Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan tillägga att i manualen för linjär beskrivning stavar de det biljardering, oavsett vilket som är mest korrekt så verkar båda stavningarna användas.
Det handlar inte om att en stavning är mer korrekt än den andra, det handlar om att en stavning är rätt och den andra är fel.
hippol. i fråga om hästs gång: kasta framfötterna utåt.Felaktigheter i rörelsen (hos hästen) .. såsom nystning, biljardering m. fl. SjöstedtHusdj. 1: 156 (1859). WrangelHandb. f. hästv. 708 (1886).Biljarderande eller korsande gång. Därs. 903. Bohm Husdj. sjukd. 197 (1902).
https://svenska.se/tre/?sok=biljardera&pz=2#U_B2515_83460
 
Fast SWB stavar det inte så utan någon person på SWB som inte kan stava, stavar det så. Det är ju bara att googla.

Här kunde någon stava iallafall

https://www.blup.se/sv-SE/horses/213394-jj-rayban/assessment_results

https://www.blup.se/sv-SE/horses/230132-bergkras-amaranth-swb/assessment_results
Ja, som jag skrev i inlägget innan ditt så hade jag redan konstaterat att båda stavningarna används av SWB.

Men visst är det fantastiskt att det är mer intressant att diskutera ett stavfel som jag gjorde än att diskutera tävling på halta hästar. Om det är vissa personer som gör struntfel så är det fritt fram att diskutera töntgrejer som inte tillför något till kärndiskussionen medan om andra personer bryter mot "code of conduct" så ska det tystas eller försvaras.
 
Ja, som jag skrev i inlägget innan ditt så hade jag redan konstaterat att båda stavningarna används av SWB.

Men visst är det fantastiskt att det är mer intressant att diskutera ett stavfel som jag gjorde än att diskutera tävling på halta hästar. Är det vissa personer som gör struntfel så är det fritt fram att diskutera töntgrejer som inte tillför något till kärndiskussionen medan om andra personer bryter mot "code of conduct" så ska det tystas eller försvaras.

Äsch fast du högg som en piraya och drog upp en massa bevis för att din stavning skulle vara rätt istället för att skita i det. Jag stavade också fel men rev inte upp himmel och jord för det liksom. Det kan ju vara bra ATT man vet hur saker och ting faktiskt SKA stavas.
 
Ja, som jag skrev i inlägget innan ditt så hade jag redan konstaterat att båda stavningarna används av SWB.

Men visst är det fantastiskt att det är mer intressant att diskutera ett stavfel som jag gjorde än att diskutera tävling på halta hästar. Om det är vissa personer som gör struntfel så är det fritt fram att diskutera töntgrejer som inte tillför något till kärndiskussionen medan om andra personer bryter mot "code of conduct" så ska det tystas eller försvaras.
För det första har jag inte tävlat på en halt häst. Jag har tävlat på en häst som inte gjort klart det igångssättningsschema som jag fått av veterinären (jag gör det över längre tid än rekommenderat) eftersom vidare utredning kräver att han är mer igång samt visar symptom på problematik. Tycker att jag förklarat detta på längden och tvären men du verkar bara inte vilja förstå, eller så är det nåt annat som är är ditt problem. Ingen aning om vilket.

För det andra, vem har brutit mot vilket "code of conduct"?
 
Äsch fast du högg som en piraya och drog upp en massa bevis för att din stavning skulle vara rätt istället för att skita i det. Jag stavade också fel men rev inte upp himmel och jord för det liksom. Det kan ju vara bra ATT man vet hur saker och ting faktiskt SKA stavas.
Jaså högg jag. Och vissa högg som en hel flock pirayor på mitt stavfel. Det finns ett tydligt samband mellan det och att ifrågasätta bukes darlings. För det är ju MYCKET värre att ifrågasätta vissa personers val än att tävla på halta hästar. Och det ska straffas med att peta i ett stavfel 😂 Jaja, man får en del goa skratt här på buke iaf.
 
Fast diskussionen handlade om hurvida breda raser biljarderar eller ej? Fattar inte hur du fick in halta hästar på tävling i den diskussionen :confused:
Hon menar att jag startade Koop i helgen. Tydligen är han halt för att han inte varit på åb efter att han sprutades i slutet av mars.
 
Jaså högg jag. Och vissa högg som en hel flock pirayor på mitt stavfel. Det finns ett tydligt samband mellan det och att ifrågasätta bukes darlings. För det är ju MYCKET värre att ifrågasätta vissa personers val än att tävla på halta hästar. Och det ska straffas med att peta i ett stavfel 😂 Jaja, man får en del goa skratt här på buke iaf.
Jag tror inte att någon menade att "straffa dig" för att du ifrågasatt tävlandet. Biljarderingen handlade ju inte ens om det. Någon påpekade, på ett lite skämtsamt sätt, att du skrivit ordet fel - inget värre än så. :)
 
Fast diskussionen handlade om hurvida breda raser biljarderar eller ej? Fattar inte hur du fick in halta hästar på tävling i den diskussionen :confused:
Ja, och jag svarade att det beror mer på benställningen (in-/ut-tåad) än hur bred/grov hästen är. Men det var intressantare att gnälla om ett stavfel som genererade ett antal "gilla" än att svara på själva innehållet.

Jo, det finns ett ganska tydligt samband mellan mitt ifrågasättande av @Fiorano och att bli jagad av bukepirayor pga ett stavfel 😂 Därför tog jag upp det med att tävla halta hästar. Vilket du nog förstod, egentligen, @fio
 
Ja, och jag svarade att det beror mer på benställningen (in-/ut-tåad) än hur bred/grov hästen är. Men det var intressantare att gnälla om ett stavfel som genererade ett antal "gilla" än att svara på själva innehållet.

Jo, det finns ett ganska tydligt samband mellan mitt ifrågasättande av @Fiorano och att bli jagad av bukepirayor pga ett stavfel 😂 Därför tog jag upp det med att tävla halta hästar. Vilket du nog förstod, egentligen, @fio

Nej jag fattade inte hur det hörde hemma i diskussionen men nu har du ju förklarat det för mig.

Det var @cirkus som påpekade ditt stavfel, tveksamt om hon ens har läst den diskussionen faktiskt. Dessutom är jag högst tveksam till att hon påpekade det som ett straff iallafall.

Det är ju faktiskt du som gjort en enorm grej av detta stavfel istället för att låta det passera från början.
 
Etik vid tävling och träning är defintivt en egen tråd, så att vänta på att moderatorer ska göra jobbet åt en är slött. Trots det har jag lagt över den diskussionen i en egen tråd och jag skulle uppskatta om ni höjde nivån en aning.

https://www.bukefalos.se/threads/etik-vid-dressyrtaevlingar-utbruten-fran-dressyrsnackis-14.1481587/

/mod
Göra jobbet? Det är inte jobbigare än att skriva ett vanligt inlägg så det handlar inte om det. Så alla som startat en diskussion i denna tråden som sedan blivit utbruten blir kallade slöa av dig? Höj gärna nivån, tack på förhand :)
/Användare
 
Nu har den här gulliga flyttat till mig!
20002512-B172-42DB-9FF0-9096C9822201.jpeg


Hon har hittills varit väldigt snäll och rätt cool för att vara treåring på ett helt nytt ställe. Duktig blivande dressyrstjärna 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 642
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
48 49 50
Svar
993
· Visningar
65 676
Senast: Gnist
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 624
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp