En kvart om dagen

Jag tänkte jag skulle försöka med det här att städa en kvart om dagen. Så idag satte jag timern på mobilen och satte igång. Jag plockade undan i badrummet och så dammsög jag. Väldigt välbehövligt :o. När det var gjort hade jag 5 minuter kvar så jag skurade toan och handfatet också. Hann inte riktigt. Men det blev gjort i alla fall.

Förutom att det blir fint när man städar så tänker jag också att hemmet då också blir mer presentabelt för eventuella airbnb-gäster. Jag kan ju inte ta emot folk om det ser ut som skit hemma. En vana att städa en kvart om dagen kan råda bot på det tänker jag.

Så var dag 1 av en kvart om dagen avklarad.

Och så har jag tagit in ved som jag skulle göra.

Bra kämpat.
 

Tack vare dig tog jag tag i ena hallen som är en ständig källa till irritation, "var är den där mössan/vantarna/jackan/byxorna/buffen/tröjan nu då!?!?" Nu är det ordning där med, förhoppningsvis kan vädret bestämma sig med så jag slipper dra fram allt elände igen men för stunden ser det bra ut, så, tack :heart
Härligt med ordning 🙂 Bra jobbat!
 
Idag behöver jag skotta en gång till vedboden för jag behöver ta in ved. Sen skulle jag behöva baka också. Är det laga förfall från städningen?
 
Idag behöver jag skotta en gång till vedboden för jag behöver ta in ved. Sen skulle jag behöva baka också. Är det laga förfall från städningen?
I min regelbok skulle det där räknas in i kvartarna. Men det beror ju lite på vad en har för syfte med kvartarna. Är det att få städat inne är ju det där kontraproduktivt men om det är att få driv att få saker gjorda hemma så räknas det där alla gånger. Så tänker jag.

Dessutom skulle jag väga in kroppen. Är den bruten av snöskottning skulle jag inte tvinga fram en städkvart oavsett vilka kriterier jag hade för kvartarna.
 
Sortera växtetiketter kanske.
Låter som att det kan ta mer än en minut men det låter också som en ganska mysig syssla att pyssla med medan man drömmer om våren. Själv ska jag plantera ett par rotade sticklingar innan jag fortsätter med min dag. För att ha gjort något "vettigt" med min ledighet. (Inte riktigt säsong men jag har en liten lampa till sticklingarna).
 
Idag behöver jag skotta en gång till vedboden för jag behöver ta in ved. Sen skulle jag behöva baka också. Är det laga förfall från städningen?
Jag har skottat snö och hämtat ved och städat en kvart. I farstun har jag kommit till läget att prylarna är borta så när som på en grej som jag ska bära ut i morgon. Jag har börjat få bort skräp från golvet. I morgon kommer jag att bli klar.
 
Jag har skottat snö och hämtat ved och städat en kvart. I farstun har jag kommit till läget att prylarna är borta så när som på en grej som jag ska bära ut i morgon. Jag har börjat få bort skräp från golvet. I morgon kommer jag att bli klar.
Wow, snyggt jobbat! Det där hade jag varit supernöjd med om jag fått gjort på en dag och med gott samvete lagt mig på soffan eller gjort något annat jag vill.
 
Jag känner mig bortkopplad idag. Som om jag inte har något viktigt att göra. Men det har jag ju. Det ska städas idag också. Vet bara inte riktigt hur jag ska komma på banan igen. Kanske börja med att fundera på vad det är jag ska fokusera på idag.
 
Jag känner mig bortkopplad idag. Som om jag inte har något viktigt att göra. Men det har jag ju. Det ska städas idag också. Vet bara inte riktigt hur jag ska komma på banan igen. Kanske börja med att fundera på vad det är jag ska fokusera på idag.
Känner du dig klar med farstun? Dags för en efter-bild nu då? :up:
Du hade ju en lista längre upp i tråden, vad är det mest prioriterade på den tänker du?

Men jag tänker att det också är ok att ta en vilodag ibland. Fast kanske hellre av anledningen att "nu har jag kört en kvart om dagen i 10 dagar, nu ska jag ta ledigt 1 dag" än av att du känner dig bortkopplad? Lyssna lagom mycket på din kropp och knopp ;)
 
Känner du dig klar med farstun? Dags för en efter-bild nu då? :up:
Du hade ju en lista längre upp i tråden, vad är det mest prioriterade på den tänker du?

Men jag tänker att det också är ok att ta en vilodag ibland. Fast kanske hellre av anledningen att "nu har jag kört en kvart om dagen i 10 dagar, nu ska jag ta ledigt 1 dag" än av att du känner dig bortkopplad? Lyssna lagom mycket på din kropp och knopp ;)
Jag hade boendestöd igår. Vi sopade lite i farstun men gjorde mest andra saker. Så dammsugningen av farstun är kvar.

Men förutom det så borde jag få rent på en bänk i köket. Bl.a.

Tycker ändå att jag på det stora hela har fått bra ordning hemma. Kanske känner jag mig för nöjd för att orka ta tag i det sista.
 
Jag hade boendestöd igår. Vi sopade lite i farstun men gjorde mest andra saker. Så dammsugningen av farstun är kvar.

Men förutom det så borde jag få rent på en bänk i köket. Bl.a.

Tycker ändå att jag på det stora hela har fått bra ordning hemma. Kanske känner jag mig för nöjd för att orka ta tag i det sista.
Tänker att du ska vara nöjd med de kvartar du gjort :up: Men är du nöjd med den nivå du har nu? Har inte uppfattat det så och då tänker jag att det är bra att fortsätta med dina kvartar. Heja dig!
 
Tänker att du ska vara nöjd med de kvartar du gjort :up: Men är du nöjd med den nivå du har nu? Har inte uppfattat det så och då tänker jag att det är bra att fortsätta med dina kvartar. Heja dig!
Jag är nästan där. Nästan nöjd. Men känner mig så trött idag. Ska försöka ta mig i kragen i alla fall. Bra med den här tråden som pushar lite när man är off.
 
Jag var inte riktigt fit for fight idag. När jag skulle ta fram dammsugaren så fastnade jag med den, välte en lampa och glödlampan gick sönder. Fick sanera från glasbitar. Sen när jag dammsög farstun kände jag mig matt och darrig. Hann inte klart inom kvarten, men fortsatte så jag blev klar.

Nu tänker jag ligga på soffan resten av dagen.

Så här blev det:
20221124_150020.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 717
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 330
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp