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag hoppar in och säger att de gånger som jag fått trådar borttagna (en tror jag) eller trianglat inlägg eller på annat sätt varit i kontakt med moderatorer har erfarenheterna varit odelat positiva. Jag hyser den största respekt för våra moderatorer och anser att det är tack vare dem som vi trots allt kan ha så högt till tak här på buke!!

Heder åt er som avsätter er fritid till att "dadda" oss :bow::bow:
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag hoppar in och säger att de gånger som jag fått trådar borttagna (en tror jag) eller trianglat inlägg eller på annat sätt varit i kontakt med moderatorer har erfarenheterna varit odelat positiva. Jag hyser den största respekt för våra moderatorer och anser att det är tack vare dem som vi trots allt kan ha så högt till tak här på buke!!

Heder åt er som avsätter er fritid till att "dadda" oss :bow::bow:

Jag håller verkligen med dig.
Jag tycker att detta forum fungerar mkt bra och inser att det säkert till stor del beror på moderatorernas arbete. De lägger ner mkt tid på att det ska fungera bra. Sedan tycker jag att det är klart att de också ska kunna vara med i diskussionerna i trådarna även som vanliga användare. Det är inte ngt jag tycker blir konstigt även om jag inte alla gånger tycker likadant som den moderator jag diskuterar med.
Min uppfattning är nog att de som är missnöjda oftast (alltså kanske inte alla gånger) är ganska nya här och de har inte riktigt vant sig vid hur det går till.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Inte blev det ngn dialog mellan moderatorer och använade

Utan hets mot användare :p


Vissa moderatorers ton och stil talar för sig själv - att dialog inte finns på kartan

Seså ge er på mig nu ;)

på er obetalda tid
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Ber om ursäkt för detta, jag har rättat inlägget nu.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

När det gäller moderatorn som tydligen skrivit något om hets mot folkgrupp så är det inte det ordbruk jag skulle använda.
Vad jag vet var det dock så att information gavs från moderatorns sida att en sådan tråd som carinah skapade inte var önskvärd här på Bukefalos, carinah startade den ändå. Jag anser det riktigt att den togs bort.

Även om det i efterhand konstaterats som inkorrekt språkbruk så skulle det ändå vara intressant att veta vad som fick den aktuella moderatorn att anse att tråden var "hets mot folkgrupp"? Vilken folkgrupp då? Den "folkgrupp" som misshandlar djur? Jag antar att inget svar kommer på detta, men det är iaf en intressant tanke.

Vidare så kan jag inte förstå varför aktuell tråd inte var önskvärd, det finns andra trådar här som endast är till för information och detta var inget undantag. Får man inte skriva om obehagliga omständigheter på buke, och isåfall - varför?
Jag kan hålla med om att det är riktigt att trådar, som redan innan de skapats påtalats vara olämpliga, tas bort och att det är enligt regelverket. Men jag förstår mig inte alla gånger på vilka grunder detta regelverk skrivs på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 464
Senast: Tilly_85
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 409
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 711
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp