Bukefalos 28 år!

Expander för liten hund?

R

Raderad medlem 94602

Finns det expanderkoppel för mindre hundar? Jag går i dag med de stora hundarna i expander i förarbälte men de koppel vi har till de stora hundarna känns tunga och otympliga för Dvärgschnauzern. Vanligt koppel är värdelöst att ha i bältet så idag går jag med honom vanligt kopplad och har därmed likt förbaskat ändå inte armarna fria.

Har kikat runt på en massa sidor men aldrig sett ett lättare och smidigare expanderkoppel passande småhundar. Bara längdskillnader.

Tips någon?
 
Jag har en björkis tolklina som jag kortat av när jag springer med mina dvärgpinschrar. Haken är lite stor men eftersom den är så lätt tycker jag inte att det spelar någon roll, jag prioriterar att den håller.
 
Finns det expanderkoppel för mindre hundar? Jag går i dag med de stora hundarna i expander i förarbälte men de koppel vi har till de stora hundarna känns tunga och otympliga för Dvärgschnauzern. Vanligt koppel är värdelöst att ha i bältet så idag går jag med honom vanligt kopplad och har därmed likt förbaskat ändå inte armarna fria.

Har kikat runt på en massa sidor men aldrig sett ett lättare och smidigare expanderkoppel passande småhundar. Bara längdskillnader.

Tips någon?

Non Stop draglina. Lätt och smidig. Används till både Schäfrar och Corgi i det här hushållet.
 
Non Stop draglina. Lätt och smidig. Används till både Schäfrar och Corgi i det här hushållet.
Tack för tipset! Ska kolla upp detta.
Är det sån du kapar till själv och utrustar med hake eller färdiga? Är lite kräsen med typ av hake så om det går att byta utan att försvaga fästet är det ett stort plus.
 
Tack för tipset! Ska kolla upp detta.
Är det sån du kapar till själv och utrustar med hake eller färdiga? Är lite kräsen med typ av hake så om det går att byta utan att försvaga fästet är det ett stort plus.

Den är färdig. Kommer med pistolhake i original, men är man lite sykunnig kan man säkert fixa ett byte.
 
Den är färdig. Kommer med pistolhake i original, men är man lite sykunnig kan man säkert fixa ett byte.
Pistolhake är ju bara bäst :up:
Egentligen inte behövligt på den lilla men har sett så många tråkiga skador på andra typer av hakar när det kommer till överladdade stora hundar så vi kör bara pistolhakar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hittade bara en gammal tråd från 2015 gällande detta. Jag funderar på att börja med midjebälte för längre promenader. Har fyra hundar...
Svar
15
· Visningar
1 429
Senast: snorp
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 811
Senast: anna_panna
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 933
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
15 979
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2023 -den andra
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp