Ett meningsfullt liv

Jag blev ju aldrig någon. Människor tycker inte om mig och jag är ensam. Så jag tänker att jag vill göra något för mig själv och som är bra för planeten. Men hur ska man få ork och tid till det när man jobbar? Jag känner inte att mitt jobb är meningsfullt. Jag gör det bara för att få pengar. Det är hårt slit och dålig lön. Så livet är ganska meningslöst.
 

Tror jag vet var du har handlat, tja dom vet hur man tar betalt och skulle personligen inte köpa där ifrån.

Efterfrågan går att ta reda på tex försäljingssidor och aktivitet på annonser på olika växer.
Har handlat i en lokal handelsträdgård. Ingen kedja. Tror inte de tar mer betalt än andra.

Jag vet inte var jag hittar dessa försäljningssidor och annonser, trots att jag är väldigt aktiv online. Har t.o.m. letat efter växter på utländska sidor för att hitta det jag vill ha.
 
Det känns mest som om jag rasat igen för att jag försökt klara av saker.

Jag har svårt att känna någon glädje alls när jag inte orkar något. Den här helgen skulle jag behöva installera en kattlucka men det blir väl inte av det heller. Så grannens katt kommer kunna fortsätta stjäla mat från mina katter när jag ger dem mat i farstun. (Annars blir mina katter utan mat när jag är på jobbet eller när jag sover.)
Jag har börjat tänka att utmattnings-måendet går i svackor, ibland går måendet ner och då får man helt enkelt bromsa lite och ladda batterierna och ha tillförsikt i att snart kommer kurvan gå upp igen.

Är själv i en svacka, och tror att jag tack vare en inbromsning nu är på väg upp igen.

Det är ett nytt sätt att leva, och det kan ta lite tid att lära sig hur ens "nya" , lite känsligare, hjärna fungerar.
 
Det känns mest som om jag rasat igen för att jag försökt klara av saker.

Jag har svårt att känna någon glädje alls när jag inte orkar något. Den här helgen skulle jag behöva installera en kattlucka men det blir väl inte av det heller. Så grannens katt kommer kunna fortsätta stjäla mat från mina katter när jag ger dem mat i farstun. (Annars blir mina katter utan mat när jag är på jobbet eller när jag sover.)
Är du säker på att tröttheten kommer från utmattningen?
 
Har handlat i en lokal handelsträdgård. Ingen kedja. Tror inte de tar mer betalt än andra.

Jag vet inte var jag hittar dessa försäljningssidor och annonser, trots att jag är väldigt aktiv online. Har t.o.m. letat efter växter på utländska sidor för att hitta det jag vill ha.
Du brukar ju kalla dej smart och intelligent så du kommer säkert på hur du tar reda på hur det ligger till med efterfrågan. Sökes annonser?

Själv skulle jag inte våga satsa på något ovanligt som uppstart.
 
Jag har börjat tänka att utmattnings-måendet går i svackor, ibland går måendet ner och då får man helt enkelt bromsa lite och ladda batterierna och ha tillförsikt i att snart kommer kurvan gå upp igen.

Är själv i en svacka, och tror att jag tack vare en inbromsning nu är på väg upp igen.

Det är ett nytt sätt att leva, och det kan ta lite tid att lära sig hur ens "nya" , lite känsligare, hjärna fungerar.
Jag är rädd för att det kommer att vara så här för alltid, att all min kraft går åt till att överleva. Någon energi över för att leva tror jag inte jag någonsin kommer att ha.
 
Är du säker på att tröttheten kommer från utmattningen?
Ingen aning.

Du brukar ju kalla dej smart och intelligent så du kommer säkert på hur du tar reda på hur det ligger till med efterfrågan. Sökes annonser?

Själv skulle jag inte våga satsa på något ovanligt som uppstart.
Jag har inte sett några sökesannonser. Men när folk annonserar ut diverse växter brukar folk svara. Och handelsträdgården på Puttmyra, som mer eller mindre är hemlig, säljer slut på nolltid.
 
En psykolog som pratade på jobbet sa ungefär såhär: "man kan förvänta sig att må normaldåligt på jobbet". Det han menade var att det är få personer som älskar sitt jobb, som brinner för det och älskar alla kollegor. Det är bättre att ha inställningen att det är "hyfsat" och acceptera att det är ett arbete, det är inte "meningen" att det ska vara fantastiskt.
 
En psykolog som pratade på jobbet sa ungefär såhär: "man kan förvänta sig att må normaldåligt på jobbet". Det han menade var att det är få personer som älskar sitt jobb, som brinner för det och älskar alla kollegor. Det är bättre att ha inställningen att det är "hyfsat" och acceptera att det är ett arbete, det är inte "meningen" att det ska vara fantastiskt.
Ja?

Just därför behöver man något meningsfullt och roligt på fritiden. Men när man knappt orkar äta sin mikrovärmda färdiglagade mat så finns inte utrymmet för det. Jag har för övrigt inte orkat duscha sedan i tisdags.
 
Jag är rädd för att det kommer att vara så här för alltid, att all min kraft går åt till att överleva. Någon energi över för att leva tror jag inte jag någonsin kommer att ha.
Jag är säker på att du kommer hitta en jämnvikt.
Det tar som sagt tid , och du har kämpat dig fram till husköp, utbildning och jobb.

Ditt jobb är fortfarande nytt, jag antar att du fortfarande får vara på nya ställen och träffa folk du inte känner så väl ännu ? Allt sånt tar ju mer energi när man är ny än när man varit på ett ställe och känner till oskrivna regler, rutiner, folk och platser.
När jobbet inte tar lika stor del av din energi kommer det finnas mer energi kvar efter jobbet.
Men du får nog låta saker och ting landa lite.

Se allt du fixat och uppnått, var stolt över hur långt du kommit.
 
Ja?

Just därför behöver man något meningsfullt och roligt på fritiden. Men när man knappt orkar äta sin mikrovärmda färdiglagade mat så finns inte utrymmet för det. Jag har för övrigt inte orkat duscha sedan i tisdags.
Äsch, jag har också sådana veckor. Man kommer rätt långt med en flaska torrschampo och att tvätta sig punktvis på de viktigaste ställena.

Kan lova dig att det finns massor av människor där ute som av olika anledningar inte duschar varje dag.
 
Jag är säker på att du kommer hitta en jämnvikt.
Det tar som sagt tid , och du har kämpat dig fram till husköp, utbildning och jobb.

Ditt jobb är fortfarande nytt, jag antar att du fortfarande får vara på nya ställen och träffa folk du inte känner så väl ännu ? Allt sånt tar ju mer energi när man är ny än när man varit på ett ställe och känner till oskrivna regler, rutiner, folk och platser.
När jobbet inte tar lika stor del av din energi kommer det finnas mer energi kvar efter jobbet.
Men du får nog låta saker och ting landa lite.

Se allt du fixat och uppnått, var stolt över hur långt du kommit.
Nya rutiner införs hela tiden så att jag successivt ska lära mig dem, men vi är en liten grupp som jobbar. Så inte så många att hålla reda på.
Äsch, jag har också sådana veckor. Man kommer rätt långt med en flaska torrschampo och att tvätta sig punktvis på de viktigaste ställena.

Kan lova dig att det finns massor av människor där ute som av olika anledningar inte duschar varje dag.
Jag ser ingen mening med att klä av sig, kliva in i duschen och bara tvätta punktvis. Har man tagit sig så långt kan man lika gärna duscha hela kroppen.
 
Nya rutiner införs hela tiden så att jag successivt ska lära mig dem, men vi är en liten grupp som jobbar. Så inte så många att hålla reda på.

Jag ser ingen mening med att klä av sig, kliva in i duschen och bara tvätta punktvis. Har man tagit sig så långt kan man lika gärna duscha hela kroppen.

Jag punktvättar i handfatet ibland! Annars finns ju våtservetter (såna använder jag till punktvätt på vandring, funkar jättebra!) :)
 
Ta tvål som om du skulle tvätta händerna, tvätta av under armarna och blaska av tvålen med vatten. Alternativt med en liten blöt handduk
Att bara blaska av garanterar inte att jag får bort exakt allt. Samma med en blöt handduk. Allt försvinner inte. Det smetas bara ut.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 353
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
17 305
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp