Bukefalos 28 år!

Dialog mellan moderatorer och användare

Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Du ska få ett svar, denna lista som nämndes i spaltmeter upp och ner i en tråd här på Bukefalos talade man väldigt tydligt om att en sådan lista INTE VAR ÖNSKVÄRD här på Bukefalos. Sen startas den ändå upp, blir borttagen och användaren blir upprörd och har en PM utväxling med berörd moderator.

Aktuell användare känner sig förfördelad och skriver ett inlägg i denna tråd, upp hoppar en annan användare och pekar på en tråd som nu visade sig ha skapats av en moderator. Trådens ursprung var ok, däremot utvecklades tråden till att inte vara ok. Istället för att skicka en synpunkt på tråden, så väljer man istället att använda metoden "hon får, varför inte jag" och moderator använder Bukefalos för egen vinning.

Kort sagt ingen av trådarna var ok, den första togs bort genom att det kom en synpunkt den andra fick INGEN synpunkt förrän detta rabalder har satts i gång och togs då därför bort.

Tråden var alltså inte het, eller det var inget som inte ville visas upp. Tråden stred mot reglerna och togs bort därför att en synpunkt inkom och berörd moderator såg den, det var vad som hände kort och gott.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Okej. Kanske har jag missat någon regeldetalj och/eller framstår som korkad (men isf gömmer jag mig bakom att man blir sådan efter 3 nätters jobbande :p) men jag undrar ändå på vilket sätt det är förbjudet att konstatera att saker har hänt och när. Menar då på innehållet i tråden "skurna hästar". På vilket sätt bröt den mot regelboken?

Kanske framgick det inte tydligt men mitt förra inlägg syftade enbart på ovan nämnd tråd och inte på innehållet i denna.
 
Senast ändrad:
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag skulle också vilja ha svar på om det är förbjudet att diskutera skurna hästar här på Buke? Eller om vi tillåts diskutera det, var är det då exakt som inte får sägas? ( förutom att nämna namn på förövare), vilket jag självklart vet.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Din första tråd har jag förstått gick över styr, vad som hände med den har jag inte satt mig in i. Om den blev borttagen eller låst, din andra tråd var utvecklad som en lista. Ingen annan har fått ha en tråd i upplysande syfte, undersökande osv. De strider mot reglerna och har därför tagits bort, du har ju redan fått svar av berörd moderator så för mig framstår den här diskussionen som märklig.
Du har också fått svar av Gunnar i den här tråden, så därför framstår det som ännu märkligare varför du ställer samma fråga igen?:confused:
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Din första tråd har jag förstått gick över styr, vad som hände med den har jag inte satt mig in i. Om den blev borttagen eller låst, din andra tråd var utvecklad som en lista. Ingen annan har fått ha en tråd i upplysande syfte, undersökande osv. De strider mot reglerna och har därför tagits bort, du har ju redan fått svar av berörd moderator så för mig framstår den här diskussionen som märklig.
Du har också fått svar av Gunnar i den här tråden, så därför framstår det som ännu märkligare varför du ställer samma fråga igen?:confused:

Jag har absolut inte fått ett rakt svar. Så det är alltså ok att diskutera ämnet, utan att namn ge förövare.
Är det ok att tala om platser där det hänt, men de får inte vara en lista rakt upp och ned? Har jag förstått det rätt då?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Om jag förstod det hela rätt så skulle du fixa en egen hemsida där allt detta skulle diskuteras, var det inte så? På en sådan står det dig fritt att skriva vad du vill - där sätter du dina egna regler.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Om jag förstod det hela rätt så skulle du fixa en egen hemsida där allt detta skulle diskuteras, var det inte så? På en sådan står det dig fritt att skriva vad du vill - där sätter du dina egna regler.

Nej jag har inga planer på att fixa egen hemsida. Ni undviker att svara på min direkta fråga.
Är det förbjudet att diskutera skurna hästar här på Buke?
Snälla kan det vara så svårt att ge ett rakt svar på den frågan?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare


Så lustigt att du tog det som reklam, för det var inte alls avsikten. Mitt svar, som tydligen fick dig att reagera, var på några användares kommentarer om att boxskyltar utan stam inte var intressanta medan några andra användare tyckte att de var jättebra. Det var därför jag svarade att min man skulle försöka få killen att starta upp ett företag eftersom det uppenbarligen fanns ett intresse för stam-lösa boxskyltar.
Jag kan upplysa om att killen ifråga har ett välbetalt arbete och han har inte en tanke på att ge sig in i hästvärlden :p
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Men här svarar ju Boj på din fråga:
Din första tråd har jag förstått gick över styr, vad som hände med den har jag inte satt mig in i. Om den blev borttagen eller låst, din andra tråd var utvecklad som en lista. Ingen annan har fått ha en tråd i upplysande syfte, undersökande osv. De strider mot reglerna och har därför tagits bort, du har ju redan fått svar av berörd moderator så för mig framstår den här diskussionen som märklig.
Du har också fått svar av Gunnar i den här tråden, så därför framstår det som ännu märkligare varför du ställer samma fråga igen?

Det står ju att man inte får ha en tråd i upplysande syfte, undersökande osv och det var ju precis sådan din tråd var. Vad mer vill du ha som svar?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag tycker det är fel att man ena gånger "läxar" upp användare och talar om att si och så får man absolut inte göra/tycka, och sen använder sig av den metoden själv...för egen vinning!!

Jag kan inte påminna mig att jag skulle ha "läxat upp dig"
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Från forumreglerna:
Följ alltid svensk lag. Inlägg får inte innehålla uppmaningar till brott eller beskriva olagliga aktiviteter. Undvik material som kan anses vara stötande. Detta gäller för all typ av text du skriver in samt för länkar och bilder.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar.


Vad är det du vill ha ut av en tråd där du radar upp ställen där det enligt dig ägt rum någon form av djurmisshandel av sexuell art? Det är ju egentligen rykten så länge ingen är dömd för brotten.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Nej det är inte förbjudet, dock ville du i din senaste tråd INTE ha en diskussion du ville ha orter där olika hästar hade blivit drabbade. Detta är ett diskussionsforum, för upplysningar etc är det bättre att skapa en egen hemsida. Det har du fått till svar flera gånger, din tråd togs bort därför att du INTE ville ha den till en diskussions tråd och detta är ett diskussions forum.

Jag har som sagt skrivit det tidigare, listor och undersökande trådar har inget underlag för diskussion du uppmanade också själv andra användare att DU INTE ville ha någon sådan i din tråd.
 
Senast ändrad:
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Från forumreglerna:
Följ alltid svensk lag. Inlägg får inte innehålla uppmaningar till brott eller beskriva olagliga aktiviteter. Undvik material som kan anses vara stötande. Detta gäller för all typ av text du skriver in samt för länkar och bilder.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar.


Vad är det du vill ha ut av en tråd där du radar upp ställen där det enligt dig ägt rum någon form av djurmisshandel av sexuell art? Det är ju egentligen rykten så länge ingen är dömd för brotten.

Det är inte enligt mig detta ägt rum, det har funnits som nyheter här och från andra medier.
Hur kan du påstå att det är RYKTEN för att inte någon är dömd ( och det fanns fall där personer var dömda också).
Så om människor eller djur hittas döda efter att ha utsatts för våld, så är det bara rykten om ingen döms:confused:
Nivån på detta forum förvånar mig mer och mer.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Så om människor eller djur hittas döda efter att ha utsatts för våld, så är det bara rykten om ingen döms:confused:
Nivån på detta forum förvånar mig mer och mer.



Jag kan säkert ge dig en ledtråd till varför tråden togs bort, du kan ju fråga mig?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Nu ska ni moderatorer få höra något som får era öron att ramla av.....

Efter en bunt kort:devil:, diverse tillsägelser:grin:, lite öppna smågroll:laugh:, så kommer mitt omdömme, efter 1,5 års användarskap, RESPEKT.:bow::bow:

Ni gör ett gott arbete, förstår inte klagan på er.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Ja du kan väl svara ändå, men jag ställde en rak fråga till moderatorerna. Men du kanske är en av dem under civilt alias....
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Buke kommer inte att tillåta att forumet används för listning av diverse brott/händelser. Det gäller döda och skadade djur och människor likväl som alla andra symptom för brott.

En sån lista skulle betyda att buke har ett register. Med ett register kommer även krav på korrekthet. Detta krav kommer inte buke att ställa sig bakom.

Bukefalos administratör Gunnar ska inte behöva stå till svars i vare sig tidningar eller tingsrätter för något som listats som fakta (men kanske bara var osämja med grannen) av mer eller mindre okända användare på en site som han administrerar.


Ginnies: Roligt att höra att du fått förståelse för moderatorns roll!
 
Senast ändrad:
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Ett väldigt bra formulerat svar tycker jag, även om jag förstod efter det första svaret också. Men nu är det ju så tydligt som det kan bli! :bow:
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Nej jag har inga planer på att fixa egen hemsida. Ni undviker att svara på min direkta fråga.
Är det förbjudet att diskutera skurna hästar här på Buke?
Snälla kan det vara så svårt att ge ett rakt svar på den frågan?

Fast visst finns planer på en hemsida,det är ju en av anledningarna ni letar infon om man läser på 2 andra forum.
Och att dessa forum har "högre tak" än här har förmodligen med att göra att det är två rasforum där ägaren till ponnyn tidigare varit mycket aktiv och känner de flesta som finns där.
Vi är ju många som lider med familjen av den anledningen,och det blir en hetsstämning också,det går inte att stoppa under stolen,det uppmanas ju också till att komma till rättegången..

Ett annat forum har också låst ursprungstråden av den enkla anledningen att den inte ska "spåra ur" i "eye for an eye"-pratet,visst kan man tycka att rättegången torde vara klar pga bevisningen,men samtidigt enligt svensk lag,förövaren är ännu inte dömd och med det också än så länge "oskyldig",om än med hög misstankegrad. (Och jag hoppas att h*n får ett mkt långt straff!)
Men det är skitsvårt att vara objektiv när man känner personerna som råkat ut för denna ohyggliga händelse.


I övrigt ang. trådar osv som plockas bort..
Jag skulle också önska att man fick en anledning till varför en tråd plockas bort,för precis som andra redan skrivit så vet man ju inte om ens egna inlägg var felskrivet och hur ska man då kunna förbättra sitt skrivande om man inte har en susning om det är pga det som det har raderats? Visst det är ett hästjobb från början men sånt rätar upp sig vartefter folk lär sig.

Sen har jag lite svårt att förstå varför man inte fick diskutera Agria och detta med innehållna pengar om man då tar t ex Knorrevången som pågått i flertalet trådar.
 
Senast ändrad:
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Ett väldigt bra formulerat svar tycker jag, även om jag förstod efter det första svaret också. Men nu är det ju så tydligt som det kan bli! :bow:

De har ännu inte svarat rakt på frågan är det förbjudet att diskutera ämnet skurna hästar?
Ok , personer får inte hängas ut, det får inte listas händelser.
Så i övrigt får ämnet diskuteras JA ELLER NEJ ?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 391
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 643
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Hästnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: tott
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 223
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp