Exteriörtoppen connemara

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 660

saila

Trådstartare
Nu ligger årets exteriörtopp på connemarasällskapets hemsida.
Intressant läsning kan man tycka. Det bevisar att avel inte är några tillfälligheter och att samma hingstar ligger i topp respektive i botten är efter år.
Jag tycker att SCS med den har hittat ett bra system att peka på hingstarnas bra respektive sämre sidor. Nu hoppas vi att prestationstoppen kommer snart också, så man har en mer komplett bild av hingstarnas förärvning.

Sv: Exteriörtoppen connemara

Nu ligger årets exteriörtopp på connemarasällskapets hemsida.
Intressant läsning kan man tycka. Det bevisar att avel inte är några tillfälligheter och att samma hingstar ligger i topp respektive i botten är efter år.
Jag tycker att SCS med den har hittat ett bra system att peka på hingstarnas bra respektive sämre sidor. Nu hoppas vi att prestationstoppen kommer snart också, så man har en mer komplett bild av hingstarnas förärvning.

HAN E MED !!! HAN E MED !!
jag gråter.

Jag fattar inte... Är du glad eller ledsen?

Ok du hann visst svara. Vågar man fråga varför du är så glad?

Ok du hann visst svara. Vågar man fråga varför du är så glad?

För att han faktiskt har 10 visade avkommor.
jag skiter i om han kanske inte har världens bästa index.
han e med iaf, o d känns så himla kul.

den enda som verkligen klår Graffe med hans meriter är Juno Rory, de flesta andra e ba fina o titta på.
*inget illa menat*

Senast ändrad:

Jag kan bara hålla med. Utan att mena illa skulle jag nog gråta mer av sorg om jag läste siffrorna...
Hoppas han ligger bättre till på andra listan.

Ja säga vad man vill om dig, men du måste vara mer än normalt fäst vid din häst ;)

Jag kan bara hålla med. Utan att mena illa skulle jag nog gråta mer av sorg om jag läste siffrorna...
Hoppas han ligger bättre till på andra listan.

Men vafan spelar d för roll ?
O d känns illa menat ? :mad:

Graffe e kanske inte JANUS men han e OTROLIGT snäll o MIN prins, sen skiter jag i vad ni andra tycker, är d ingen som vill betäcka med honom så FINE, mer avkommor till mig.

Hade varit intressant att se hur många avkommor hingsten har sammanlagt också. Inte minst för att se om det är avkommor efter vissa hingsar som oftare än andra visas på utställning.

Hade varit intressant att se hur många avkommor hingsten har sammanlagt också. Inte minst för att se om det är avkommor efter vissa hingsar som oftare än andra visas på utställning.

Det kan man nog söka på blå basen tror jag.

Jag tycker att det är intressant att Backuddens Mountain Haze och Aladdin har höga index på trav.

Tittar man på Öxenholm Marble JR som toppar, har han också många avkommor som tävlar på hög nivå. Även Janus låg högt förra året på prestation om man ser på de hingstar som är i avel nu.
Ser man lite historiskt tycker jag det är fantastiskt att de gamla hingstarna Slieve dara och Roundstone Chief med stamboksnummer 2 och 1, ligger så högt i dagens lista.Kvalitet förnekar sej aldrig.
Glöm inte att även det var hingstar med många bra tävlingsavkommor.

Jo men kunde ju lika gärna finnas med. Observerade också BMH och A, det är väl inget man har lagt märke till direkt. Men många av dessa avkommor har ju en duktig visare också, kanske ligger nåt däri :D

Tittar man på Öxenholm Marble JR som toppar, har han också många avkommor som tävlar på hög nivå. Även Janus låg högt förra året på prestation om man ser på de hingstar som är i avel nu.
Ser man lite historiskt tycker jag det är fantastiskt att de gamla hingstarna Slieve dara och Roundstone Chief med stamboksnummer 2 och 1, ligger så högt i dagens lista.Kvalitet förnekar sej aldrig.
Glöm inte att även det var hingstar med många bra tävlingsavkommor.

Jag har aldrig påstått att Graffe varit världens bästa pappa, o folk rackar ner på Inver med. Graffe har inte speciellt mkt avkommor, o jag e bara glad att han ens finns med på listan. Punkt slut.

Det är så att ju fler avkommor som är visade, vilket framgår av listan, desto större är ju sanningshalten i indexsiffran.
Med andra ord kan ju Graffe ha avkommor ute i buskarna som aldrig visats, och som kunde hjälpa till att öka siffrorna om de bara kom fram. Han har väl inte så många avkommor över huvud taget Grafit jämfört med de hingstar som betäckt mycket.

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt... 2 3
Svar
55
· Visningar
15 914
Senast: Korven
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 296
Senast: supercassie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 976
Senast: Fetaost
·
Avel Jag har funderat lite på det här med semin bland ponnyerna. Hur kommer det sig att det har slagit igenom så stort hos ridponnyerna men... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 096
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka