Bukefalos 28 år!

FBI öppnar återigen HRC's emailutredning 11 dagar före valet.

Ja tillhör man eliten kan man få stora fördelar.Wall Street, Bankerna,
Men vanligt folk? Nej.
Hörde Obama säga att det finansiella i New World Order redan var klart. Bara den lilla petitessen kvar.
Ja detta skulle ha varit löjeväckande även för mig att höra för ett par år sedan, men nu är jag Aware.

Eh? Vad har det med valet som sker om 4 dagar att gora? Likasa Orion kapseln? Nu ar jag "confused" igen.
 
Steven Fiskmas? Menar de barnboks hjalten Steven Seagull? Men jaga bjorn med bar overkropp? I'm so confused ...O_o
Apropå Putin så har han gett actionhjälten Steven Fiskmås ryskt medborgarskap. Skall dom månne jaga björn från hästryggen med bar överkropp?

Jag måste bara säga att det är lite obegripligt för mig att ingen av er vet att den ni driver med heter Steven Seagal och inget annat. Vad han nu har med topic att göra överhuvudtaget .
 
Det finns ingen mur mot Mexico. Det finns olika staket lite har och dar, men det ar ocksa mycket oppet land. Pa manga stallen ar det taggtrad som hanger som pa en mycket gammal och sliten hage tvars over oknen genom Arizona, New Mexico och delar av Texas. Men det finns ocksa manga platser helt utan nagon form av staket mellan landerna.
Trump har sagt att han ska bygga en mur pa 3,145 KM langs hela gransen och att han ska se till att Mexico betalar for den.:angel:

Well, lite skojigt är det att Mexico själva bygger en mur mot sina fattigare grannar i Sydamerika för att slippa illegal invandring. Oh the irony.
https://www.google.com/url?sa=t&rct...OGKF7gzhssiGzECHA&sig2=dosJdfcJYPsDWT_zd8yKAA

http://www.thepoliticalinsider.com/mexican-border-wall-trump/
 
Ja detta skulle ha varit löjeväckande även för mig att höra för ett par år sedan, men nu är jag Aware.

Aware? När man får det mesta av sina fakta genom foliehatten? Konspirationsteorier som är så knepiga att inte ens nån som ville konspirera skulle kunna tänka ut dem.

Suck.

I min värld är det inte ett tecken på awareness när man skriver långa osammanhängande inlägg med fakta från foliehattsklipp på Youtube och skruvar de redan osannolika slutsatserna ett par varv till.

Det är liksom precis motsatsen till awareness.
 
Både Hillary och Trump är ganska rörande överens om att något måste göras åt den illegala invandringen, det är ingen av dem som sagt att mexikanska lagliga invandrare ska kastas ut. Där skiljer det sig bara på vokabulär de använder, men i sak är de ganska eniga. Även Hilary talar om sitt bygga fysiska hinder för illegal invandring över gränsen, medan Trump talar om en mur (som redan delvis finns redan) och eftersom det är HAN som säger mur så skapar det rubriker .
Fast Trump talar om de Mexikanska människorna i väldigt svepande ordalag, kallar dem våldtäktsmän och mördare och ifrågasatte Domarens (?) kompetens och kvalifikationer enbart pga dennes mexikanskt klingande efternamn. Han har en betydligt mer rasistisk syn, jämfört med Clinton, som givetvis ser problemet med illegal invandring men i mina ögon har en helt annan vinkling på problemet.

Jag minns, lite off topic, hur vissa vägar i södra Californien hade varningsskyltar i stil med våra här hemma med barn på, eller älgar; här föreställde varningsskyltarna silhuetter av springande familjer, dvs Mexikanska människor som tagit sig över gränsen och som kunde utgöra en trafikfara under sin flykt undan polis och gränsvakter.

Tillägg: Nu kommer uppgifter fram om att även Trumps egen hustru arbetat i USA, som modell, tidigare utan arbetstillstånd.....
 
Jag måste bara säga att det är lite obegripligt för mig att ingen av er vet att den ni driver med heter Steven Seagal och inget annat. Vad han nu har med topic att göra överhuvudtaget .

Jag visste inte vem han var, obegripligt eller inte, sa foljer jag inte filmvarlden alls, och drev inte med nagon alls.

Fast Trump talar om de Mexikanska människorna i väldigt svepande ordalag, kallar dem våldtäktsmän och mördare och ifrågasatte Domarens (?) kompetens och kvalifikationer enbart pga dennes mexikanskt klingande efternamn. Han har en betydligt mer rasistisk syn, jämfört med Clinton, som givetvis ser problemet med illegal invandring men i mina ögon har en helt annan vinkling på problemet.

Jag minns, lite off topic, hur vissa vägar i södra Californien hade varningsskyltar i stil med våra här hemma med barn på, eller älgar; här föreställde varningsskyltarna silhuetter av springande familjer, dvs Mexikanska människor som tagit sig över gränsen och som kunde utgöra en trafikfara under sin flykt undan polis och gränsvakter.

Tillägg: Nu kommer uppgifter fram om att även Trumps egen hustru arbetat i USA, som modell, tidigare utan arbetstillstånd.....

Om jag inte missminner mig har det varit tamligen kontroversiellt bade med hans forsta fru, Ivana och den nuvarande, Melania vad det galler arbets visas och de datum de uppgett sig ha arbetat i landet innan de gifte sig med honom.
 
Jag måste bara säga att det är lite obegripligt för mig att ingen av er vet att den ni driver med heter Steven Seagal och inget annat. Vad han nu har med topic att göra överhuvudtaget .
Tja när jag refererade till Steven Seagal här på buke fick jag veta att han i Sverige kallas Steven Fiskmås, tyckte att ordleken var rolig.

kl
Apropå näthat så finns här en tänkvärd ledare:
http://www.dn.se/ledare/signerat/am...rump-har-en-superkraft-i-kampen-mot-nathatet/
 
Det här. Jag har funderat mycket över detta. Oavsett vad jag än tycker om Donald Trump, oavsett vad jag tycker överhuvudtaget om någon i detta val som jag inte kan påverka på något minsta sätt -
Fy fasen säger jag hur världen och ffa media, och sociala medier behandlar Trump. Det är som om allt detta uppriktiga, allt hat är fullständigt legalt. Det är ok att driva hur mycket som helst med Trump, det är ok att sprida så mycket negativt som det bara är möjligt om och med honom, det ar ok att säga precis vad som helst om honom på ett helt sjuuuukt sätt. Vuxna människor, drar en offentlig man fram och tillbaka i rännstenen och man gör sig rolig över honom, spottar på honom helt offentligt. På något sätt tror världen att han förtjänar detta som nu pågår är något en annan människa förtjänar. På något sätt är det ingen som ens reflekterar över hur jävla illa detta trump-hat vore om samma dynamik skulle ske med en kvinnlig kandidat eller ja vem som helst. Och ja, jag vet att Hillary får sin släng av sleven också, jag själv kallar henne för tyrranusaurus rex tex, men allt detta som pågår nu i stort och smått som här i ditt inlägg - är det så vi ska vara nu? Vad ger vi för signaler till varandra, till yngre generationer, till det humanistiska klimatet? I en tid och värld där det sista vi behöver är hat och förnedring, så går västvärlden igång på varenda cell på denna man. Jag skulle inte sjunka så lågt att jag medvetet avhumaniserade en enda människa på den här jorden, på detta sätt. Sansade människor med bra värderingar, kloka vänner delar raseri-hat och skrattar åt en annan människa. Och jag undrar vad fasen som hänt i världen. Om en inte håller med eller tycker om någon, i synnerhet en politiker - ge inte denna det utrymmet och tiden den behöver för att nå framgång, på svarta vågor av hat. Bara låt bli, säger jag. Ingen förtjänar det som nu pågår, inte ens Trump som nu bärs fram dit han vill - av all den uppmärksamhet han får.

Jo. Trump förtjänar det verkligen.
 
Jo. Trump förtjänar det verkligen.

Det är också svårt att förstå kategoriseringen "hat" om en presidentkandidat som beskrivs som misogyn, främlingsfientlig, odemokratisk och odiplomatisk med en svår form av hybris.

När kandidaten själv vill hävda just dessa egenskaper som hans främsta egenskaper.

Trump är inte en svår man att tolka liksom. Han finns i många exemplar även här hemma. Rasistisk, misogyn mansgris med hybris. Men här hemma har den typen av människa inte en chans i politiken. Som tur är.
 
Det är också svårt att förstå kategoriseringen "hat" om en presidentkandidat som beskrivs som misogyn, främlingsfientlig, odemokratisk och odiplomatisk med en svår form av hybris.

När kandidaten själv vill hävda just dessa egenskaper som hans främsta egenskaper.

Trump är inte en svår man att tolka liksom. Han finns i många exemplar även här hemma. Rasistisk, misogyn mansgris med hybris. Men här hemma har den typen av människa inte en chans i politiken. Som tur är.

Fast va ?!
Precis samma finns i Sverige inkl riksdagen ?
Den enda marginella skillnaden må vara att det inte är samma mediacirkus vilket ju är den primära källan till folks åsikter allmänt ang USA kampanjen .

Liksinnade har ju ypperlig framgång "härhemma" politiskt ?
 
1. Det är ingen faktisk mur.
2. Det är inte ett förslag från en presidentkandidat och oavhängigt om det vore det så är Trumps förslag fullkomligt idiotiskt.

Den här diskussionen bär lite löjets skimmer över sig. Vad är det som är så svårt att förstå med att såväl hrc som trump båda talar om att något måste göras åt den illegala invandringen i landet mha fysiska hinder, att mexico själva tycker metoden är appliceringsbar i sitt eget land men mot gränsen nedåt södra latinamerika. Jag försvarar inte på något sätt trump, inte hrc, inte mexico, inte ens norge som bygger ett fysiskt stängsel vid storskog gränsstation för att förhindra flyktingar att ta sig in i landet.

Det är två ruttna kandidater utrikespolitiskt sett ffa, och oavsett utgång av valet så är vi alla förlorare som tillåter människor av dessa typer av politiker få makt, oavsett vilket land vi lever i. Vi lever i en tid som framtiden kommer vilja glömma.
 
Mer precist, @honung , vad ar det du har sa mycket emot HRC utrikespolitiskt?


Nu har en del tidiga rostning kommit in. Hillary har en smal marginal i Florida men det ar inte mer an 6-7000 roster dar det ar over 5 millioner som redan rostat, sa det kan ga at vilket hall som helst.
Nevada ser battre ut for Hillary. Dar har till och med fler rostat tidigt an 2012 for Obama. De har tittat pa Nevada's tva storsta valdistrikt, Las Vegas och Reno ... det bor manga, manga Latino's dar och de har gatt man ur huse for att tala om for Trump vad de anser.
 
1. Det är ingen faktisk mur.
2. Det är inte ett förslag från en presidentkandidat och oavhängigt om det vore det så är Trumps förslag fullkomligt idiotiskt.

Pengarna vore lämpligare att lägga på våffeljärn:

Jag har sett John Oliver's ideer om en mur innan, men var tvungen att titta nu igen ... och nu vill jag ha vafflor. :laugh:
 
Mer precist, @honung , vad ar det du har sa mycket emot HRC utrikespolitiskt?


Nu har en del tidiga rostning kommit in. Hillary har en smal marginal i Florida men det ar inte mer an 6-7000 roster dar det ar over 5 millioner som redan rostat, sa det kan ga at vilket hall som helst.
Nevada ser battre ut for Hillary. Dar har till och med fler rostat tidigt an 2012 for Obama. De har tittat pa Nevada's tva storsta valdistrikt, Las Vegas och Reno ... det bor manga, manga Latino's dar och de har gatt man ur huse for att tala om for Trump vad de anser.
De legala röstar för Trump.
Så du anser att alla de som uppehåller sig illegalt i ett land ska få rösta för att alla som vill ta sig in i vilket land som helst kan få göra det? Då behöver vi inte ha lagar alls. Jag antar att det är anarki man är ute efter. Ett laglöst land. Alla länder utom Sverige i EU begriper att man i första hand måste ta ansvar för sitt folk innan man kan ta sig an övriga Världen. Man kan ju heller tvinga dem eller mobba dem till det!
De skrattar åt den svenska hybrisen och vanvettet. Polisen kan inte längre garantera medborgarnas säkerhet eller ens sig själva. Läs senaste BRÅ.9% av alla unga kvinnor 16 -24 har utsatts för sextrakasserier eller våldtäkter. Äldre vågar inte längre gå ut med hunden på kvällen Tror ni att jag hittar på? LÄS brottsstatistiken!. Ingen är fredad. Inte ens polis och räddningstjänst. Det nya fina Sverige. Tror ni att det kommer att bli bättre? Enligt undersökningar har svensken dåligt med framtidshopp. Över 80% tror att det kommer att bli värre.

Valet i USA är viktigt för oss. Jag vill tro att amerikanerna har vaknat. Det verkar så. Här rapporteras det i princip ingenting om vad som sker och man har gått på Myten om HRC förträfflighet. Hur rapporterade man om Brexit? Oops vad fel de hade trots opinionsundersökningarna.
NSA visselblåsare har gett wikileaks all information som påvisar att det finns en enorm korruption.
.Det finns fortfarande människor som vill landet väl.

Skillnaden i detta valet är att eliten inte äger båda kandidaterna därav debaklet.
 
Den här diskussionen bär lite löjets skimmer över sig.

Hur menar du? Det var ju du som beskrev situationen i Mexico felaktigt.

Vad är det som är så svårt att förstå med att såväl hrc som trump båda talar om att något måste göras åt den illegala invandringen i landet mha fysiska hinder,

Det är inte någon nyhet för mig, men Trump är den som nu samlar röster på en fullkomligt vanvettig idé.

att mexico själva tycker metoden är appliceringsbar i sitt eget land men mot gränsen nedåt södra latinamerika.
Vad menar du precist när du skriver Mexico?

Jag försvarar inte på något sätt trump, inte hrc, inte mexico, inte ens norge som bygger ett fysiskt stängsel vid storskog gränsstation för att förhindra flyktingar att ta sig in i landet.

Det är två ruttna kandidater utrikespolitiskt sett ffa, och oavsett utgång av valet så är vi alla förlorare som tillåter människor av dessa typer av politiker få makt, oavsett vilket land vi lever i. Vi lever i en tid som framtiden kommer vilja glömma.

Jag håller absolut med om att båda kandidaterna suger - men jag tycker att Trump uppenbart är värre. Han är fullkomligt egotrippad,oberäknelig och oresonlig. Personer är antingen med honom eller så smutskastar han dem hänsynslöst.
 

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
41 075
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 169
Senast: cirkus
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 160
Senast: honung
·
Relationer Behöver få ventilera, väljer att vara anonym i detta. Jag är i en relation sedan två år tillbaka med en man som jag verkligen ser som...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp