En hackamorefråga!

Sv: En hackamorefråga!

För att det kommer från Hööks. Ostabilt skräp med usel passform o dyrt. Har tappat räkningen på alla hack från hööks som gått sönder under ridning

Gått sönder?:o Kan det gå sönder när man inte ens drar?:crazy:

Skuggan_

KL
Tog bort pannbadet igår och så försvann även problemet! Hittade inte kameran igår ska leta vidare idag:laugh:

Läste på en random blogg om en tjej som helt enkelt spände ihop sidostycket med övre delen av käkremmen med ett lädersnöre (borde funka med annat snöre också). Lite omständigt kanske men såg ut på hennes bilder som att det satt bättre än jag vanligtvis brukar se hackamore, även väl inpassade sådana. Kanske värt att prova? Billigare än att köpa specialgrejer eller ett nytt hack ;)

Kan du pm:a länken om du har den kvar?:laugh:

Skuggan_

Då får du använda det så att det formar sig alt byta till annat. Personligen så föredrar jag de med ludd på insidan då det är mycket mer formbara och risken för nypning av uselt läder som andra modellen har är övervägande. Nosdelens str tycker jag inte har så stor betydelse heller, utan ett välsittande hack bara fungerar och sitter...

Ta kort så får vi se hur det ser ut i de olika lägena.

Mitt har ludd, först ville dem ge ett utan men det ville inte jag!:p

Skuggan_

Gått sönder?:o Kan det gå sönder när man inte ens drar?:crazy:

Skuggan_

KL
Tog bort pannbadet igår och så försvann även problemet! Hittade inte kameran igår ska leta vidare idag:laugh:

det gjorde mitt från Horze TVÅ gånger... nytt.... en gång under hoppning å en gång i galopp, spännande på räcer-fullblod :cool:

Mitt hack sitter såhär:

DSC00094.jpg

det sitter bra på hästen och hon går super med det!

det lite tråkiga är att min tränare filmade varenda hopp den träningen FÖRUTOM det sista när skiten gick av... å hon skriker "BRAAAA" å jag "NEEEEJ"
ahhh vad jag hade velat ha det på film :rofl:

det lite tråkiga är att min tränare filmade varenda hopp den träningen FÖRUTOM det sista när skiten gick av... å hon skriker "BRAAAA" å jag "NEEEEJ"
ahhh vad jag hade velat ha det på film :rofl:

Hahahaha:rofl:

KL
Har fortfarande inte hittat kameran:mad::cool:

Skuggan_

Jag använder två sporremmar till mitt träns med hacket på.
Dra remmen genom spännet på den ena sidan så att det sitter fast runt sidostycket och du kan spänna den remmen på andra sidan.
På den andra sidan gjorde jag samma sak men klippte av remmen precis utanför spännet så att jag kan fästa den andra remmen i spännet.
Hoppa du förstår annars får jag fota det.

Så här ser det dock ut på hästen

1255274574_resized.jpg

Jag använder två sporremmar till mitt träns med hacket på.
Dra remmen genom spännet på den ena sidan så att det sitter fast runt sidostycket och du kan spänna den remmen på andra sidan.
På den andra sidan gjorde jag samma sak men klippte av remmen precis utanför spännet så att jag kan fästa den andra remmen i spännet.
Hoppa du förstår annars får jag fota det.

Så här ser det dock ut på hästen

1255274574_resized.jpg

Nja Fattar inte riktigt men det löste sig ÄN så länge när jag tog bort pannbandet!:D

Skuggan_

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 524
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 467
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 310
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31