Bukefalos 28 år!

Dialog mellan moderatorer och användare

Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Fast då kanske en "bildtråd" snart skulle bestå av 90% "Åh, vad snygg." och då är det inte lika roligt längre.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Hur ser reglerna ut för moderatorer? Borde inte de vara objektiva. Känns på nåt vis som de sitter och styr och plockar bort de som moderatorerna personligen anser har fel åsikt. Läste att de hellre ska fria än fälla och i många fall känns det snarare tvärtom.
Det är väl inte för inte uttrycket "Gunnar Gud och hans lärjungar styr med järnhand vad som får sägas och inte"
Nu blir jag väl verkligen hängd när jag tar mig friheten att kritisera den allsmäktige...
 
Senast ändrad:
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Ge gärna exempel.

Att påstå att de inte är objektiva när du inte ger ett enda konkret exempel är väl ganska löjligt, eller?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag kan ge ett exempel!!!

Skulle du/ni tolka min nyskapade tråd nedan som smygreklam??

Hej!
Min brorsa är duktig på att smida! Han har gjort JÄTTEFINA boxgaller åt mig (som jag visar bild på). (Andra bukisar skriver: Åh, så fina! Tar han beställning???) -Jag svarar: -Jag ska försöka få honom att starta ett företag för det verkar finnas ett intresse för det här!!

Jag har postat tråden under Hästverksamhet vilket står för:

Hästverksam Om företagande och närliggande frågor, även anläggningsutrustning m.m. för de som bedriver någon typ av verksamhet inom hästsektorn oavsett hur liten den är. Huvudmoderator: Lovisaleonora_

ALLVARLIGT!!!! HUR LÄNGE TROR NI TRÅDEN SKULLE FÅ VARA KVAR?????

Se o läs!! Skapad av en moderator!! :mad::mad::mad:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=926143

Och nej Carinah! Det är nog jag som ätit den sista måltiden nu!:angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Tycker man att någon tråd strider mot forumreglerna så trianglar man tråden. Sedan är det upp till varje moderator vad den vill göra med tråden.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

JA, eftersom du skriver att du ska försöka övertala honom till att starta företag. Då tolkar jag det som smygreklam och kanske t.o.m. marknadsundersökning och ingetdera är tillåtet på Bukefalos.

Att du sen försöker få bort Immers tråd genom ditt "fula" fiskande inlägg är just FULT!
Du skrev väl det inlägget efter du fått "din" tråd borttagen?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

"Min" tråd har aldrig skapats utan skrevs bara som ett exempel!! :angel:

Mvh Lena
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Alltså hallå, läs vad du själv skrev här ovan!

Jag kan ge ett exempel!!!

Skulle du/ni tolka min nyskapade tråd nedan som smygreklam??


Du sitter alltså och ljuger förutom att försöker sätta dit Immer, fy faaan vad fult!
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Hej!

Kanske jag uttryckte mig otydligt? Skriver så här istället!

Om jag hade skrivit följande tråd, hur länge tror ni att den hade fått vara kvar??

Hej!
Min brorsa är duktig på smide bla bla bla osv osv.

Som du ser kopierade jag i princip tråden jag länkade till. Ändrade bara till boxgaller o bror istället.

Jag är ÖVERTYGAD om att om jag skulle lagt in den tråden hade den försvunnit på en gång.

En moderator verkar ha lite större svängradie??

Mvh Lena
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag kan ge ett exempel!!!

Skulle du/ni tolka min nyskapade tråd nedan som smygreklam??

Hej!
Min brorsa är duktig på att smida! Han har gjort JÄTTEFINA boxgaller åt mig (som jag visar bild på). (Andra bukisar skriver: Åh, så fina! Tar han beställning???) -Jag svarar: -Jag ska försöka få honom att starta ett företag för det verkar finnas ett intresse för det här!!

Jag har postat tråden under Hästverksamhet vilket står för:

Hästverksam Om företagande och närliggande frågor, även anläggningsutrustning m.m. för de som bedriver någon typ av verksamhet inom hästsektorn oavsett hur liten den är. Huvudmoderator: Lovisaleonora_

ALLVARLIGT!!!! HUR LÄNGE TROR NI TRÅDEN SKULLE FÅ VARA KVAR?????

Se o läs!! Skapad av en moderator!! :mad::mad::mad:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=926143

Och nej Carinah! Det är nog jag som ätit den sista måltiden nu!:angel:

Ojojoj jag har inte tillåtelse att se den tråden du länkade till va de så hett:o
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Nej det är väl solklart varför, den togs bort av samma anledning som din tråd när den uppmärksammades. Du fick ju också ett meddelande om att så hade skett.

När tråden får synpunkter, den granskas och tas bort alternativt får ligga kvar. Och visst är det så att hellre fria än fälla, aktuell tråd som hänvisas till här hade inga synpunkter förrän nu. Som moderator är det inte alltid så att man hinner se och läsa allt, därför finns synpunktknappen om man ser något och anser att det strider mot reglerna. Ingen moderator är felfri, och även inlägg från en moderator kan skickas som synpunkt.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag är ÖVERTYGAD om att om jag skulle lagt in den tråden hade den försvunnit på en gång.

En moderator verkar ha lite större svängradie??

Mvh Lena

Åter igen, har du trianglat tråden du hela tiden hänvisar till? För om du tror att moderatorer har koll på varenda tråd som skapas och varenda inlägg som skrivs så har du helt fel.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Fast den här var ju skapad av en moderator!

Mvh Lena
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Fast den här var ju skapad av en moderator!

Mvh Lena

Det är av underordnad betydelse just nu, frågan som ställdes var om synpunkt hade skickats? Men nej någon synpunkt har ju inte skickats på denna tråd, man får skicka synpunkter på trådar även om de har skapats av en moderator.

Jag skulle vilja påstå följande, det ironiskt glorifierande som skedde i ett tidigare inlägg skapas mer av användare än av moderatorn själv. På samma sätt är det ofta som moderatorer får sig tillskrivet att de inte får ha en åsikt just därför att de är moderator. Jodå vi skriver på samma premisser som övriga användare, med en liten detaljskillnad att kunna ta bort inlägg och trådar om så krävs.

Tro ni för all del inte att det sker i lönndom, därför att allt som tas bort syns helt öppet för den som har behörigheten nämligen Gunnar. Så för den som tror att en moderator kan sitta och agera i lönndom och av ren elakhet, kan lägga den tanken på hyllan rätt omgående.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Ja, jag såg oxå att den var borttagen nu.

Om du läser min "hittipå" tråd så såg den ut så, fast det var andra saker som tillverkats, av någon annan än TS bror.

Och han skulle försöka övertalas att börja tillverka och sälja då det verkade finnas en marknad...:angel:

Mvh Lena
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Det är av underordnad betydelse just nu, frågan som ställdes var om synpunkt hade skickats? Men nej någon synpunkt har ju inte skickats på denna tråd, man får skicka synpunkter på trådar även om de har skapats av en moderator.

Jag skulle vilja påstå följande, det ironiskt glorifierande som skedde i ett tidigare inlägg skapas mer av användare än av moderatorn själv. På samma sätt är det ofta som moderatorer får sig tillskrivet att de inte får ha en åsikt just därför att de är moderator. Jodå vi skriver på samma premisser som övriga användare, med en liten detaljskillnad att kunna ta bort inlägg och trådar om så krävs.

Tro ni för all del inte att det sker i lönndom, därför att allt som tas bort syns helt öppet för den som har behörigheten nämligen Gunnar. Så för den som tror att en moderator kan sitta och agera i lönndom och av ren elakhet, kan lägga den tanken på hyllan rätt omgående.

Nej, jag skickade ingen synpunkt på tråden. Såg det som ett tillfälle att visa hur det kan gå till.

Jag tycker nog inte att det är av underordand betydelse att en moderator skapar en "reklamtråd"? Är det inte det hela denna tråd egentligen handlar om? Att TS ifrågasätter moderatorns "makt".

Att vi dödliga har svårt att hänga med i reglerna för buke är ju inte konstigt, när ni själva inte verkar veta vad som gäller.

Som i den aktuella tråden jag hänvisat till där en moderator startar en "reklamtråd" och en annan moderator några inlägg senare hyllar "varan"!

När var jag ironisk?

Att påstå att besitta möjligheten ta bort trådar/inlägg är en liten detalj i sammanhanget tycker jag däremot är att ironisera!

Mvh Lena
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Nej det är väl solklart varför, den togs bort av samma anledning som din tråd när den uppmärksammades. Du fick ju också ett meddelande om att så hade skett.

När tråden får synpunkter, den granskas och tas bort alternativt får ligga kvar. Och visst är det så att hellre fria än fälla, aktuell tråd som hänvisas till här hade inga synpunkter förrän nu. Som moderator är det inte alltid så att man hinner se och läsa allt, därför finns synpunktknappen om man ser något och anser att det strider mot reglerna. Ingen moderator är felfri, och även inlägg från en moderator kan skickas som synpunkt.

I den tråden jag skapade gällande knivskurna hästar, så skrev jag att det INTE skulle diskuteras vad man vill göra med förövarna utan enbart diskuteras var och när övergrepp skett. Enligt pm så var detta hets mot folkgrupp:confused::confused::confused::confused:
Jag har fått många pm sista tiden av fler som tycker Buke börjar ruttna. Och det är många som ifrågasätter moderatorerna.
Ta åt er av kritiken och gör nåt konstruktivt istället för att bara försvara. De är ju tydligen många som ej förstår era regler, definitivt när ni inte är konsekventa.
Hur kan ni få det till att det är HETS MOT FOLKGRUPP om man diskuterar om var och när övergrepp på hästar skett?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 393
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 734
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
409
Senast: tott
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 224
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp