Fölvakargänget

IMG_20220521_225057620_HDR.jpg

Så här roligt har vi i kväll 😂🙈😏 Matte ska dricka kaffe för matte är både kaffesugen och trött bortom alla gränser.
 
Just nu ligger hon, växlar mellan att lägga sig platt på sidan eller ligga med benen under sig. Tung andas gör hon med, värre en vanligt. Säg nu Mamma mu tänker du äntligen göra din matte lycklig inatt eller ska du bara driva med mig 😂
 
Just nu ligger hon, växlar mellan att lägga sig platt på sidan eller ligga med benen under sig. Tung andas gör hon med, värre en vanligt. Säg nu Mamma mu tänker du äntligen göra din matte lycklig inatt eller ska du bara driva med mig 😂
Håller tummarna det blir inatt!

Vi vakar också men känns inte som det blir något inatt heller. Jag har sovpass nu och sen vakpass 03.00-06.00 :sleep:
 
Håller tummarna det blir inatt!

Vi vakar också men känns inte som det blir något inatt heller. Jag har sovpass nu och sen vakpass 03.00-06.00 :sleep:
Här är det jag som kollar hela helgerna 😴 Henne husse behöver sova då han jobbar natt söndag till fredag morgon varje vecka. Han har en ledig dag i veckan. Ringer och härjar på honom om det blir något 😂 Gjorde så förra året då var han helt yrvaken och fråga vad jag pratade om 😏
 
Just nu ligger hon, växlar mellan att lägga sig platt på sidan eller ligga med benen under sig. Tung andas gör hon med, värre en vanligt. Säg nu Mamma mu tänker du äntligen göra din matte lycklig inatt eller ska du bara driva med mig 😂
Värt att tänka på (vill inte döda hoppet om ett föl dock) är att det är en stoooor bebis i magen. Den tar mycket plats och det trycker både på lungor och tarmar. Det vill säga… man byter position ofta för att det ska vara så bekvämt som möjligt och man andas tungt/häftigt eftersom lungorna har svårt att fungera optimalt.

Tror att vi ibland tycker att de lurar oss och visar tecken på att vara nära fölning men egentligen så försöker mammahäst bara hitta en lämplig sovställning som är bekväm lite längre än 15 sekunder.
 
Värt att tänka på (vill inte döda hoppet om ett föl dock) är att det är en stoooor bebis i magen. Den tar mycket plats och det trycker både på lungor och tarmar. Det vill säga… man byter position ofta för att det ska vara så bekvämt som möjligt och man andas tungt/häftigt eftersom lungorna har svårt att fungera optimalt.

Tror att vi ibland tycker att de lurar oss och visar tecken på att vara nära fölning men egentligen så försöker mammahäst bara hitta en lämplig sovställning som är bekväm lite längre än 15 sekunder.
Hon brukar inte ligga utslagen på sidan därför jag reagerade. Det har hon bara gjort sista två nätterna 😅 All nattens film sparas ju i molnet så går alltid igenom dem på morgonen. Så de här är något hon börjat med nu. Men förväntar mig inget av henne jag kollar gamla serier och dricker kaffe fast jag egentligen borde plugga 😏
 
Hon brukar inte ligga utslagen på sidan därför jag reagerade. Det har hon bara gjort sista två nätterna 😅 All nattens film sparas ju i molnet så går alltid igenom dem på morgonen. Så de här är något hon börjat med nu. Men förväntar mig inget av henne jag kollar gamla serier och dricker kaffe fast jag egentligen borde plugga 😏
Svårt att koncentrera sig på nåt plugg nu kan jag tänka mig?☺️

Hoppas att hon snart gör slag i saken. Det är hemskt jobbigt att intensivvaka sådär och man orkar kanske inte hur länge som helst…☺️
 
Senast ändrad:
Svårt att koncentrera sig på nåt plugg nu kan jag tänka mig?☺️

Hoppas att hon snart gör slag i saken. Det är hemskt jobbigt att intensivvaka sådär och man orkar kanske inte hur länge som helst…☺️
Nej men idag ska jag både plugga och köra häst. Kanske madame kommer på andra tankar om Trule är borta någon timme 😂 Hon får nog snart ge sig för hon har byggt om hela boxen inatt och ätit upp halva boxunderlaget.
 
Kollat madame som rullar sig stup i kvarten i hagen för tillfället. Hon är svullen där bak mer en igår så ger mig f#n på att hon tycker det är läge nu när matte ska jobba imorgon klockan 7. Får packa BB-väskan som Mamma säger med kläder och ställa innanför dörren hemma om jag måste åka iväg inatt. Jobbar ändå i området så lugnt och duscha kan jag köra hos Pappa.
 
Sitter nu med ett sto som vanligen äter/sover vid denna tiden som nu bara går runt runt i cirklar. Hon gäspar mycket också så något obehag är det på gång. Jag tror det blir föl inatt men systern var väldigt besvärad ett par nätter innan fölet faktiskt kom när hon bar sin första, så jag tar inte ut segern i förskott.
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
913
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
724
Senast: Halcyon
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 343
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 088
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp