Bukefalos 28 år!

Ett meningsfullt liv

Jag blev ju aldrig någon. Människor tycker inte om mig och jag är ensam. Så jag tänker att jag vill göra något för mig själv och som är bra för planeten. Men hur ska man få ork och tid till det när man jobbar? Jag känner inte att mitt jobb är meningsfullt. Jag gör det bara för att få pengar. Det är hårt slit och dålig lön. Så livet är ganska meningslöst.
 

Du skrev "jag har nog aldrig "sköljt av skrevet" någonstans faktiskt. När jag duschar kommer vattnet ovanifrån och jag går inte precis in för att tvätta mig grundligt någonstans förutom i håret."

Jag tolkar det som du faktiskt inte tvättar dig, förutom i håret.
https://www.mabra.com/halsa/nya-ron-darfor-ska-du-sluta-tvatta-dig-med-tval/6504673
l3raft1ceqpy9oyyf3n.png
Allt fler människor skippar tvålen och sköljer av sig med enbart vatten istället. Till och med efter träning. De menar att hudens egna bakterier fungerar som en naturlig tvål som tar hand om både smuts och svettlukt. Och enligt forskning gör de helt rätt…”

Hon skriver ju klart och tydligt att hon tvättar sig. Hon duschar så hon blir ren.
 
Jag duschar dagligen och tvättar hela kroppen ren, från topp till tå.
Ta ner slangen för att direktspola skrevet gör jag dock inte, eftersom det inte behövs. Lika lite som jag tar ner den för att spola mellan tårna.
Rent, fräscht och avsköljt blir det ändå.
Jag brukar bada/duscha varannan dag. Mitt underliv skulle hata mig om jag började gnugga med tvål. Avsköljd räcker, jag är inte direkt en naken gruvarbetare :laugh:
 
Jag brukar bada/duscha varannan dag. Mitt underliv skulle hata mig om jag började gnugga med tvål. Avsköljd räcker, jag är inte direkt en naken gruvarbetare :laugh:
Vanlig tvål = torrdöden.

Som kock, bör man duscha/bada dagligen (faller under allmän god hygien) och även utan måste, så vill i vart fall inte jag lukta konstant svett (det blir varmt i kök och efter 8 timmar i den värmen svettas de flesta) och matos.

Rätt vidrigt, för övrigt att timme ut och timme in måsta jobba/vara nära folk som stinker av 3 dagar gammal svett.
 
Senast ändrad:
Vanlig tvål = torrdöden.

Som kock, bör man duscha/bada dagligen (faller under allmän god hygien) och även utan måste, så vill i vart fall inte jag lukta konstant svett (det blir varmt i kök och efter 8 timmar i den värmen svettas de flesta) och matos.

Rätt vidrigt, för övrigt att timme ut och timme in måsta jobba/vara nära folk som stinker av 3 dagar gammal svett.
Ja, det beror självklart vad man gör under dagarna! Jag jobbar mycket hemma och sitter vid en dator, så jag behöver inte svettas direkt. Men jag har även jobbat fysiskt i stall, det går inte ens att jämföra. :)
 
Nej, jag SPOLAR inte skrevet. Det räcker så gott att luta sig framåt och använda handen för att tvätta sig. Det behövs inget spolande eller tvål i de regionerna. För mig.
Samma här, är en torris och vill inte torka ut underlivet mer än nödvändigt. Pandemin har varit ett rent helvete för mina händer med allt tvättande.

Är bara om det kan vankas oralsex som jag går in för att tvätta mig mer grundligt i skrevet.
 
Vanlig tvål = torrdöden.

Som kock, bör man duscha/bada dagligen (faller under allmän god hygien) och även utan måste, så vill i vart fall inte jag lukta konstant svett (det blir varmt i kök och efter 8 timmar i den värmen svettas de flesta) och matos.

Rätt vidrigt, för övrigt att timme ut och timme in måsta jobba/vara nära folk som stinker av 3 dagar gammal svett.
Jobbar man i kök är det ett måste att duscha efter jobb.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 657
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 806
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
17 752
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Stänger du toalettlocket?
  • Uterätt för kor
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp