Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det mest logiska som det ser ut är att det blir en alliansregering. Blockpolitiken är föråldrad och funkar inte när det blivit ett sånt här läge.
Det enda vettiga är att socialdemokraterna börjar sammarbeta med Alliansen. Hur de ska göra rent konkret återstår att se men troligen blir det en politik där budgeten överrensstämmer med Alliansens och att Kristersson blir den nya statsministern.
Vi får se men jag hoppas att det blir så att i slutändan att extrempartier som SD och V inte får igenom för mycket av sin politik.

Det där vore ju inte ett slut för blockpolitik utan en DÖ 2.0
 
Det mest logiska som det ser ut är att det blir en alliansregering. Blockpolitiken är föråldrad och funkar inte när det blivit ett sånt här läge.
Det enda vettiga är att socialdemokraterna börjar sammarbeta med Alliansen. Hur de ska göra rent konkret återstår att se men troligen blir det en politik där budgeten överrensstämmer med Alliansens och att Kristersson blir den nya statsministern.
Vi får se men jag hoppas att det blir så att i slutändan att extrempartier som SD och V inte får igenom för mycket av sin politik.

Fast det är väl lika logiskt att det blir en S+MP-regering som får stöd av Alliansen? Eller känner du till något ingen annan vet?

I vilket fall lär det bli en svag, reformlös period. Inga skattehöjningar, inga skattesänkningar. S lär ju inte acceptera Kristersson ihop med en M-fokuserad-budget, utan det lär snarare då bli en väldigt mycket mitten av vänster-höger budget om den ska gå igenom. Vilket inte inriktningsmässigt är mig emot, MEN vi behöver egentligen omfattande reformer och skatteväxlingar så det blir en period av väldigt lite utveckling.
 
Huvudrubriken rån Alliansens pressträff just nu är att de vill att Löven avgår ;) Och de har skrivit ett brev till kommande talmannen att påskynda detta. Jag tolkar det som innan röstningen.

Nej, det är att de vill ha röstningen så fort som möjligt efter att riksdagen samlats 24 september.
 
Nej, det är att de vill ha röstningen så fort som möjligt efter att riksdagen samlats 24 september.

Fast de uppmanar ju Löven att avgå frivilligt. Blir det röstning tvingas han ju bort/röstas bort, det är inte att avgå.

Jag undrade mer om Ulf offentligt backat från alla de tvärsäkra uttalanden om att Löven ska avgå, helst på valnatten?
 
Det mest logiska som det ser ut är att det blir en alliansregering. Blockpolitiken är föråldrad och funkar inte när det blivit ett sånt här läge.
Det enda vettiga är att socialdemokraterna börjar sammarbeta med Alliansen. Hur de ska göra rent konkret återstår att se men troligen blir det en politik där budgeten överrensstämmer med Alliansens och att Kristersson blir den nya statsministern.
Vi får se men jag hoppas att det blir så att i slutändan att extrempartier som SD och V inte får igenom för mycket av sin politik.

Det vore inte alls bra om S samarbetar med M. Det behövs alltid en stark opposition och om inte S och M kan vara varandras oppositioner kommer någon annan ta den rollen och det vill inte S och M. Därför kommer inte S och M släppa fram varandra till regeringsställning tror jag.
 
Nu har S officiellt sagt nej till Alliansens inbjudan.

Jag ser det som att alla partier/block har en checklista deras strateger satt ihop och nu ska de bara beta av punkterna en efter en och sen får vi se vems plan som håller i slutändan. Valresultatet var ju inte direkt överraskande så de har nog sina planer klara.
 
Nu har S officiellt sagt nej till Alliansens inbjudan.

Jag ser det som att alla partier/block har en checklista deras strateger satt ihop och nu ska de bara beta av punkterna en efter en och sen får vi se vems plan som håller i slutändan. Valresultatet var ju inte direkt överraskande så de har nog sina planer klara.
Menar du att du tror att regeringsfrågan egentligen är klar, och att det vi ännu så länge ser i stort sett bara är krumbukter?
 
Du har säkert rätt. Jag har alltid tänkt att röstar man L så är man iaf någorlunda höger. Jag har själv röstat på L (eller FP som det hette då) två gånger i mitt liv (en gång var det en stödröst då de låg illa till). Blev dock paff när jag idag på radion hörde att Jan Björklund auktionerat ut sin skjorta och pengarna som den såldes för skänks till Expo! :eek: Expo är för mig en ren vänsterorganisation (med nära anknytning till bl.a AFA) så det förvånade mig mycket. Dags att tänka om ang. var L och C står och särskilt för dem som ev. stödröstat på dem istället för att rösta t ex M.
Stiftelsen Expo
är en svensk stiftelse grundad 1995 med syfte att "upplysa allmänheten om rasism och främlingsfientlighet genom tidningsproduktion och tidningsutgivning". I verksamheten ingår tidskriften Expo och arkivet Expo Research.

Expo är partipolitiskt obunden med en uttalad avsikt att vara partipolitiskt gränsöverskridande och att samla antirasister oavsett övriga åsikter och värderingar. Styrelsen har genom åren bestått av personer med bakgrund i olika delar av samhällslivet och från olika politiska läger.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Expo
 
Tack men jag har full koll på vad Expo är.
Ok, inte jag dock. Så jag wikipediade det och fick då inte upp att det var en vänsterorganisation. Så om du hade full koll blir jag förvånad över att någon hade helt fel i så fall och wikiartikeln borde rättas.
 
Det verkar inte så.

Det vore trevligt om du slutade med dina oneliners som inte tillför diskussionerna någonting.

Men läs på lite om Expos grundare Tobias Hübinette och de flesta andra personer som står bakom Expo och kom sen tillbaka och säg att organisationen inte är tydligt vänster.
 
Ok, inte jag dock. Så jag wikipediade det och fick då inte upp att det var en vänsterorganisation. Så om du hade full koll blir jag förvånad över att någon hade helt fel i så fall och wikiartikeln borde rättas.

Läste du hela wikipediaartikeln?
 
Det vore trevligt om du slutade med dina oneliners som inte tillför diskussionerna någonting.

Men läs på lite om Expos grundare Tobias Hübinette och de flesta andra personer som står bakom Expo och kom sen tillbaka och säg att organisationen inte är tydligt vänster.
Du, låt bli att försöka uppfostra mig! Mig veterligen är det mest SD folk som tycker att Expo är vänstervridet.
 
Det vore trevligt om du slutade med dina oneliners som inte tillför diskussionerna någonting.

Men läs på lite om Expos grundare Tobias Hübinette och de flesta andra personer som står bakom Expo och kom sen tillbaka och säg att organisationen inte är tydligt vänster.

Fast då får du nog gå med på att kalla SD för nazister nu också, för inte heller någon ur Expos grundarskara var med i någon extremvänster när Expo grundades, även om enstaka personer haft såna kopplingar långt tidigare.

Expo är inte tydligt vänster, utan tydligt antirasistiskt.
 
Du, låt bli att försöka uppfostra mig! Mig veterligen är det mest SD folk som tycker att Expo är vänstervridet.

Låt bli att försöka uppfostra andra om du inte själv uppskattar att få samma behandling. Du har t o m blivit tillsagd av andra användare här för att du alltid är så otrevlig och mästrande i dina inlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 431
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp