Farmen 2019

Hade jag varit storbonde skulle jag se till att alla tar och vilar mitt på dagen och jobbar kväll/nätter istället. Så gjorde jag i somras i den helvetiska värmen. Det är inte sunt att stå där ute i stekande sol. Dessutom har alla så mycket och mörka kläder på sig :crazy:
Ja, varmt är det ju. Men dom får ju lägga om arbetstiderna. Jobba kvällar och mornar och sova mitt på dagen.
Enligt Emelies lilla "försvarstal" på Youtube fick de inte göra så för produktionen. De skulle jobba när kamerorna var där, dvs på dagen.
 
Följer inte serien egentligen men sambon gör det, tittade lite med honom igår och vi båda tyckte att korna såg så magra ut. Eller ska de se ut så? O_o
 
tycker att Masa ska lämna över köket på någon som verkligen kan laga mat. Dom har ju massor med mat egentligen: sallad, bär, ägg, korn, mjöl, mjölk, potatis.'
Hade jag stått i köket så hade jag lagat potatisplättar, pannkakor med bär, gjort smör, färskost på mjölk, sallad osv så folk får lite extra näring och energi.
Det är sånt som är väldigt lättlagat dessutom.
 
tycker att Masa ska lämna över köket på någon som verkligen kan laga mat. Dom har ju massor med mat egentligen: sallad, bär, ägg, korn, mjöl, mjölk, potatis.'
Hade jag stått i köket så hade jag lagat potatisplättar, pannkakor med bär, gjort smör, färskost på mjölk, sallad osv så folk får lite extra näring och energi.
Det är sånt som är väldigt lättlagat dessutom.
Samt höns o getter.
 
tycker att Masa ska lämna över köket på någon som verkligen kan laga mat. Dom har ju massor med mat egentligen: sallad, bär, ägg, korn, mjöl, mjölk, potatis.'
Hade jag stått i köket så hade jag lagat potatisplättar, pannkakor med bär, gjort smör, färskost på mjölk, sallad osv så folk får lite extra näring och energi.
Det är sånt som är väldigt lättlagat dessutom.
Ja håller med. Potatis i mjölk flera timmar för sent är inte mycket till mat. Inte när man jobbar med fysiskt arbete. De flesta såg verkligen helt slutkörda ut och trist stämning vid matbordet.
(Det bästa är när Diana surplar och ingen reagerar på det :D)
Tycker Masha är ingen vidare storbonde faktiskt. Om de klarar av uppdragen är det förmodligen tack vare att killgänget är bättre på att sammarbeta och att Diana och Göran även verkar funka bra ihop numer.

Men ärligt talat, Maria. Vad håller hon på med?! Hon har sjunkit som en sten i mina ögon. Skriker och gapar, mitt framför hästen dessutom :cool: gör sådant för att reta Masha med vilje verkar det som.
Pratar om några jäkla tumm om spikar. Vem fan säger ens ska vi tre eller fytumm??! Jag som har snickrat en del och är inte helt urusel inte ens jag har koll på vilken tum vilken spik har så hur ska Masha med sin bristande erfarenhet veta då??
Nej översittarattityd hos Maria :mad:
 
Men ärligt talat, Maria. Vad håller hon på med?! Hon har sjunkit som en sten i mina ögon. Skriker och gapar, mitt framför hästen dessutom

Just där blev jag väldigt upprörd. Så gör man bara inte. Hade jag varit produktionsledare hade maria åkt ut från produktionen med ett redigt nackgrepp utan diskussion. Hon står och håller i hästen och vrålar från tåspetsarna på masha. Lågt.

Men, tycker det beteende de visar är typiskt 'kärringar' faktiskt. Vi har alla mött såväl en masha som en maria i våra liv.
 
Just där blev jag väldigt upprörd. Så gör man bara inte. Hade jag varit produktionsledare hade maria åkt ut från produktionen med ett redigt nackgrepp utan diskussion. Hon står och håller i hästen och vrålar från tåspetsarna på masha. Lågt.

Men, tycker det beteende de visar är typiskt 'kärringar' faktiskt. Vi har alla mött såväl en masha som en maria i våra liv.
Det var illa av henne att stå och vråla medan hon höll i den stackars hästen. Så gör man INTE! Att hon blir skogstokig på Masha har jag full förståelse för, men att vråla känns inte ok och speciellt INTE rakt i örat på en stackars häst.
 
Det var illa av henne att stå och vråla medan hon höll i den stackars hästen. Så gör man INTE! Att hon blir skogstokig på Masha har jag full förståelse för, men att vråla känns inte ok och speciellt INTE rakt i örat på en stackars häst.
Hästen verkade dock inte direkt bry sig.
 
Maria ser verkligen ut att ha tappat tålamodet på Masa, jag tror att allt dagligt tjafs har fått Maria att till slut inte orka hålla tillbaka. Masa gör ju inget annat än gnäller och snackar skit om allt och alla, vilket även gör hennes motivering av förstakämpe löjligt pinsam.
Hade hon varit lite smidig så hade hon inte valt just dom orden, nu kommer hon garanterat ryka vid nästa val, om då inte utmanarna kommer in lagom till valet (finns risk för det).

Ang torpet så ser man direkt hur Stina splittrar den välfungerande gruppen genom att vända folk emot varandra. Jag har oerhört svårt för sånt folk, hoppas hon flyger ut mot nästa torpare.
 
Maria ser verkligen ut att ha tappat tålamodet på Masa, jag tror att allt dagligt tjafs har fått Maria att till slut inte orka hålla tillbaka. Masa gör ju inget annat än gnäller och snackar skit om allt och alla, vilket även gör hennes motivering av förstakämpe löjligt pinsam.
Hade hon varit lite smidig så hade hon inte valt just dom orden, nu kommer hon garanterat ryka vid nästa val, om då inte utmanarna kommer in lagom till valet (finns risk för det).
Det är inte ens fel att två träter är ett ordspråk som passar in perfekt här

När Alex var storbonde fick han allt tänkbart stöd och support av alla killar + Maria och tjejerna motarbetade inte direkt.

Masa får support av en person och halvhjärtat av en annan och få gillar henne helhjärtat. Maria motarbetar Masa i allt och allting och gör sitt yttersta för att undergräva storbondens auktoritet. Jag tror knappt jag sett Maria göra eller säga något som inte gått ut på att antingen reta gallfeber på, kritisera Masa eller direkt konfrontera henne även när Masa inte är i närheten.

Jag säger inte att Masa på något vis är bra som storbonde, hon är inget vidare och är riktigt lättkränkt och hämndlysten men Maria som är betydligt äldre och borde vara förståndigare eldar på och beter sig direkt illa. Jag förstår inte utifrån detta ditt försvar av Maria, hon är en stor del i allt tjafs, minst lika stor som Masa
 

Liknande trådar

Kultur Första avsnittet släppt - hur känner ni inför matchningarna? 🙂
2 3
Svar
58
· Visningar
3 091
Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 786
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 074
Senast: Fiorano
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp