Eurovision Song Contest 2018 - INFÖR Semifinal 2

Jag har fastnat på YouTube och tittar på gamla ESC-favoriter! Så roligt!

Vilka är era favoriter genom åren? De som fortfarande håller och ger gåshud eller som ni inte kan sitta still när ni hör? Kanske borde ha en egen tråd för det?

Mina favoriter genom tiderna är:

Ruslana- Wild Dances. Det introt är nog det bästa som gjorts i ESCs historia! :bow:
Sertab Erener- Everyway that I can. Ja, hon äger scenen och låten är fortfarande bra! :bow:
Brainstorm- My Star. Så bra!! Fortfarande sur att danskarna vann det året!! Jag blir så glad av att se sångaren! :banana:
Conchita!! :heart
 
@Lingon Sertab, Ruslana, Elena Paparizou, Loreen är nog mina bästa av de som vunnit. Och serbiska kvinnan med Molitva.

Men. Moving on med Sarah Dawn Finer. Det var 2009 och jag är FORTFARANDE förbannad för att hjärnsläppssverige röstade fram Malena Ernman i stället. Hon slutade sedan 21:a i ESC där jag tror att SDF kunnat ge fiolhoben från Norge en match. Bästa Eurovisionlåten - som aldrig kom dit.
 
@Lingon Sertab, Ruslana, Elena Paparizou, Loreen är nog mina bästa av de som vunnit. Och serbiska kvinnan med Molitva.

Men. Moving on med Sarah Dawn Finer. Det var 2009 och jag är FORTFARANDE förbannad för att hjärnsläppssverige röstade fram Malena Ernman i stället. Hon slutade sedan 21:a i ESC där jag tror att SDF kunnat ge fiolhoben från Norge en match. Bästa Eurovisionlåten - som aldrig kom dit.

Åh, den var bra, även live när jag såg den i second hand-tävlingen.

 
En personlig favorit från senaste åren är Frankrike 2016. Det gick dåligt för honom, liveframträdandet var för blekt. Men när jag spelar den så är det av mycket få gånger som jag känner att jag skulle kunna bli kär igen. Helst i honom.

 
En personlig favorit från senaste åren är Frankrike 2016. Det gick dåligt för honom, liveframträdandet var för blekt. Men när jag spelar den så är det av mycket få gånger som jag känner att jag skulle kunna bli kär igen. Helst i honom.


Ja!! Den tycker jag också om! Så synd att han inte fick till live-framträdandet
 
Ju mer jag lyssnar på Italien, desto mer tycker jag om den. Trots att de liksom har stoppat in två miljoner ord på tre minuter.
 
Åh vågar ej börja kolla ESC klipp på Youtube då fastnar jag direkt :D

Har många favvisar genom tiderna men kan bara nämna typ:
Rumänien 2006 - Tornero
Lettland 2000 - My Star
Sverige 2015 - Heroes
Irland 1994 - Rock n roll kids
Island 2013 - Eg a Lif

Gaaah hamnade på Youtube ändåååå dumma er :arghh::D
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 376
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 449
Senast: Lingon
·
Fritid I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia! Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
5 575
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 967
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp