Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förre sambon har tvångsanslutning på sin arbetsplats. Känns helt vidrigt år 2014, ska du jobba här måste du betala till facket.
Stjäl sista knappen och passar på att fråga: Hur vet man vilken a-kassa man ska vara med i? Spelar det någon roll? Jag förstår att villkoren kan skilja sig, men om man som jag inte har någon solklar a-kassa att söka sig till, kan man välja och vraka som man vill då?
Om jag inte misstar mig helt så får du ingen ersättning alls innan du varit med ett år.
Om jag inte misstar mig helt så får du ingen ersättning alls innan du varit med ett år.
Oj! trodde det var 6 månader!Jag är inte med i vare sig fack eller a-kassa.... men det kanske jag borde nu när jag förhoppningsvis byter jobb i år, fasen vad dumt att jag inte tänkt på det!
Låter ju helt sjukt. Men i mina ögon är det väl arbetsgivaren det är fel på och inte facket?
Detta förutsätter ju att du är medlem i ett bra och engagerat fackförbund.
Hela mitt gäng på jobbet anser att vårt fack bara kör sitt eget race och inte är ett dugg intresserade av oss arbetare.
Då får det vara!
Ett bra tips är ju att fråga andra anställda om dom är nöjda med facket innan man ansluter sig själv.