En samvetsfråga. Hur skulle ni göra?

tott

Trådstartare
Beställde två olika väskor på nätet. Fick hem dem idag...men av ena modellen kom det två väskor. På följesedeln står det 1 av var.
Djävulen i mig tycker det känns det lockande att behålla en av de två och skicka "båda" tillbaka, men nä, jag fixar inte sånt. Kommer att kontakta företaget och sen förmodligen skicka de båda av samma modell tillbaka. Gillar den andra (ensamma) bättre. Skulle meddela företaget ifall jag gillade den som det fanns 2 av bättre också - även om ingen hade märkt att ena blev här...

Handen på hjärtat - hur hade ni gjort?
 
Jag hade kontaktat företaget.
Det har hänt ett par gånger att jag fått en för mycket av olika varor. Vid något tillfälle har de bara bett mig att behålla varan (dyrare frakt än produkt antar jag) och det är ju mycket tacksamt men allt annat hade bara känts fel.
 
Mailade dem redan. Blir ju problem med returneringen också då ingenting stämmer med deras uppgifter (om jag inte skulle behålla en väska då).
Får se vad de svarar.
 
Jag har returnerat när sådant hänt mig. En gång gick jag till en butik och returnerade varor jag beställt online, hon i kassan tyckte jag var tokig som inte behöll det extra paret strumpor som hade råkat komma med. :D
 
Karma is a bitch! Jag hade berättat för företaget vad som hänt och sen hade jag följt deras rekommendation. Men jag hade inte betalat för frakten tillbaka eller själv stått för någonting, utan de får ordna det själva. Deras misstag är deras misstag.

Halva min dag går redan åt att rätta andra människors inkompetens.
 
Skulle kontaktat företaget. Fick en gång fel produkt, en dyrare. Jag hade beställt en "refill" men jag fick originalet sas, skilde typ 40:-. Mejlade och berättade det direkt.
 
Tanten i kassan såg på mig som om jag vore galen då jag kom in för att betala för en väska som jag hade hängt på axeln och glömt bort. Är man van med att bära väska på armen så är man...
 
Mailade dem redan. Blir ju problem med returneringen också då ingenting stämmer med deras uppgifter (om jag inte skulle behålla en väska då).
Får se vad de svarar.

Kan ju bli som för maken som en gång fick med en snordyr kniv i en beställning från USA. Företaget tyckte att han var schysst som sa till och det skulle bli krångligt och dyrt att returnera, så maken fick behålla kniven. Han gick fan plus på affären.
 
Beställde två olika väskor på nätet. Fick hem dem idag...men av ena modellen kom det två väskor. På följesedeln står det 1 av var.
Djävulen i mig tycker det känns det lockande att behålla en av de två och skicka "båda" tillbaka, men nä, jag fixar inte sånt. Kommer att kontakta företaget och sen förmodligen skicka de båda av samma modell tillbaka. Gillar den andra (ensamma) bättre. Skulle meddela företaget ifall jag gillade den som det fanns 2 av bättre också - även om ingen hade märkt att ena blev här...

Handen på hjärtat - hur hade ni gjort?
Meddelat företaget så fick de avgöra. Att behålla utan att berätta är precis samma som stjäla en vara i butik och talesättet "som en simpel tjuv" är inte utan grund :)
 
Japp. Det straffar sig att vara oärlig. Min pappa köpte nån ganska dyr spishäll (heter det så?), han fick dock en mycket dyrare än den han hade köpt och var väldigt nöjd med detta. Sen gick den sönder helt efter ett par månader och han hade ju då inget kvitto på den :grin:.
Den var bra :)
 
Jag tror inte på karma. Jag hade antagligen behållt och sålt den på Tradera eller något. Oftast när jag fått fel produkt hem har jag ändå bara fått höra att jag ska behålla den och att de ska skicka den rätta också.
 

Liknande trådar

Samhälle En stor andel av alla köp som görs via näthandeln returneras. Och eftersom de returnerade varorna ofta har ett värde som understiger...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 294
Senast: Kakis
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 266
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp