Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det vad de gått till val på så då är såklart alliansen utgångspunkten. Men man ska ändå ha i åtanke att alla alliansväljare inte stödjer alliansen som block. Jag känner många som röstar C och L som gärna ser att partierna skulle driva sin politik självständigt och hänga av sig konservativa M och KD. Det är inte så att steget från L till S är större än steget från L till M, för att inte tala om steget från L till KD.

Jag vet C-väljare som säger att de lämnar partiet om C stöttar en S-regering. Så det finns nog alla möjlig varianter även inom varje partis väljargrupp.
 
Men varför denna snäva uppfattning om vad mänskliga rättigheter är för något? V vill inte förbjuda privat ägande, men de menar - något mer än övriga partier - att hur människor använder sina egendomar bör begränsas eftersom de är av uppfattningen att det behövs för att andra mänskliga rättigheter ska kunna realiseras.

Snäv? Snarare bredare. Jag vill inkludera fler rättigheter så som de beskrivs i FN-dokumentet.

Artikel 17 i
http://www.manskligarattigheter.se/...cf1419189c67/konventionstexter_pdfversion.pdf
 
Snäv? Snarare bredare. Jag vill inkludera fler rättigheter så som de beskrivs i FN-dokumentet.

Artikel 17 i
http://www.manskligarattigheter.se/...cf1419189c67/konventionstexter_pdfversion.pdf

Jo jag känner till artikel 17 mycket väl, liksom de övriga mänskliga rättigheter som har upptagits i deklarationen. Ditt fokus på just artikel 17 understryker min uppfattning om att du har en mycket snäv syn på vad mänskliga rättigheter är för något.
 
Jo jag känner till artikel 17 mycket väl, liksom de övriga mänskliga rättigheter som har upptagits i deklarationen. Ditt fokus på just artikel 17 understryker min uppfattning om att du har en mycket snäv syn på vad mänskliga rättigheter är för något.

Det är ju för att debatten handlade om just äganderätt i förhållande till Vänsterpartiets politik. Debatterar vi något annat inom mänskliga rättigheter hamnar fokus på andra delar av definitionen. Det är liksom inte jag som satt fokuset.
 
Lägg ner riksdagen, låt kungen regera. Kan inte bli sämre än denna sandlådenivå som riksdagspartierna lagt sig på.

Lugn. Det finns ännu inget valresultat. Det vore sandlåda att lova än det ena, än det andra, i samtal med varandra i olika konstellationer innan man har klara alternativ att diskutera utifrån ett låst valresultat.

Till och med Uffe har ju insett att det inte är läge att kräva avgång innan resultatet är klart.
 
Angående regeringsbildningen så ser vi ju att Vs så kallade utpressarroll varit framgångsrik. Jag tror många är sugna på den rollen. Så släpper inte S fram Lööf som statsminster tror jag Kristersson får slita sitt hår med utpressare från alla håll. Frågan är om C vill sitta i regering med S, är de beredda att passivt stödja att SD får inflytande så tror jag de tar utpressarrollen och M regerar.
 
Finns här också:

"Tobias Billström säger att riksdagen i en sådan situation kommer att få mera inflytande än i ett läge med majoritetsregering. Mycket av arbetet och förhandlingarna kommer att ske i riksdagens utskott – och det gäller att starta förberedelserna redan nu, anser han.

Han säger att det är "helt naturligt" att samtala med SD i utskott och parlamentariska utredningar – eftersom man inte kan "ignorera valresultat". Och han understryker att det är viktigt att M blir större än SD.
Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof välkomnar att M är "så pass tydliga" med att samtal förekommer."

https://www.expressen.se/nyheter/billstrom-moderaterna-kan-styra-i-minoritet/
Artikeln är fortfarande en månad gammal. Och vem som kan tänka sig vad med vem är färskvara, har de senaste dagarna visat.
 
Finns här också:

"Tobias Billström säger att riksdagen i en sådan situation kommer att få mera inflytande än i ett läge med majoritetsregering. Mycket av arbetet och förhandlingarna kommer att ske i riksdagens utskott – och det gäller att starta förberedelserna redan nu, anser han.

Han säger att det är "helt naturligt" att samtala med SD i utskott och parlamentariska utredningar – eftersom man inte kan "ignorera valresultat". Och han understryker att det är viktigt att M blir större än SD.
Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof välkomnar att M är "så pass tydliga" med att samtal förekommer."

https://www.expressen.se/nyheter/billstrom-moderaterna-kan-styra-i-minoritet/
Men det är ju fortfarande en artikel från en månad före valet? Jag tycker mest det är tröttsamt med det här eviga länkandet. Politik är färskvara.
 
Det är ju för att debatten handlade om just äganderätt i förhållande till Vänsterpartiets politik. Debatterar vi något annat inom mänskliga rättigheter hamnar fokus på andra delar av definitionen. Det är liksom inte jag som satt fokuset.

Det fokuset är utbrutet i en egen tråd och jag svarade på ditt inlägg som handlade om att V skulle uppvisa ett "begränsat intresse för mänskliga rättigheter, såsom privat ägande".
 
Har han tagit tillbaka sina uttalanden? Länka gärna :)

Jag hörde på radion att Alliansen tänker rösta bort SL vid riksdagens öppnande och inte längre kräver en förtida avgång. Reportern påstod att M fått ge efter.

Risk för missförstånd föreligger.
 
Jag hörde på radion att Alliansen tänker rösta bort SL vid riksdagens öppnande och inte längre kräver en förtida avgång. Reportern påstod att M fått ge efter.

Risk för missförstånd föreligger.

Huvudrubriken rån Alliansens pressträff just nu är att de vill att Löven avgår ;) Och de har skrivit ett brev till kommande talmannen att påskynda detta. Jag tolkar det som innan röstningen.
 
Det mest logiska som det ser ut är att det blir en alliansregering. Blockpolitiken är föråldrad och funkar inte när det blivit ett sånt här läge.
Det enda vettiga är att socialdemokraterna börjar sammarbeta med Alliansen. Hur de ska göra rent konkret återstår att se men troligen blir det en politik där budgeten överrensstämmer med Alliansens och att Kristersson blir den nya statsministern.
Vi får se men jag hoppas att det blir så att i slutändan att extrempartier som SD och V inte får igenom för mycket av sin politik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 431
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp